شهر و جامعهعناوین اخبار

راه‌اندازی مراکز نیکوکاری در دانشگاه‌های استان اصفهان سرعت می‌گیرد

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از  روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد، محمدرضا متین پور، مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان در دیدار با مسئولان، معاونان و مدیران دفاتر نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان ضمن تشریح عملکرد و خدمات این نهاد به نیازمندان به ظرفیت مناسب دانشگاه‌های استان برای تقویت عرصه خیر و احسان اشاره کرد و گفت: وجود فضای علمی، نخبگانی و فرهنگی در کنار حس قوی تعلق اجتماعی در جامعه دانشگاهی، چشم‌انداز روشنی برای گسترش مراکز نیکوکاری در دانشگاه‌ها به دست می‌دهد.

متین پور با اشاره به مزیت‌های مراکز نیکوکاری کمیته امداد در مقایسه با مؤسسات خیریه، خاطرنشان کرد: نظارت دقیق بر عملکرد، جلوگیری از اتلاف منابع، رویکرد محلی و محوریت مساجد در این مراکز از مهم‌ترین نقاط قوت آن‌هاست.

وی بابیان اینکه بهترین راه برای فعالیت خیریه در دانشگاه‌ها از مسیر نهاد مقام معظم رهبری می‌گذرد، گفت: مرکز نیکوکاری یک شجره طیبه است و خوشبختانه با تمایل بالای مسئولان نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان به‌زودی شاهد راه‌اندازی این مراکز در دانشگاه‌های استان خواهیم بود.

در ادامه این دیدار حجت‌الاسلام جعفر عمادی، رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اصفهان با اشاره به جایگاه و وظایف این نهاد در دانشگاه‌ها، خاطرنشان ساخت: بی‌شک یکی از زمینه‌های خیلی خوب برای فعالیت دفاتر نهاد در حال حاضر مباحث اجتماعی و خیریه است.

وی تأکید کرد: قشر خاکستری معمولاً به مباحث اجتماعی و خیریه علاقه زیادی نشان می‌دهند و فعالیت در این زمینه‌ها منجر به افزایش مخاطبان نهاد رهبری در دانشگاه‌ها می‌شود.

عمادی با استقبال از راه‌اندازی مراکز نیکوکاری کمیته امداد در دانشگاه‌های استان، گفت: طرح‌ها و ایده‌های کمیته امداد و به‌ویژه سازوکار این مراکز می‌تواند در عرصه ورود نهاد رهبری به فعالیت‌های اجتماعی و خیریه راهگشا و مؤثر باشد.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا