تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

ساعت آغاز به کار مترو، ۲۰ دقیقه زودتر / پیش بینی سه خط اتوبوس تندرو در اصفهان با اعتبار بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، قدرت اله نوروزی در ارتباط زنده رادیویی با برنامه «سلام اصفهان» با بیان اینکه فردا طبق اعلام قبلی همراه با شورای معاونین در برنامه ملاقات مردمی در جمع مردم منطقه ۱۲ حضور پیدا می کنیم، اظهار کرد: اعلام کرده بودیم که برای پاسخگویی به مشکلات با شهروندان ملاقات می کنیم و امیدوارم به عهدی که بستیم پایبند باشیم و این برنامه را با حضور در همه مناطق به صورت مستمر ادامه دهیم.
وی تصریح کرد: برای آموزش مفاهیم شهری و فرهنگ سازی شهری برای دانش آموزان بسترهایی ایجاد شده که امیدوارم از این امکان استفاده کنیم. در همین راستا سال گذشته کلاس شهر را در مترو برگزار کردیم. امسال معاونت فرهنگی شهرداری با همکاری و همیاری اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان کتابی را با عنوان«کلاس شهر» تدوین کرده که آموزش های لازم و فرهنگ صحیح زندگی در شهر را به دانش آموزان آموزش می دهد.
شهردار اصفهان ادامه داد: این گونه اقدامات ریشه ای ترین و ارزشمندترین نوع فرهنگ سازی است و امیدوارم این طرح به اهداف تربیتی و فرهنگی خوب خود که می تواند حلال مشکلات امروز شهر باشد، برسد. بسیاری از مشکلات شهر مانند ترافیک، رعایت نظافت شهر، احترام به حقوق یکدیگر ریشه فرهنگی دارد و توسط ما شهروندان قابل حل است که امیدوارم با این آموزش ها بتوانیم گام اساسی و مهمی برداریم.
وی تصریح کرد: تعداد مسافران قطار شهری اصفهان افزایش پیدا کرده و روزانه بیش از ۸۰ هزار نفر از این وسیله استفاده می کنند. در دفعاتی که با مترو تردد کردم در مواجهه با شهروندان متوجه شدم آنان درخواست دارند صبح ها ساعت حرکت مترو زودتر باشد و ساعت کار هم افزایش پیدا کند. به همین دلیل از فردا (یکشنبه ۲۰ مهر) اولین قطارها از پایانه صفه و عاشق آباد از ساعت شش و ده دقیقه صبح حرکت و تا ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه هم خدمت رسانی می کند.
نوروزی افزود: سرفاصله قطارها هم اکنون ۱۱ دقیقه است ولی تا پایان امسال با اضافه شدن چند قطار دیگر به هشت دقیقه در ساعت اوج، کاهش پیدا می کند که مدیران مترو و قطار شهری باید این موارد را با جدیت پیگیری کنند.
وی اضافه کرد: شهروندان قدر این سرمایه گذاری بزرگ شهری را بدانند و از آن استفاده کنند تا کمتر با برخی مشکلات مانند آلودگی هوا و ترافیک مواجه باشیم.
شهردار اصفهان ادامه داد: خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی با ۹۰ دستگاه اتوبوس بخش خصوصی در مرز مهران در حال انجام است.
وی بیان کرد: با تلاش های بسیاری که صورت گرفته امسال سه خط اتوبوس تندرو با اعتبار بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان طراحی شده است که افزایش مسافر و نیز ورود اتوبوس های جدید به شهر را در پی دارد.
نوروزی همچنین با خواندن این بیت از حافظ، «درخت دوستی بنشان که کام دل به بارآرد، نهال دشمنی برکن که رنج بی شمار آرد» بیستم مهرماه روز لسان الغیب، حافظ شیرازی را گرامی داشت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا