شهر و جامعهعناوین اخبار

از برگزاری آیین بزرگداشت امامزاده اسماعیل(ع) اردستان تا غبارروبی حرم مطهر امامزاده عزالدین محمد(ع) مبارکه

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین سید علی طباطبایی اظهار داشت: به مناسبت فرا رسیدن دهه کرامت و همزمان با سالروز بزرگداشت مقام شامخ بقاع متبرکه و امامزادگان آیین گرامیداشت امامزاده اسماعیل(ع) اردستان برگزار شد.

وی در ادامه افزود: این مراسم پس از اقامه نماز مغرب و عشاء به امامت حجت الاسلام و المسلمین دهشیری امام جمعه اردستان و با حضور خیل عظیم مردم مومن و ولایتمدار اردستان و همچنین جمعی از مسئولان شهرستان برگزار شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اردستان در ادامه بیان کرد: همچنین حجت الاسلام و المسلمین دهشیری امام جمعه اردستان نیز در این مراسم به ایراد سخنرانی پرداخت و در ادامه برنامه نیز مداحان اهل بیت(ع) به مداحی پرداختند و تعدادی از شاعران شهرستان نیز در مدح امامزادگان اشعاری را سرودند و در پایان نیز حرم مطهر این امامزاده واجب التعظیم غبار روبی و گلباران شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید علی طباطبایی در ادامه گفت: نسب این امامزاده شریف به امام موسی بن جعفر(ع) می رسد و حرم مطهر وی نیز در شهر اردستان واقع شده است.

حرم مطهر امامزاده عزالدین محمد(ع) مبارکه غبار روبی و عطر افشانی شد

همزمان با دهه کرامت و به مناسبت تکریم بقاع متبرکه و امامزادگان حرم مطهر امامزاده عزالدین محمد(ع) مبارکه غبار روبی و عطر افشانی شد.

بر پایه این گزارش ، علی مبشری اظهار داشت: همزمان با دهه کرامت و به مناسبت تکریم بقاع متبرکه و امامزادگان، طی مراسمی حرم مطهر امامزاده عزالدین محمد(ع) مبارکه با حضور آیت ا… ابوالحسن مهدوی نماینده مجلس خبرگان رهبری، حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان و جمعی از مسئولین شهرستان غبار روبی و عطر افشانی شد.

وی در ادامه افزود: این مراسم روز چهارشنبه ۲۰ مرداد ماه و همراه با سخنرانی و مداحی مداحان اهل بیت(ع) برگزار  شد.

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان مبارکه در ادامه بیان کرد: نسب این امامزاده به روایت معتمدین و علما با هفت نسل به امام سجاد (علیه السلام) می رسد و آستان امامزاده عزالدین محمد (علیه السلام) در شهرستان مبارکه، بخش مرکزی، در مرکز شهر مبارکه واقع شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا