شهر و جامعه

خوشبختانه بابرنامه‌ریزی‌هایی که درزمینه‌های تربیت‌بدنی‌وسلامت دراستان انجام‌شده دانش‌آموزان‌استان افتخارات‌بزرگی‌را رقم‌زده‌اند

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در دوازدهمین روز از آبان ماه ۱۳۹۸ مدیرکل آموزش و پرورش استان در گردهمایی کارشناس مسئولان و کارشناسان تربیت بدنی و سلامت مناطق و نواحی استان ضمن گرامی داشت ایام ربیع الاول با اشاره به اهمیت حوزه تربیت بدنی و شرایط آموزش و پرورش استان اظهار داشت : بیش از ۸۵۰ هزار دانش آموز در استان درحال تحصیل هستند ، و سرانه ورزشی موجود پاسخگوی این تعداد دانش آموز نمی باشد .

وی در ادامه افزود : اخیرا اتفاقات خوبی رقم خورده و خیرین بزرگوار به کمک این حوزه آمده اند و امروز شاهد افتتاح سالن های ورزشی و زمین چمن هایی در استان هستیم که با همت این عریزان به ثمر نشسته است و خرسندیم که خیرین ما به این نتیجه رسیده اند که در حوزه ورزش سرمایه گذاری نمایند .

مدیرکل آموزش و پرورش استان راه برون رفت از وضعیت فعلی را تلاش مضاعف در این حوزه دانست و گفت : می بایست با تزریق بیشتر اعتبارات دولتی و جذب خیرین وضعیت را از شرایط فعلی به سمت شرایط مطلوب بهبود بخشیم.

اعتدادی در بخش دیگر سخنانش به معضلات موجود در ارتباط برقرار کردن دانش آموزان با مدارس پرداخت و بر افزایش شادی و نشاط در مدارس تأکید نمود و گفت : در سالهای اخیر برنامه های خوبی از سوی وزارت آموزش و پرورش در حوزه تربیت بدنی مطرح شده است و خوشبختانه ظرفیت های زیادی برای فعالیت در این زمینه وجود دارد.

وی در ادامه تأکید کرد: می بایست شور و نشاط در مدرسه افزایش پیدا کند و فضای فیزیکی مدارس باید به نحوی باشند که عوامل فشار و اضطراب دانش آموزان کاهش پیدا کند .

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت : یکی دیگر از عوامل ایجاد جذابیت در مدارس و افزایش شور و نشاط در دانش آموزان ، درس تربیت بدنی در مدارس است که می بایست در تدریس این درس و برنامه ریزی وبرگزاری منظم آن اهتمام ویژه داشت .

وی اشاره نمود: با توجه به اینکه سند تحول بنیادین در استان بومی سازی شده و به مدارس ابلاغ شده انتظار داریم به گونه ای برنامه ریزی شود که به حوزه تربیت بدنی در مدارس به صورت ویژه پرداخته شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در پایان تاکید کرد : بخش عمده‌ ای از توفیقات بدست آمده اخیر در آموزش وپرورش استان مرهون تلاش‌ حوزه‌های تربیت بدنی و پرورشی است و خوشبختانه با برنامه ریزی هایی که در زمینه های تربیت بدنی و سلامت در استان اصفهان انجام شده دانش آموزان استان افتخارات بزرگی را رقم زده اند.

🆔 @isfedu

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا