شهر و جامعهعناوین اخبار

پاتوق یکشنبه های تئاتر در خانه هنرمندان/«آواز سردادن قلندر شیدا» حفظ میراث فرهنگی ناملموس/نخستین نشست سبک شناسی موسیقی ایرانی (آواز)

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از  روابط عمومی حوزه هنری استان اصفهان، پاتوق یکشنبه های این هفته به خوانش نمایشنامه «بازنویسی قتل ذکرنشده ی یک اول شخص جمع» نوشته محمدرضا آریانفر اختصاص دارد و نمایشنامه خوانی این هفته با حضور و خوانش محمدرضا آریانفر نمایشنامه نویس متولد خرمشهر که یکی از نمایشنامه نویسان مطرح در زمینه دفاع مقدس است در میان جمعی از اهالی تئاتر و علاقه مندان برگزار می شود.
گفتنی است، نمایشنامه «بازنویسی قتل ذکرنشده ی یک اول شخص جمع» یکی از نمایشنامه هایی است که انتشارات افراز آن را منتشر کرده است.

***«آواز سردادن قلندر شیدا» حفظ میراث فرهنگی ناملموس

نمایش «آواز سردادن قلندرشیدا» به نویسندگی و کارگردانی حبیب نریمانی در تماشاخانه ماه حوزه هنری استان اصفهان به روی صحنه رفت.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان اصفهان، خانه تئاتر حوزه هنری استان اصفهان با همکاری دفتر تخصصی تئاتر، نمایش روایت یک داستان عاشقانه را در ساعت ۱۹:۳۰ روز دوشنبه ۱۵مهرماه به روی صحنه برد.

تهیه کننده این نمایش رسول هنرمند است و در این نمایش علاوه بر رسول هنرمند مهدی شهداد، هاشم شمس و شبنم پایبندان، محمدرضا شیروانی، علی مهدی زاده، مهسا حسام و هانیه قاسمی به ایفای نقش می پردازند.

از دیگر عوامل این نمایش می توان به ساقی محمدرضایی مشاورکارگردان، محدثه رضایی منشی صحنه، هاشم شمس دکور و لباس، محمدرضا ایزدی طراح پوستر و گرافیک، امیرحسین مدرس خوشنویسی لوگو، مهدی صادقی چهره پرداز، مهسا حسام و مهدی علیرضایی اجرای گریم، دانیل کرمی نوازنده ویولن سل ، مهدی ریسمان کارزاده خواننده و عباس نادری موسیقی متن و سعید رضوانی نور اشاره کرد.

نمایش «روایت یک داستان عاشقانه» هر شب در ساعت ۱۹:۳۰ تا سوم آبان ماه در تماشاخانه ماه واقع در خیابان استانداری، گذرسعدی به روی صحنه می رود و علاقه مندان می توانند جهت تهیه بلیط به سایت گیشه هشت دات کام مراجعه نمایند.

***نخستین نشست سبک شناسی موسیقی ایرانی (آواز)

خانه موسیقی حوزه هنری استان اصفهان نخستین نشست سبک شناسی موسیقی ایرانی را به سبک شناسی  آواز اختصاص داد.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان اصفهان، به نقل از مهرشاد متین فر کارشناس خانه موسیقی موضوع این نشست  سبک شناسی موسیقی ایرانی و آواز در یک صد سال اخیر است.پاتوق یکشنبه های تئاتر در خانه هنرمندان/«روایت یک داستان عاشقانه» به روی صحنه رفت/نخستی

وی افزود: در این نشست سعی در این داریم که آوازهای مطرح صد سال گذشته ایران را بررسی و سبک موسیقیایی آن را تحلیل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در برنامه های آتی و پس از برگزاری چند نشست و استفاده از سخنرانی های اساتید و پژوهشگران موسیقی، (پیرامون سبک شناسی آواز ایرانی) به سبک شناسی کلیه سازهای ایرانی خواهیم پرداخت.

متین فر با اشاره به استقبال اساتید و اهالی موسیقی از این نشست ها ادامه داد: ورود برای عموم به این نشست ها آزاد است و علاقه مندان برای حضور در نخستین نشست سبک شناسی موسیقی ایرانی می توانند در ساعت ۱۸ الی ۲۰ روز جمعه ۱۹ مرداد ماه به خانه هنرمندان اصفهان واقع در خیابان آبشار اول پارک ایثارگران مراجعه نمایند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا