شهر و جامعهعناوین اخبار

روز جهانی کودک و برنامه‌های فرهنگی «محله‌محور» در نقطه نقطه منطقه چهار اصفهان

به گزارش سرمایه گستران از ایمنا، رضا اخوان مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان پیرامون برنامه‌های ویژه این منطقه به مناسبت هفته ملی کودک و روز جهانی کودک ، اظهار داشت: یکی از اصولی که در برنامه ریزی فرهنگی برای منطقه ۴ در نظر گرفته شد بحث “توسعه محله “و توجه به ظرفیت ها ی محله بود.

وی افزود: تمام برنامه‌های فرهنگی بر محور محله طرح‌ریزی شده و یکی از نکات مهمی که برای مبحث محله وجود دارد توانمندسازی اهالی محله است که بحث ترویج مطالعه و تقویت فرهنگ مطالعه به عنوان شاخص ترین ضرورت فرهنگی محله درنظرگرفته شده است.

مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان گفت: با توجه به اهداف مشخص شهرداری برنامه «کردآباد محله کتابخوان» طراحی شده که در این برنامه ابتدا باشگاه‌های کتابخوانی در مدارس، حسینیه ها و مساجد شکل گرفت که تا کنون حدود ۳۰ باشگاه تشکیل شده و نزدیک دو هزار دانش آموز از طرح مطلع و درگیر شده اند. این باشگاه‌ها به مدت ۶ ماه بایکدیگر به رقابت می‌پردازند.

وی افزود: در این باشگاه‌ها مردم کتابهای متنوع و متعددی با حضور مربیان می‌خوانند.

اخوان اظهار داشت: روز چهارشنبه که با روز جهانی کودک، کتاب و فرهنگ مطالعه مصادف است افتتاحیه برنامه کتابخوانی محله کردآباد ساعت ۱۶در این محله برگزار می‌شود. این پروژه در آینده در سایر محله ها نیز برگزار خواهد شد.

وی افزود: این برنامه در ۵ مدرسه و بیش از سی باشگاه ده نفره به اجرا در می‌آید.

مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان پیرامون دومین ویژه برنامه این منطقه در مهرماه، گفت: با توجه به آنکه در هفته ملی کودک هستیم برنامه دیگری را ویژه مربیان با موضوع حقوق کودکان با موسسه چتر نیلی روز پنجشنبه در سالن اجتماعات باغ غدیر برگزار می‌شود. عنوان این برنامه هست:کدام رویکرد تربیتی با حقوق کودک تناسب دارد؟ در این برنامه اساتید مطرح دانشگاه اصفهان حضور خواهند یافت و با مربیان و فعالین عرصه تربیت کودک در خصوص حقوق کودک صحبت خواهند کرد. این اساتید عبارتند از: دکتر اصغر محمد زاده دکترای روانشناسی بالینی ، دکتر نرگس سلک روانشناس بالینی و استاد دکتر مهرداد کلانتری عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان و دکتر نوید بابایی دکترای حقوق بین الملل. هدف از این نشست پرداختن به این مساله است که هر کدام از والدین و مربیان نداسته و و ناخواسته روش تربیتی را برگزیده اند که خود متضمن نقض حقوق کودک است زیرا اساس حقوق کودک، احترام به کرامت انسانی کودک است.در این نشست رویکردهای تربیتی در پرتو این مبنا مورد بررسی و تحلیل قرار می گیرد.

وی افزود: همچنین برنامه‌ای روز سه شنبه ساعت ۹ صبح با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان به مناسبت روز ملی کودک در سالن حکمت باغ غدیر این منطقه برای نکوداشت روز جهانی کودک با حضور خود کودکان عزیز برگزار خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا