اخبار صنعت، معدن و تجارتتيتر يكشهر و جامعهعناوین اخبار

تعرفه ۲۵ درصدی صادرات سنگ آهن در صورت موثر نبودن ، افزایش می یابد

به گزارش سرمایه گستران از ذوب آهن اصفهان، دکتر مدرس خیابانی قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی در بازدید از غرفه ذوب‌آهن اصفهان در نمایشگاه فولاد چابهار بر ضرورت ممنوعیت واردات ریل تاکید کرد و گفت : نباید کارگران ما به دلیل صادرات مواد خام معدنی بیکار شوند.

قائم وزیر صمت افزود : تعرفه ۲۵ درصدی صادرات سنگ آهن در دوره سه ماهه بازنگری خواهد شد و در صورت عدم موثر بودن افزایش خواهد یافت.

وی در آئین افتتاحیه نخستین نمایشگاه و همایش فولاد چابهار نیز گفت: کشور ما برای افق ۱۴۰۴ ایجاد ۵۵ میلیون تن فولاد را هدف گذاری کرده است این در حالی است که بزرگترین شرکتهای فولادی کشور از جمله فولاد مبارکه و ذوب آهن اصفهان به دلیل خام فروشی و صادرات سنگ آهن با کمبود سنگ آهن و مواد اولیه مواجه هستند.

وی تصریح کرد : بنا به فرمایش مقام معظم رهبری باید با خام فروشی مواد معدنی مقابله شود . در واقع باید با ایجاد زمینه های رونق تولید، مواد خام را در کارخانجات داخلی کشور به موادی با ارزش افزوده بالاتر تبدیل کنیم و سپس با صادرات شمش و سایر محصولات فولادی سود آوری و رونق اقتصادی بیشتری برای کشورمان به بار آوریم.

دکتر الیاس حضرتی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ، دکترزهرا سعیدی نماینده شهرستان مبارکه و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ، مهندس موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان و مهندس علی رجبی مدیر امور بازرگانی منطقه آزاد چابهارنیز از غرفه ذوب‌آهن اصفهان در نمایشگاه فولاد چابهار بازدید کردند و ضمن حمایت از تولید ریل ملی ، بر مقابله با خام فروشی مواد معدنی تاکید نمودند .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا