اقتصادیشهر و جامعهعناوین اخبارمسکن و عمران

برگزاری مانور انسداد مسیر در گردنه لاشتر

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان، مهدی خضری اظهار کرد: به مناسبت هفته پدافند غیرعامل مانور انسداد مسیر با سناریو ریزش کوه و قیچی کردن یک دستگاه تریلی در گردنه لاشتر برگزار شد.

وی با بیان اینکه در این مانور کلیه اطلاعات و ساعت های اعلام حادثه و حضور دستگاه ها و عوامل ذی ربط ثبت و ضبط شده است، اضافه کرد: با اعلام حادثه توسط راهداران، ادارات راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان اصفهان و مبارکه نیروهای خود را برای انجام عملیات رفع انسداد مسیر و هدایت ترافیک اعزام کردند.

خضری خاطرنشان کرد: مسیر اصلی از محل پلیس راه اصفهان-مبارکه به گردنه لاشتر در لاین برگشت به سمت اصفهان مسدود و ترافیک به جاده قدیم اصفهان-شیراز این محور انتقال یافت.

مسئول کمیته اجرایی پدافند غیرعامل اداره کل راهداری وحمل و نقل جاده ای استان اصفهان ادامه داد: ارزیابی مانورهای سال گذشته و بحران های سیل نوروزی ما را بر آن داشت که ضعف های عمده مدیریت بحران در صحنه  حوادث را رفع کنیم.

وی مشخص کردن فرمانده عملیات در صحنه حادثه را یکی از مهمترین موضوعات مدیریت بحران صحنه حوادث دانست و اضافه کرد: تشکیل اتاق فکر عملیات، هدایت و چینش ماشین آلات و نیروها، مدیریت زمان و سرعت انجام عملیات از دیگر شاخصه هایی بود که در این مانور بر آن تمرکز شد.

خضری گفت: برگزاری مانورهای پدافند غیرعامل و شناسایی نقاط ضعف حین اجرا و برنامه ریزی وهماهنگی برای رفع آنها، هماهنگی بین دستگاهی در هنگام بروز حوادث واقعی را افزایش خواهد داد.

 لازم به ذکر است در هفته پدافند غیرعامل مانور شبکه و مانور بیسیم نیز انجام شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا