شهر و جامعهعناوین اخبار

افزایش نشاط و مشارکت اجتماعی سالمندان در هشت بهشت/تقویت هویت ملی با بزرگداشت مفاخر ایرانی

به گزارش سرمایه گستران، دوران سالمندی برابر با ناتوانی افراد نیست لذا باید روی افزایش نشاط و شادابی افراد سالمند در این دوران تمرکز کرد که مورد پذیرش قرار دادن و مشارکت سالمندان در برنامه ها، فعالیت ها و پرکردن اوقات فراغت آن ها از مواردی است که باعث افزایش نشاط در این دوران می شود.

مدیر دفتر تخصصی سالمند گفت: طبق بررسی و نیازسنجی، جمعیت زیادی از سالمندان هر روز در پارک شهید رجایی اوقات خود را می‌گذرانند.

فهیمه کدخدایی اظهار کرد: با معرفی باغ تجربه از مراکز وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان، این سالمندان از برنامه ها استفاده می کردند اما به نظر می آمد رفت و آمد به باغ برایشان سخت است لذا به این نتیجه رسیدیم که برای افزایش نشاط و مشارکت اجتماعی سالمندان با همکاری معاونت فرهنگی اجتماعی ورزشی منطقه ۳ برنامه ای در محل حضور سالمندان در پارک برگزار کنیم.

وی بیان کرد: برنامه “هشت بهشت” در همین راستا  از ۱۶ مهر تا ۲۱ آبان هر هفته روزهای فرد از ساعت ۹ تا ۱۱ کنار عمارت هشت بهشت پارک شهید رجایی اجرا می شود.

کدخدایی خاطرنشان کرد: برنامه “هشت بهشت” شامل ابر بازی، بازی های بومی و محلی، بازی های فکری و تفریحی و جدول بازی است که توسط سالمندان باغ تجربه اجرا می شود.

***تقویت هویت ملی با بزرگداشت مفاخر ایرانی

برنامه بزرگداشت حافظ ۲۱ مهرماه از ساعت ۱۷ در عمارت هنرمند همراه با شعرخوانی، تفسیر و معانی اشعار حافظ برگزار می شود.

ایرانیان دارای فرهنگ غنی و کهنی هستند که باید از آن برای حفظ هویتشان بهره ببرند، چراکه دشمن می‌کوشد با تحریف تاریخ این هویت را از بین ببرد.دشمن امروز تمام توانش را برای تخریب هویت ملی و دینی جوانان کشور به کار گرفته در صورتیکه سابقه هویتی فرهنگی مردم بزرگ ایران گنجینه عظیمی است که  باید برای مقابله با دشمن از آن استفاده شود.

مسئول عمارت هنرمند با بیان اینکه با بزرگداشت مفاخر ایرانی هویت ملی تقویت می شود، گفت: وظیفه عمارت هنرمند شناساندن نخبه های هنری و مفاخر به جامعه به خصوص جوانان است.

فرید صلواتی با بیان اینکه نسل جوان با مفاخر، شعرا و نویسندگان قدیمی بیگانه هستند، اظهار کرد: برای از بین رفتن این بیگانگی، عمارت هنرمند وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان، تاکنون جلساتی را برای آشنایی با پروین اعتصامی، مولانا، سهراب سپهری و … برگزار کرده است.

وی بیان کرد: برنامه بزرگداشت حافظ نیز در همین راستا ۲۱ مهرماه از ساعت ۱۷ در عمارت هنرمند واقع در میدان شهدا، ابتدای خیابان ابن سینا همراه با شعرخوانی، تفسیر و معانی اشعار حافظ و آواز و نی برگزار می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا