حوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

قاتل خاموش بازهم قربانی گرفت/توقیف نوشابه های تریاکی در “مبارکه”/بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار تماس تلفنی با سامانه ۱۱۰ اصفهان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل ازمرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان، سرهنگ “محمدرضا خدادوست” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: پس از تماس مردمی با سامانه ۱۱۰ پلیس و اعلام حادثه گازگرفتگی در یکی از منازل مسکونی جنوب شهر اصفهان بلافاصله مأموران انتظامی و عوامل امدادی به محل اعزام شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان خاطر نشان کرد: متاسفانه در اثر این حادثه خانمی ۳۴ ساله که در منزل بوده، فوت و تلاش عوامل اورژانس برای احیای او بی فایده ماند.

این مقام انتظامی در ادامه با اشاره به تحویل اجساد به پزشکی قانونی، بیان داشت: علت این حادثه در دست بررسی است.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان تصریح کرد: متاسفانه هر ساله با شروع فصل سرما و استفاده از وسایل گاز سوز گرمایشی شاهد وقوع حوادثی تلخ و داغدار شدن خانواده ای هستیم که امید است شهروندان عزیز هنگام نصب وسایل گرمایشی نکات و اصول ایمنی را رعایت کنند.

توقیف نوشابه های تریاکی در “مبارکه

گروه استان ها_ اصفهان _ فرمانده انتظامی شهرستان مبارکه از دستگیری یک سوداگر مرگ که در حال انتقال ۲۳ بطری نوشابه حاوی ماده مخدر تریاک بود خبر داد.

سرهنگ “رضا محمدی” با بیان این مطلب به خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی شهرستان مبارکه حین کنترل خودروهای عبوری در محور مواصلاتی شهرستان به یک دستگاه خودروی سواری سمند که از استان های جنوبی کشور به سمت اصفهان در حرکت بود مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: پس از متوقف شدن خودرو در بررسی ها و استعلام های صورت گرفته مشخص شد راننده در زمینه قاچاق مواد افیونی فعالیت می کند که ماموران بلافاصله نسبت به دستگیری وی اقدام کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان مبارکه ادامه داد: ماموران در بازرسی از دقیق از خودروی متهم تعداد ۲۳ بطری نوشابه حاوی ماده مخدر تریاک به میزان ۹ کیلو و ۵۰۰ گرم که به شکلی ماهرانه جاساز شده بودند را کشف کردند.

سرهنگ محمدی خاطر نشان کرد: در این خصوص پرونده تشکیل و این سوداگر مرگ به همراه پرونده جهت اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

توقیف لوازم خانگی قاچاق در “شاهین شهر

گروه استان ها_ اصفهان _ فرمانده انتظامی شهرستان “شاهین شهر و میمه” از توقیف یک دستگاه اتوبوس مسافربری حامل محموله لوازم خانگی قاچاق در عملیات ماموران این فرماندهی خبر داد.

 

سرهنگ “حسین بساطی” با اعلام این خبر به خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: ماموران گشت انتظامی پاسگاه “مورچه خورت” فرماندهی انتظامی شهرستان “شاهین شهر و میمه” حین کنترل عبور و مرور خودرو های عبوری  به یک دستگاه اتوبوس مسافربری که از اصفهان عازم یکی از شهر های شمالی کشور بود، مشکوک و طی هماهنگی به عمل آمده آن را مورد بازرسی قرار می دهند.

وی افزود: ماموران پس از بررسی دقیق داخل خودرو ۳ دستگاه کولر گازی به همراه ۳ دستگاه پنل مربوطه و یک دستگاه یخچال فریزر خارجی که فاقد مجوز قانونی بوده و به صورت قاچاق تهیه شده بودند را کشف و توقیف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان “شاهین شهر و میمه” ارزش محموله مکشوفه را برابر اعلام کارشناسان مربوطه یک میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در این خصوص پرونده  تشکیل و راننده خودرو  به مرجع قضائی تحویل داده شد.#

کشف ۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در لنجان

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان لنجان از کشف همزمان ۲ محموله کالای قاچاق به ارزش ۳ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، سرهنگ “احمد نیکبخت” اظهار داشت: ماموران پلیس آگاهی و مبارزه با مواد مخدر شهرستان “لنجان” حین گشت زنی در یکی از محورهای فرعی این شهرستان به ۲ دستگاه سواری سمند مشکوک و آنها را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودروها تعداد ۲۴دستگاه گیتار،یک دستگاه ارگ یاماها،۳۰ دستگاه ریسیور،تعدا ۱۰۰ عدد ال ان بی ،تعداد۲۰ دستگاه تنبک و یک دستگاه پیانو خارجی همگی فاقد مدارک گمرکی کشف شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه راننده یکی از خودروها در تاریکی شب متواری شده است بیان داشت: راننده دیگر خودرو دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی تحویل داده شد.

سرهنگ نیکبخت اظهار داشت: ارزش محموله های کشف شده توسط کارشناسان ۳ میلیارد ریال اعلام شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان لنجان تاکید کرد: نیروی انتظامی با قاچاقچیان کالا و برهم زنندگان نظم اقتصادی جامعه برخورد قاطع و قانونی می کند واجازه جولان به آنان را نخواهد داد.

 

کشف ۱۶۰۰ عدد داروی قاچاق و غیرمجاز در “فلاورجان

گروه استان ها _ اصفهان _ فرمانده انتظامی شهرستان فلاورجان از کشف یک هزار و ۶۰۰ عدد داروی قاچاق و غیر مجاز در راستای اجرای طرح کنترل و نظارت بر واحدهای صنفی عطاری و باشگاه های بدنسازی خبر داد.

سرهنگ “حسن نیکبخت” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: به منظور برخورد با توزیع کنندگان داروهای قاچاق و غیر مجاز طرح کنترل و نظارت بر واحدهای صنفی عطاری و باشگاه های بدنسازی توسط ماموران پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی شهرستان فلاورجان اجرا شد.

وی افزود: در جریان اجرای این طرح ماموران طی بازرسی از ۲ واحد صنفی عطاری و یک باشگاه بدنسازی تعداد یک هزار و ۶۰۰ عدد داروی غیر مجاز فاقد مجوز وزارت بهداشت و قاچاق شامل قرص، کپسول و پودر بدنسازی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان فلاورجان ارزش داروهای مکشوفه را برابر اعلام کارشناسان مربوطه  ۶۵۷ میلیون و ۳۶۰ هزار ریال عنوان کرد و گفت: افراد متخلف همراه با پرونده تشکیل شده جهت اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

این مقام انتظامی در پایان خاطر نشان کرد: توزیع داروهای غیر بهداشتی و قاچاق نه تنها باعث ضرر اقتصادی به کشور می شوند بلکه به سلامت و امنیت مردم هم لطمه می زنند و بنا براین پلیس با جدیت طرح های خود را در زمینه برخورد با عاملان فروش این گونه داروها ادامه خواهد داد و از شهروندان هم می خواهیم هرگونه اطلاعاتی در این خصوص را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری ۱۶ خرده فروش افیونی در”سمیرم

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم از دستگیری ۱۶ خرده فروش مواد مخدر در این شهرستان خبر داد .

سرهنگ “سهراب قرقانی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: با توجه به نارضایتی های شهروندان از فعالیت خرده فروشان مواد مخدر با برنامه ریزی مدون طرح دستگیری خرده فروشان اجرایی شد.

وی افزود : در اجرای طرح تعداد ۱۶ نفر از خرده فروشان مواد مخدر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

این مقام انتظامی بیان داشت: همچنین مقدار ۳ کیلو و ۲۸۰ گرم انواع مواد مخدر از مخفیگاه متهمان کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم در پایان خاطر نشان کرد: سوداگران مرگ و خرده فروشان مواد مخدر بدانند نیروی انتظامی با هماهنگی مقام قضایی با قاطعیت و برابر مقررات با آنان برخورد قاطع و قانونی می کند و اجازه جولان به آنان نخواهد داد .

 

کشف بیش از۱۲ کیلو تریاک در ایستگاه بازرسی شهید شرافت نائین

گروه استان ها_اصفهان_ معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان اصفهان از کشف ۱۲کیلوو ۴۴۰گرم تریاک توسط ماموران ایستگاه بازرسی شهید شرافت نائین و دستگیری یک نفر در این خصوص خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، سرهنگ “علی ملکی آهنگران” اظهار داشت : عوامل ایستگاه بازرسی شهید شرافت نائین حین کنترل خوروهای عبوری به یک کامیون ولوو مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو مقدار ۱۲ کیلو و ۴۴۰گرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف و توقیف شد.

معاون عملیات پلیس اصفهان بیان داشت: در این خصوص یک سوداگر مرگ دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی تحویل داده شد.

دستگیری عاملان تیراندازی یکی از خیابان های شهر اصفهان

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از دستگیری افرادی که در یکی از خیابان های شهر اصفهان به ۲ نفر تیراندزی و آنها را مجروح کرده بودند خبر داد.

سرهنگ “محمدرضا خدادوست” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه روز شنبه مورخه ۱۱ آبانماه امسال ، یک مورد تیراندازی با سلاح گرم به سمت ۲ نفر در یکی از خیابان های شهر اصفهان اعلام که گشت انتظامی بلافاصله به محل اعزام شد.

وی افزود: در بررسی های بعمل آمده مشخص شد افرادی به سمت ۲ نفر تیراندازی و یکی از آنها را از ناحیه پای راست و دیگری را از ناحیه هر ۲ پا مصدوم کرده اند و با یک سواری پژو پارس متواری شده اند.

این مقام انتظامی بیان داشت: ماموران اداره عملیات ویژه شهرستان اصفهان بلافاصله وارد عمل شدند و ضاربان را که ۴ نفر بودند و به یکی از استان های جنوبی متواری شده بودند شناسایی کردند.

سرهنگ خدادوست اظهار داشت : یک گروه از ماموران مجرب پس از هماهنگی های لازم و کسب نیابت قضائی به محل مورد نظر اعزام و ۴ نفر را در این رابطه دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان با اشاره به اینکه متهمان در اظهارات اولیه خود علت وقوع این حادثه را خصومت شخصی با مصدومان این حادثه اعلام کرده اند بیان داشت: شهر اصفهان جولانگاه مخلان نظم و امنیت عمومی جامعه نیست و پلیس این شهر با هر فردی که بخواهد به نحوی آرامش ، امنیت و احساس امنیت شهروندان را برهم بزند برخورد قاطع و قانونی می کند.

بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار تماس تلفنی با سامانه ۱۱۰ اصفهان

گروه استان ها- اصفهان _ معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان گفت: در مدت ۷ ماهه سال جاری بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار مورد تماس تلفنی با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ این فرماندهی برقرار شده است.

سرهنگ ” علی ملکی آهنگران ” در گفت و گو با این خبرنگار پایگاه خبری پلیس اعلام کرد: اپراتوران مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ فرماندهی انتظامی استان اصفهان در ۷ ماهه سال جاری به یک میلیون و ۳۲۳هزار و ۲۳ مورد تماس تلفنی برقرار شده از سوی شهروندان پاسخ دادند.

وی از افزایش ۲۷ درصدی تماس های تلفنی شهروندان با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ استان اصفهان نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و اظهار داشت: بررسی های صورت گرفته نشان می دهد مراجعه حضوری مردم به پلیس ۱۱۰ مستقر در کلانتری ها ۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته  که این موضوع حاکی از ارتقای  فرهنگ ارتباط مردم با سامانه تلفنی ۱۱۰ است.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان اصفهان، از افزایش ۳۲ درصدی تماس های فوریتی شهروندان با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ خبر داد و اظهار داشت: خوشبختانه با افزایش آگاهی و ارتقای فرهنگ مردم در استفاده بهینه از سامانه ۱۱۰ و تفکیک تماس های فوریتی از غیر فوریتی، شاهد خدمت رسانی بیشتر ماموران پلیس در سطح استان هستیم.

سرهنگ ملکی آهنگران، با بیان اینکه بخش زیادی از تماس های مردمی نیازمند تحقیق و بررسی توسط پلیس های تخصصی و یگان های مربوطه است به افزایش ۱۳۴ درصدی این گونه تماس ها در ۷ ماهه امسال اشاره کرد و گفت: انتظار ما از شهروندان این است که صبر و شکیبایی خود را حفظ کرده و مطمئن باشند که کارشناسان ما قطعاً موضوعات مطرح شده از سوی آنان را به صورت دقیق پیگیری خواهند کرد.

این مقام انتظامی، با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی تماس های مربوط به دریافت مشاوره و راهنمایی با سامانه ۱۱۰ گفت: هرچند که اپراتوران ۱۱۰ با نهایت مناعت طبع و حوصله به این گونه تماس ها پاسخ می دهند اما انتظار ما از شهروندان این است که فقط در صورت وقوع اتفاقات مهم و مواجه شدن با موضوعات فوریتی با این شماره تماس بگیرند چرا که هر تماس غیر فوریتی که با این سامانه برقرار شود ممکن است اپراتوران را از پاسخگویی به یک تماس فوریتی دیگر باز بدارد و این کار به تضییع حقوق دیگر شهروندان می انجامد.

توقیف خودروی شوتی در “دهاقان

گروه استان ها_اصفهان _ فرمانده انتظامی شهرستان دهاقان از توقیف یک دستگاه خودروی سواری پژو ۴۰۵ که در حال انتقال ۳۰۰ میلیون ریال کالای قاچاق بود خبر داد.

سرهنگ “اسماعیل پریشانی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: ماموارن فرماندهی انتظامی شهرستان دهاقان حین کنترل محور اصلی “بروحن _دهاقان” به یک دستگاه خودروی سواری پژو که به سمت اصفهان در حرکت بوده مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: ماموران پس از توقف خودرو از آن بازرسی به عمل آوردند که در این عملیات تعداد ۲ دستگاه ال ای دی، یک عدد پنل استیشن، ۱۲ هزار و یک دستگاه موتور استیشن، ۴ ثوب کاپیشن، ۳ تخته پتوی مسافرتی، یک دستگاه آبمیوه گیری و یک دستگاه جارو برقی خارجی قاچاق را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان دهاقان با بیان اینکه کارشناسان مربوطه ارزش کالاهای مکشوفه را بالغ بر۳۰۰ میلیون ریال اعلام کردند اظهار داشت: در این رابطه خودرو توقیف و متهم نیز همراه با پرونده جهت اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

پریشانی در پایان خاطر نشان کرد: قاچاقچیان کالا برای عملی کردن نقشه های خود و گمراه کردن ماموران پلیس از خودروهای سواری که در اصطلاح قاچاق کالا به خودروهای شوتی معروف هستند مبادرت می کنند که در این خصوص گشت های ویژه ای را راه اندازی کرده ایم و با نظارت و کنترل ویژه محور مواصلاتی این گونه قاچاقچیان را در رسیدن به اهداف خود ناکام خواهیم کرد.

کاهش وقوع جرایم خشن در استان اصفهان

گروه استان ها- اصفهان _ معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان از کاهش وقوع جرائم خشن همچون سرقت به عنف ،تجاوزبه عنف و سرقت مسلحانه طی مدت ۷ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد

سرهنگ ” علی ملکی آهنگران ” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: بررسی آمار های موجود نشان می دهد ،وقوع جرایم خشن در ۷ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل از کاهش های قابل توجهی برخوردار بوده است.

وی افزود: بر این اساس وقوع سرقت به عنف ۵درصد، تجاوزبه عنف ۳۳ درصد،کیف قاپی ۱۲درصد ،سرقت مسلحانه ۴۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان اصفهان همچنین از افزایش کشفیات این فرماندهی در مدت مذکور خبر داد و گفت: براساس آمارهای موجود کشفیات مواد مخدر ۲۴ درصد، کشفیات سوخت ۲۳۸درصد و کشفیات سلاح ۶ درصد رشد داشته است.

سرهنگ ملکی آهنگران، اضافه کرد: میزان دستگیری سارقان نیز ۲۱درصد ،دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر ۱۷ درصد ودستگیری قاچاقچیان کالا ۲۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان اصفهان، تدابیر ویژه سردار فرماندهی انتظامی استان، میزان بالای مشارکت مردم در ماموریت های پلیس، تحرک و چابکی بیشتر ماموران و تقویت یگان های انتظامی، اجرای طرح های عملیاتی مستمر، استفاده از سامانه های هوشمند را ازجمله عوامل موفقیت های کسب شده این فرماندهی در سال جاری عنوان کرد.

تقدیر فرماندار “کاشان” از اجرای موفق طرح پاکسازی نقاط آلوده توسط پلیس

گروه استان ها _ اصفهان _ فرماندار شهرستان ویژه کاشان با بیان اینکه بدون امنیت، هیچ کاری در کشور پیش نمی رود از اجرای موفق طرح پاکسازی نقاط آلوده توسط پلیس این شهرستان قدردانی کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، دکتر “علی اکبر مرتضایی” ، در حاشیه بازدید از روند اجرای طرح عملیاتی پاکسازی نقاط آلوده شهر کاشان گفت: بدون امنیت هیچ کاری در کشور پیش نمی رود و مردم نمی توانند به امورات زندگی خود بپردازند.

وی با قدردانی از اقدامات ماموران انتظامی شهرستان کاشان در راستای تامین نظم و امنیت و برخورد با مجرمان و خرده فروشان مواد مخدر گفت: امروز بحمدالله با اقدامات هوشمندانه ماموران پلیس مردم در نهایت امنیت، آرامش و آسایش قرار دارند و بایستی قدر این عزیزان را بدانیم.

مرتضایی، بر لزوم تداوم این گونه طرح ها و عملیات پلیس بر علیه مجرمانه، قاچاقچیان و هنجارشکنان تاکید کرد و اظهار داشت: نباید بگذاریم عده ای کج رفتار و قانون شکن در این شهرستان برای خود حاشیه امن درست کنند و باید تمام توان خود را بکاربگیریم تا کاشان برای این عده روز به روز نا امن تر شود.

سرهنگ ،”علی قربانی”، جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان کاشان در همین رابطه گفت: طرح پاکسازی مناطق آلوده با هدف افزایش احساس آرامش در مردم ، رضایتمندی و اعتماد آنان به پلیس و برخورد با تهیه و توزیع کنندگان مواد مخدر در راستای تدابیر سردار فرماندهی انتظامی استان اصفهان و اجرای طرح عملیاتی ظفر در محله کوی شهید مفتح شهر کاشان اجرا شد .

این مقام انتظامی اظهار داشت: در این عملیات بیش از ۸ کیلو و ۱۰۰ گرم انواع مواد مخدر آماده عرضه شامل ۹۵۰ گرم هروئین ، ۵۰ گرم شیشه ، ۷ کیلو و ۱۰۰گرم تریاک، ۱۱ قبضه سلاح سرد ، کشف شد.

وی افزود: در این خصوص ۱۱ زن و ۲۶ مرد که در زمینه فروش مواد مخدر فعالیت می کردند دستگیر و ۹ دستگاه موتورسیکلت و ۷ دستگاه خودرو نیز از آنان توقیف شد .

جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان کاشان از تداوم طرح مذکور خبر داد و گفت: این طرح به صورت مستمر در سطح شهرستان ادامه دارد و شهروندان می توانند در صورت اطلاع از هرگونه جرمی موضوع را سریعاً از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به اطلاع ماموران پلیس برسانند.

کشف ۲۳۵ دستگاه وسیله نقلیه مسروقه در “اصفهان

گروه استان ها _اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان گفت: طی ۹ روز گذشته تعداد ۲۳۵ دستگاه وسیله نقلیه مسروقه کشف و به مال باختگان تحویل شدند.

سرهنگ “محمدرضا خدادوست” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در راستای ارتقای امنیت اجتماعی و مقابله با سارقان، طرح ضربتی “کاشف” با هدف کشف وسایل نقلیه مسروقه و دستگیری سارقان اجرایی شد.

وی افزود: درنتیجه اجرای این طرح که به مدت ۹ روز انجام شد تعداد ۲۳۵ دستگاه وسیله نقلیه مسروقه شامل ۱۹۲ دستگاه خودروی سواری و ۴۳ دستگاه موتورسیکلت مسروقه کشف شد.

این مقام انتظامی با اشاره به دستگیری ۵۴ سارق در این طرح افزود : از شهروندان نیز انتظار داریم با توجه به توصیه های پلیسی و هشدارهای انتظامی و مجهز کردن خودروهای خود به سیستم های بازدارنده فرصت های ارتکاب سرقت را از سارقان سلب کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان با اشاره به اینکه تمام وسایل نقلیه مکشوفه فاقد سیستم ایمنی مناسب بودند بیان داشت: سارقان در بازجویی های پلیسی یکی از موارد عملی ساختن نقشه ی خود را نبودن وسایل بازدارنده پیشگیری از سرقت عنوان کردند.

سرهنگ خدادوست در پایان با اشاره به اینکه خودروهای کشف شده تحویل مالکان آن ها شد و سارقان نیز تحویل مراجع قضائی شدند گفت: با اجرای طرح پیشگیرانه و محله محور ضریب امنیت شهر ارتقاء خواهد یافت ونیاز است این گونه طرح ها به صورت پیوسته اجرایی شود.

بهره مندی ۵۰ هزار شهروند اصفهانی از آموزش های پلیس

گروه استان ها_اصفهان_ کارشناسان آموزش همگانی پلیس اصفهان در ۷ ماه گذشته ۶۳۹ جلسه آموزشی برای۵۰ هزار شهروند در مساجد برگزار کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، سرهنگ “محمدرضا خدادوست” اظهار داشت: با توجه به ضرورت امر آگاه سازی و هشدارهای انتظامی در راستای پیشگیری از مشکلات و آسیب های اجتماعی در جامعه در ۷ ماه گذشته تعداد ۶۳۹ کلاس آموزشی و آگاه سازی توسط کارشناسان انتظامی این فرماندهی در سطح مساجد برگزار شد.

وی با اشاره به نقش بالای آموزش همگانی در کاهش جرائم و آسیب های اجتماعی بیان داشت: در این جلسات بیش از ۵۰ هزار شهروند اصفهانی در خصوص آسیب های اجتماعی، تهدیدات فضای مجازی، اعتیاد و مواد مخدر، هشدارهای انتظامی، پیشگیری از انواع سرقت و غیره آموزش داده شد.

سرهنگ خدادوست افزود: از آنجایی که یکی از اهداف ناجا حضور پلیس در مدارس و آموزش چهره به چهره دانش آموزان در رابطه با سواد رسانه ای و خطرات آسیب های اجتماعی است در ۷ ماه گذشته تعداد ۲۳۳ جلسه در مدارس مقاطع مختلف تحصیلی برای دانش آموزان برگزار شده است.

وی با این بیان که تعداد ۱۴۰ جلسه در مساجد نیز از دیگر فعالیت های کارشناسان آموزش همگانی پلیس بود اضافه کرد: حضور پلیس در جمع نمازگزاران و بررسی مشکلات محله ها از اولویت های این فرماندهی است و این راهکار در کاهش جرائم در این مدت بسیار مثمر ثمر بوده است.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان همچنین با اشاره به انجام ۴۰ جلسه در کانون های فرهنگی، ۱۶ جلسه انجمن اولیا، ۵۰ جلسه برای کارکنان دولت و ۵۴ جلسه جهت صنوف و ۳۶ جلسه برای شورای معتمدین پلیس ادامه داد: پلیس اصفهان گام بلندی در تعاملات با صنوف و سایر ارگان های دولتی برداشته و خروجی جلسات متعدد در سیر نزولی جرائم نقش مهمی را ایفا کرده است .

این مقام انتظامی در پایان با اشاره به برگزاری ۱۰۶ نمایشگاه دائم و سیار برای فرهنگ سراها، مدارس و مساجد با موضوع گامی به سوی امنیت اجتماعی و اخلاقی از سوی کارشناسان مشاوره کلانتری ها خاطر نشان کرد: برپایی نمایشگاه های تصویری و آموزش همکارانم در این رابطه با استقبال شهروندان و دانش آموزان مواجه شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا