شهر و جامعهعناوین اخبارنفت،گازو پتروپالایش

ضرورت مصرف ایمن و بهینه گاز طبیعی

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی سید مصطفی علوی، گفت: اولین نکته مهمی که باید به آن توجه داشت مطمئن بودن از درست کارکردن وسایل گازسوز است،در منازلی که ازآبگرمکن و بخاری استفاده می شود، اطمینان از باز بودن مسیردودکش، استفاده از لوله بخاری فلزی غیرآکاردئونی، شیلنگ مخصوص گاز به طول حداکثر یک متر و ۲۰ سانتی متر، بست استاندارد برای اتصال شیلنگ به وسیله گازسوز و استفاده از کلاهک H برای دودکش ها جهت پیشگیری از نشت گاز، حوادث گازگرفتگی و آتش سوزی ضروری است.
علوی، افزود: مشترکین عزیز می بایست پس از انجام آزمایش تست عدم نشتی با استفاده از کف صابون، وسیله گاز سوز را روشن و استفاده کنند و بعد از روشن کردن وسیله گازسوز یا بخاری حتماً از گرم بودن لوله دودکش مطمئن شوند، اگر لوله دودکش سرد باشد علامت خطر است و بیانگر مکش معکوس گاز سمی co و عدم خروج آن از دودکش می باشد که قطعاً عواقب خطرناک جانی را در بر داشته باشد.
وی، تصریح کرد: گاز co (مونو اکسید کربن) گازی خطرناک، بی بو و بی رنگ و بسیار سمی است که انسان نمی تواند وجود آنرا با حواس خود حس کند و بسیار سریع جذب خون شده، منجر به گازگرفتگی و فلج عضلات و نهایتاً فوت می شود.
مهندس علوی، تاکید کرد: در صورت روشن بودن وسیله گازسوز در داخل ساختمان تامین اکسیژن آن ضروری و باید با ورود هوای تازه امکان سوختن مناسب آن فراهم گردد در غیر اینصورت رنگ شعله زرد شده و در اثر این ناقص سوزی گاز سمی CO تولید خواهد شد.
این مقام مسئول افزود: در خانه هایی که از سیستم حرارت مرکزی استفاده می کنند، کنترل موتورخانه نیز ضروری است و بایستی سیستم موتورخانه بوسیله متخصصین مورد بازبینی قرار گرفته و در صورت ناقص کار کردن عیب های آن رفع گردد.
مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، به رعایت صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی هم اشاره کرد و گفت: استفاده از پرده های ضخیم برای ورودی منازل و اتاق ها، لباس مناسب و تنظیم دمای منزل بین ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتیگراد از مواردی است که می توان با بکارگیری آن ضمن صرفه جویی در مصرف و کاهش هزینه مصرف گاز، امکان استفاده سایر هموطنان را از این نعمت خدادادی فراهم کرد.
وی در ادامه گفت: با فرا رسیدن فصل سرما بازدید و بررسی تاسیسات، ایستگاه‌های تقلیل فشار گاز و خطوط شبکه و شیرهای گاز از جمله اولویت‌های کاری واحدهای بهره‌برداری این شرکت است.
مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان بر حفظ آمادگی کارکنان این شرکت جهت ورود به زمستان امسال اشاره و بیان داشت: با تمهیدات و برنامه ریزی های انجام گرفته و با استفاده از همه توان و ظرفیت شرکت برای تامین گاز پایدار و مستمر و ایمن برای مشترکین استفاده خواهیم کرد.
علوی، افزود: صرفه جویی در مصرف گاز ضمن کمک به اقتصاد خانواده و کاهش مبالغ قبوض گاز بهاء و صرفه جویی مالی، مانع افت فشار گاز در نقاط سردسیر و جلوگیری از اعمال محدودیت مصرف در صنایع عمده و نیروگاه ها خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا