اخبار صنعت، معدن و تجارتتيتر يكشهر و جامعهعناوین اخبار

ترویج نظام های مشارکت سازمانی وظیفه همگانی است

به گزارش سرمایه گستران از ذوب اهن اصفهان، مهندس یزدی زاده در ادامه از تمامی مدیران شرکت خواست که با جدی گرفتن پیشنهادها و تشکیل جلسات آبشاری در حوزه های مسئولیتی خود، انگیزه های کاری و تعلق سازمانی را افزایش داده و نظام های مشارکت سازمانی را نه به عنوان تکلیف بلکه به عنوان وظیفه همگانی ترویج دهند. همچنین ضمن پرهیز از نظرات شخصی مبانی و اهداف مورد نظر برای جهت دهی پیشنهادها را مشخص کنند .

وی افزود : وقتی کسی پیشنهادی می دهد ، این به معنای ارزش قایل شدن او برای سازمان است و مدیران باید این روحیه و احساس را با افتخار و احترام پذیرفته و در صدد تکمیل و بهره برداری مناسب از آن برآیند.

در ادامه این همایش آموزشی دکتر سعید فتح اللهی راد، صاحب نظر و طراح ملی همایش نظام پیشنهادها در کشور ، در سخنرانی خود به نقش رهبران سازمانی در تحقق اهداف و برنامه های نظام پیشنهادها پرداخت و گفت : در هر پیشنهاد، جدید بودن ومفید بودن نهفته است و به عبارتی عبور از سطح اجرای هرکاری تعیین شده است. در سازمان ها مدیران به عنوان انجام دهنده وسازمان دهنده کارها وظیفه بهبودها وپیشنهادات جدید را نیز بر عهده دارند و باید به طور مرتب موضوع و بذر پیشنهاد ارایه دهند.پیشنهادها نیز نباید در مدتی طولانی بررسی شده و به راحتی رد شوند ،بلکه باید با چکش کاری اصلاح و تکمیل گردند.

وی افزود : نظام پیشنهادها در هر سازمان تبلور توان مدیریتی آن سازمان است.در کشور ما نیز در مقایسه با دیگر کشورها کمتر به این موضوع توجه شده است .در ذوب آهن اصفهان نیز علی رغم گسترش این نظام و پذیرش نتیجه وکارایی قابل توجه آن از تمامی ظرفیت ها در این زمینه استفاده نشده است .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا