تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

اختتامیه اولین نمایشگاه توانمندی روستائیان و عشایر شهرستان اصفهان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی فرمانداری اصفهان، حسین سیستانی معاون استاندار و فرماندار اصفهان در آیین اختتامیه اولین نمایشگاه توانمندی های روستائیان و عشایر شهرستان، ضمن گرامیداشت روز روستا و عشایر، با بیان اینکه روستائیان و عشایر، مردمانی سختکوش، پرتلاش و علاقمند به نظام و انقلاب هستند، خاطرنشان کرد: بحمد ا… بواسطه تلاش روستائیان و عشایر، شاهد تحولات بسیاری در عرصه های مختلف در شهرستان هستیم.

فرماندار اصفهان افزود: علیرغم کاهش بارش ها و کم آبی، شهرستان اصفهان دارای استعداد و ظرفیت بالایی در حوزه کشاورزی بوده و اساسا جریان رودخانه زاینده رود در این محور، منشاء برکات و رونق کشاورزی و دامپروری بوده است.

سیستانی با بیان اینکه بخش عمده ای از گندم استان اصفهان متعلق به شرق اصفهان است، تصریح کرد: جریان آب در این منطقه، زمینه را برای کشاورزی پررونق مهیا می سازد که خوشبختانه اقداماتی نیز در زمینه های هنری، صنایع دستی و گردشگری در شرق اصفهان، انجام شده که به این امر باید توجه ویژه ای گردد.

وی با تأکید بر اینکه مقوله گردشگری به عنوان یکی از محورهای توسعه است، گفت: علیرغم محدودیت هایی در اعتبارات، امسال نسبت به سال های گذشته، سهم بیشتری از اعتبارات به امر گردشگری اختصاص یافته که امیدواریم با همکاری دستگاه های ذی مدخل، شاهد تحولات چشمگیری در این منطقه باشیم.

فرماندار اصفهان با اشاره به اهمیت برپایی نمایشگاه توانمندی های روستائیان و عشایر، اذعان داشت: برپایی اینگونه نمایشگاه ها حاکی از آن است که استعداد و ظرفیت همکاری و مشارکت و عرضه فعالیت های مثبت هنری، صنایع دستی و گردشگری و همچنین ظرفیت بالای برپایی نمایشگاه در دوره های مختلف سال و در مکان های گوناگون وجود دارد.

وی تصریح کرد: انشاء ا… در آینده، شاهد برپایی نمایشگاهی با مقیاس وسیعتر در اصفهان باشیم.

سیستانی افزود: انشاء ا… شاهد تشکیل یک تعاونی گسترده در منطقه، با مشارکت صنعتگران و تولید کنندگان باشیم تا امکان عرضه تولیدات آنان در مقیاس وسیع فراهم کرده تا زمینه رونق کار و اشتغال و صنعت گردشگری مهیا گردد.

فرماندار اصفهان با اشاره بر اینکه اجرای طرح ها و برنامه هایی جهت توسعه مشاغل خانگی بالاخص در شرق اصفهان، امری لازم و ضروری است، تأکید کرد: باید اقدامات مؤثری در جهت توسعه مشاغل خانگی صورت پذیرد که این امر، علاوه بر حفظ انسجام خانواده، به اقتصاد خانواده، جامعه و کشور نیز کمک شایانی می نماید.

وی تأکید کرد: افراد دارای طرح و انگیزه باید گام های مؤثری در جهت توسعه مشاغل در روستاها بردارند.

گفتنی است، در پایان آیین اختتامیه اولین نمایشگاه توانمندی های روستائیان و عشایر شهرستان، با حضور فرماندار اصفهان، از غرفه داران و دست اندر کاران برپایی این نمایشگاه، با اهدای لوح سپاس تقدیر شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا