تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

کلنگ احداث بزرگترین مجتمع فرهنگی-آموزشی ناشنوایان کشور در ملک شهر به زمین زده شد

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان؛ شهردار اصفهان در این آیین رعایت حقوق افراد دارای معلولیت به ویژه ناشنوایان را وظیفه انسانی همه مسئولین ذکر کرد و افزود: علاقمندیم در این شهر همه کسانی که مشکلی این چنینی دارند بتوانند تسهیلات لازم را دریافت کنند.

قدرت اله نوروزی با بیان اینکه تبعیض مثبت در راستای تامین عدالت است، تصریح کرد: خوشحالم که بگویم برای صدور پروانه این مکان و عوارض پرداختی آن شهرداری پیشگام بود و کمک‌ها و حمایت های لازم را انجام داد؛ شهرداری برای ساخت این مجموعه فرهنگی آموزشی برای ناشنوایان هیچ وجهی را دریافت نکرد و آن را از معافیتهای لازم برخوردار کرد.

وی ادامه داد: در ادامه کار نیز برای اینکه این محل مکان مناسبی برای گردهمایی‌ها و تعاون و همکاری میان ناشنوایان باشد شهرداری مساعدت های لازم را خواهد داشت تا ناشنوایان راه پیشرفت خود را هرچه بهتر طی کنند.

شهردار اصفهان ابراز امیدواری کرد که این مکان در آینده نزدیک، مکانی پر از خیر و برکت برای همه شهروندان باشد.

 مساعدت شهرداری برای ساخت مجموعه فرهنگی آموزشی ناشنوایان اصفهان

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان نیز در حاشیه این مراسم با بیان این که برای این مرکز شهرداری مساعدت های لازم را در خصوص پروانه های ساختمانی به عمل آورده، اظهار کرد: هزینه های پروانه ساختمانی برای این مرکز با گرفتن مصوبه شورای شهر به صورت کاملاً رایگان در اختیار ناشنوایان قرار می‌گیرد.

علی باقری تصریح کرد: این مرکز با زیربنای حدود ۳ هزار مترمربع در ۶ طبقه به عنوان بزرگترین مرکز ناشنوایان کشور شناخته می‌شود. در این مرکز هم به موضوعات فرهنگی و هم به مسائل آموزشی ناشنوایان توجه می‌شود.

۱۴ هزار ناشنوا در استان اصفهان وجود دارد

این مرکز با همت شهرداری، خیرین و مسئولان استانی احداث می‌شود. نزدیک به ۱۴ هزار ناشنوا در استان اصفهان وجود دارد. خیرین برای ساخت این مرکز برای ناشنوایان اعلام آمادگی کرده‌اند تا هرچه سریعتر این مکان در اختیار ناشنوایان قرار بگیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا