حوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

کشف محموله پودر کاکائو قاچاق از انبار تخلیه بار/واژگونی سواری پژو مرگ جوان ۲۴ ساله را رقم زد/کشف ۳ دستگاه ارز دیجیتال قاچاق در “بوئین و میاندشت”

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان ، سرهنگ “حسین ترکیان” اظهار داشت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی اصفهان طرح بازرسی از انبارهای تخلیه بار را اجرایی کردند.

وی افزود: در بازرسی از یک انبار تخلیه بار مقدار یک هزار کیلوگرم پودر کاکائو خارجی کشف شد که مالک مدارک گمرکی و قانونی را ارائه نداد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام شده بیان داشت: در این رابطه یک نفر نیز دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

سرپرست پلیس آگاهی اصفهان هر گونه فعالیت در زمینه وارد کردن ، نگهداری و توزیع کالای قاچاق را زمینه ساز رکود اقتصادی کشور و یکی از عوامل افزایش بیکاری جوانان دانست و اظهار داشت : مشارکت مردمی با پلیس در شناسایی و برخورد با اینگونه مجرمان تاثیر بسزایی دارد.

کشف بیش از ۳۷ کیلو مواد مخدر در”شهرضا

گروه استان ها _ اصفهان _ فرمانده انتظامی شهرستان “شهرضا” از دستگیری ۳ سوداگر مرگ و کشف مقدار۳۷ کیلو و۴۰۰گرم مواد مخدر از نوع تریاک در عملیات ماموران این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ “صادق کاظمزاد” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: ماموران مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی شهید “امامی”  فرماندهی انتظامی شهرستان شهرضا حین کنترل خودروهای عبوری به ۳ دستگاه خودروی سواری که از  استان های جنوبی کشور به سمت اصفهان و استان های شمالی کشور در حرکت بودند مشکوک شده و آنها را متوقف کردند.

وی ادامه داد: پس از متوقف شدن خودروها ماموران با اخذ مجوز از مقام قضائی نسبت به بازرسی از این خودروها اقدام کردند که  در این عملیات مقدار۳۷کیلو و ۴۰۰گرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا با بیان اینکه در این عملیات ۳ سوداگر مرگ دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان موادمخدر برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد و اجازه فعالیت به آنها نخواهد داد.

اجرای طرح های ارتقای امنیت اجتماعی در کاشان

گروه استان ها _ اصفهان _ جانشین فرمانده انتظامی شهرستان کاشان از اجرای طرح های ارتقای امنیت اجتماعی خبر داد و گفت: با اجرای این گونه طرح ها شاهد تحول در حوزه امنیت و احساس امنیت شهرستان خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ ” علی قربانی ”  در حاشیه برپایی نمایشگاه دستاورد های عملیات ظفر که با هدف پاکسازی نقاط آلوده در پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی شهرستان کاشان برگزار شد به خبرنگاران گفت : به حول قوه الهی و مشارکت و همدلی آحاد شهروندان فهیم شهرستان طرح عملیاتی ظفر با هدف پاکسازی مناطق آلوده از لوث وجود معتادان متجاهر ، قاچاقچیان و خرده فروشان مواد مخدر به اجرا گذاشته شد که دستاوردهای بسیار خوبی نیز به همراه داشت و موجی از رضایتمندی و خرسندی در بین شهروندان ایجاد کرد.

و در ادامه از اجرای طرح های ارتقای امنیت اجتماعی در سطح شهرستان کاشان خبر داد و گفت: با اجرای این گونه طرح ها به زودی شاهد تحولی بزرگ  در حوزه امنیت و احساس امنیت مردم شهرستان خواهیم بود.

این مقام انتظامی اولویت پلیس کاشان ،را مبارزه با مخلان نظم و امنیت عنوان کرد و افزود : امنیت خط قرمز نیروی انتظامی و یکی از مهمترین سر فصل‌های مهم در زندگی همه افراد جامعه است.

جانشین فرماندهی انتظامی کاشان تصریح کرد : امروزه مساله امنیت ، نیاز اولیه مردم است که نیروی انتظامی با اتکاء به خداوند و در سایه رهبر معظم انقلاب و فرمانده کل قوا توانسته این خواسته مردم را به خوبی برآورده نماید.

 

واژگونی سواری پژو مرگ جوان ۲۴ ساله را رقم زد

گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پلیس راه استان از واژگون شدن یک دستگاه سواری پژو در محور “مجلسی-بروجن” و فوت راننده ۲۴ ساله این خودرو خبر داد.

سرهنگ “حسین پور قیصری” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: ماموران پلیس راه “اصفهان-شیراز” از واژگونی یک دستگاه سواری پژو در محور “مجلسی-بروجن” مطلع و بلافاصله به محل اعزام شدند.

وی افزود: متاسفانه در اثر این حادثه رانندگی جوانی ۲۴ ساله که راننده خودرو بود جان خود را از دست داد.

این مقام انتظامی بیان داشت: علت وقوع این حادثه رانندگی توسط کارشناسان پلیس راه عدم توجه به جلو توسط راننده اعلام شده است.

رئیس پلیس راه اصفهان از رانندگان خواست: با سرعت مجاز و مطمئنه رانندگی کنند و توجه کامل به جلو و اطراف داشته باشند.

باند خانوادگی سارقان طلافروشی های آران و بیدگل دستگیر شدند

گروه استان ها_اصفهان_ اعضای یک خانواده که با ترفند کش روزنی از۴ طلافروشی شهر “آران و بیدگل” سرقت کرده بودند دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس،سرهنگ “علی اصغرمحمدی” فرمانده انتظامی شهرستان آران و بیدگل با اعلام این خبر اظهارداشت: پس از وصول اخباری مبنی بر اینکه یک زوج به همراه فرزندان خود از طلافروشی های شهر “آران و بیدگل” به شیوه کش روزنی سرقت می کنند ، ماموران پلیس آگاهی این شهرستان وارد عمل شدند.

وی افزود: در بررسی های بعمل آمده سارقان که یک زوج به همراه دختر ۱۲ ساله و پسر ۱۰ ساله خود بودند شناسایی و دستگیر شدند.

این مقام انتظامی بیان داشت: افراد دستگیر شده به سرقت از ۴ مغازه به شیوه کش روزنی اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان آران و بیدگل با اشاره به اینکه این افراد با کارهایی مانند پرت کردن حواس فروشنده ، سوء استفاده از شلوغی محل و دیگر اقدامات در فرصتی مناسب سرقت می کردند خاطر نشان کرد: رعایت توصیه های پلیسی و اعلام به موقع اینگونه سرقت ها به پلیس تا حد زیادی از وقوع این جرم پیشگیری می کند.

 

تصادف کامیون و پژو پارس یک کشته و یک مجروح برجای گذاشت

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از تصادف یک کامیون با سواری پژو پارس در محور “اژیه-هلارته” و فوت یک نفر و مجروح شدن فردی دیگر خبر داد.

سرهنگ “محمدرضا خدادوست” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی اعلام یک مورد تصادف منجر به فوت در محور “اژیه-هلارته” ، بلافاصله گشت انتظامی و عوامل پلیس راهور به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: در این حادثه یک کامیون با سواری پژو پارس تصادف کرده بود که یکی از سرنشینان پژو پارس در دم فوت و راننده نیز مجروح شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: علت وقوع این حادثه رانندگی توسط کارشناسان پلیس راهور در دست بررسی است و اعلام خواهد شد.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان تاکید کرد: رعایت سرعت مطمئنه و مجاز و پرهیز از عجله و شتاب در رانندگی تا حد زیادی از وقوع حوادث رانندگی پیشگیری می کند.

کشف بیش از۱۲کیلو گرم موادمخدردر”نایین

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان “نایین” از کشف بیش از ۱۲ کیلو تریاک در بازرسی از یک کامیون کشنده ولوو خبر داد.

 

سرهنگ “ایرج کاکاوند”در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان داشت: عوامل مستقر در ایستگاه شهید شرافت نایین حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه خودرو تریلی ولو مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی بعمل آمده از این خودرو مقدار ۱۲کیلو و۴۴۰گرم تریاک کشف شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: در این خصوص یک سوداگر مرگ دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نایین در پایان اعلام داشت: نیروی انتظامی با بکارگیری تمام توان عملیاتی خود با سوداگران مرگ مقابله می کند و اجازه جولان به آنان نخواهد داد.

 

کشف ۳ دستگاه ارز دیجیتال قاچاق در “بوئین و میاندشت

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان “بوئین ومیاندشت” از کشف ۳ دستگاه ارز دیجیتال خارجی قاچاق به ارزش ۱۵۰ میلیون ریال خبر داد.

 

سرهنگ “علی مرشد فریدنی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: ماموران پلیس امنیت عمومی شهرستان “بوئین و میاندشت” طرح بازرسی از صنوف را در این شهرستان اجرایی کردند.

وی افزود: در بازرسی از یک واحد صنفی تعداد ۳ دستگاه ارز دیجیتال خارجی کشف شد که مالک مدارک گمرکی مربوطه را ارائه نداد.

این مقام انتظامی بیان داشت: ارزش دستگاه های کشف شده توسط کارشناسان ۱۵۰ میلیون ریال اعلام شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان بوئین ومیاندشت اضافه کرد: در این خصوص یک نفر نیز دستگیر وپس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد.

توصیه های پلیس برای پیشگیری از سرقت موتورسیکلت

گروه استان ها _ اصفهان_ سرقت موتورسیکلت برخلاف سرقت اتومبیل نیاز به تبحر ویا تخصص خاصی نداشته و هر بزهکاری می تواند در صورت سهل انگاری و عدم رعایت اصول ایمنی توسط صاحبان این وسیله مرتکب آن شود.

تحقیقات نشان داده است بسیاری اموالی که به دست سارقان به سرقت رفته اند نتیجه سهل انگاری و عدم رعایت اصول ایمنی از سوی صاحبان اموال بوده است. بنابراین لازم است که مردم دربرابر تهدیدات اخلالگران و فرصت طلبان از اصول وروش هایی آگاهی یابند که موجب ایمنی خود خانواده واموالشان می شود.

در مطلب حاضر به نکاتی مهم در خصوص رعایت اصول ایمنی در نگهداری ازموتورسیکلت و جلوگیری از سرقت آن توسط سارقان اشاره می شود که توجه و اهتمام به آن ها برای دارندگان این وسیله نقلیه مفیده خواهد بود.

باید متذکر شویم، موتورسیکلت وسیله ای است که بر خلاف اتومبیل ازضریب امنیتی پایینی برخوردار بوده و در صورت سرقت به راحتی می توان آن را مخفی کرد وحتی به راحتی آن را اوراق و جابه جا نمود .سرقت موتورسیکلت برخلاف سرقت اتومبیل نیاز به تبحر ویا تخصص خاصی نداشته و هر بزهکاری می تواند مرتکب آن شود. برای جلوگیری از سرقت این وسیله نقلیه تنها لازم است نکاتی ساده اما مهم را مورد توجه قرار دهیم و با این کار فرصت ارتکاب جرم را از سارقان بگیریم.

برخی از نکات ایمنی در جهت پیشگیری از سرقت موتورسیکلت به شرح زیر هستند:

-موتورسیکلت خودرا به لوازم ایمنی نظیر قفل فرمان، قفل یو و زنجیر وسایر وسایل بازدارنده مجهز نمائید.

-هنگام پارک موتور سیکلت ضمن قفل وزنجیر نمودن آن را در شعاع دید خود و افراد مطمئن قرار دهید.

-چنانچه موتورسیکلت خود را درمحلی غیر از پارکینگ حتی در منزل پارک می کنید حتما با قفل وزنجیر به شیئی ثابت ومحکم ازقبیل میله ونرده قفل نمایید .

-از پارک کردن موتور سیکلت در پشت منزل ونقاط خلوت خودداری نمایید.

-چنانچه از افراد ناشناس موتور سیکلت خریداری کرده اید نسبت به تعویض قفل ها وتجهیزات ایمنی آن اقدام نمایید.

-موتورسیکلت را به تعمیرگاه های غیرمعتبر وناشناس نسپارید چون ممکن است مورد سوء استفاده قرار بگیرد.

-هنگام خرید موتورسیکلت، مشخصات کامل از قبیل شماره موتور ،تنه ،رنگ و مدل آنرا با اسناد صحیح و کارت آن دقیقا مطابقت نموده و آدرس محل کار وسکونت فروشنده را بخواهید. مطابقت شماره موتور و تنه با سند واقعی و همچنین استعلام در خصوص سابقه سرقت در دستور کار باشد و اطمینان کافی حاصل شود.

-ازسپردن سوییچ موتورسیکلت به اشخاص غیرمطمئن جدا خودداری نمایید.

-حتماً موتور سیکلت خود را شماره گذاری نموده و پلاک انتظامی اخذ شده را روی آن نصب نمایید.

-ازخرید موتور سیکلت از اشخاص ناشناس به صورت قولنامه ای جداً خودداری کنید.

-هیچگاه اسناد ومدارک موتورسیکلت را درخورجین یا زیرزین وزیر قاب باطری نگذارید زیرا درصورت سرقت از اسناد سوءاستفاده زیادی خواهد شد .

-در صورت وقوع سرقت سریعاً مراتب به ۱۱۰ اعلام و به کلانتری مراجعه ومشخصات کامل موتورسیکلت اعم از شماره پلاک انتظامی ،شماره موتور تنه رنگ مدل آنرا برابر اسناد مالکییت اعلام نمایید.

-درهنگام رانندگی با موتور سیکلت مدارک لازم شامل کارت موتور و گواهینامه رانندگی را همرا ه داشته باشید.

-ازپارک کردن موتور درمکان های تاریک خودداری نمایید.

-هرگز موتور سیکلت خود را حتی برای یک لحظه کوتاه به صورت روشن رها نکنید و از گذاشتن سوییچ روی موتور سیکلت حتی برای یک لحظه رفتن به مغازه و یا صحبت کردن با دوستان و آشنایان خودداری کنید.

-هنگام فروش موتور سیکلت مواظب ترفندهای سارقان از قبیل امتحان موتور سیکلت و غیره باشید.

-چنانچه افرادی ناشناس قسط فروش موتورسیکلت خود را با قیمتی ارزان و کمتر از قیمت واقعی دارند از خرید آن خودداری نمایید.

حتی المقدور موتور سیکلت خود را در پارکیگ های عمومی که دارای مسئول مشخصی میباشد پارک کنید و رسید دریافت کنید.

-اطلاعات واخبار خودرادررابطه با سرقت با مرکز فوریتهای پلیس ( شماره تلفن ۱۱۰) درمیان بگذارید.

تهیه و تنظیم: اداره آموزش همگانی معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان

 

 

 

آشنایی با فیشینگ و راه های مقابله با آن

گروه استان ها – اصفهان – فیشینگ روشی است که مجرمان سایبری، اطلاعاتی نظیر کلمه کاربری، رمز عبور، شماره ۱۶ رقمی عابر بانک، رمز دوم و CVV2 را از طریق ابزارهای الکترونیکی ارتباطات به سرقت می برند.

امروزه شبکه های اجتماعی، سایت های حراجی و درگاه های پرداخت آنلاین نمونه ای از ابزار های الکترونیکی ارتباطات می باشند. کلاهبرداری فیشینگ از طریق ایمیل ها و پیام ها صورت می پذیرد و قربانیان به صورت مستقیم اطلاعات حساس و محرمانه خود را در وب سایت های جعلی که در ظاهر کاملا شبیه وب سایت های سالم و قانونی می باشد وارد می نمایند.

حقه ی فیشینگ یکی از تکنیک های مهندسی اجتماعی برای فریب کاربران است که علی‌القاعده از ضعف امنیتی یک وب سایت برای انجام عملیات مجرمانه خود استفاده می کنند. برای اولین بار حقه ی فیشینگ در ۱۹۸۷ تعریف شد و اولین باری که واژه فیشینگ برای نام گذاری این واژه استفاده شد، سال ۱۹۹۶ بود.

فیشینگ به معنای ماهیگیری است. همانند خیلی از کلمات که در علوم رایانه ای به شکل مخفف یا دگرگون شده ای از کلمات دیگر به کار می روند. برای مثال لغت phreak که از ترکیب phone freak به معنای استراق سمع تلفنی گرفته شده است. با این توضیحات شاید بتوان phishing را سرقت اطلاعات اینترنتی با یک سایت قلابی ترجمه کرد.

کلاهبرداری فیشینگ چگونه انجام می­ شود؟

ممکن است سارق با یکی از اعضای سایتی که در آن خرید و فروش صورت می گیرد روبرو شود و پیام کوتاهی برای او مبنی بر وارد کردن رمز عبور بفرستد.برای اینکه قربانی احتمالی خوب به دام بیفتد آن پیام کوتاه ممکن است به صورت یک عبارت امری مانند اینکه  « اطلاعات صورتحساب را تأیید کنید» باشد. به محض اینکه قربانی رمز عبور خود را وارد کند شخص سارق می تواند به حساب طرف وارد شده و از آن برای انجام اهداف مجرمانه ی خود استفاده کند. البته این کار احتیاج به دانش برنامه نویسی دارد.

مشکلاتی که فیشینگ بوجود می آورد:

کم ترین ضرری که می توان در نظر گرفت، دسترسی به ایمیل است و بزرگترین آن، سرقت از حساب مالی اینترنتی شما می تواند باشد.این نوع سرقت اطلاعات به سرعت در حال افزایش است و علت  آن نیز عدم آموزش و آشنایی کاربران در فاش کردن اطلاعات شخصی در برابر یک سارق اینترنتی است.

این نگرانی نیز وجود دارد که سارق، اطلاعات بدست آمده از افراد مختلف را تغییر دهد و با درست کردن حساب جعلی به اسم یکی از قربانیان از اعتبار او نیز سوء استفاده نموده شهرت او را لکه دار کند.

خسارت هایی که فیشینگ به بار می آورد:

خسارت هایی که فیشینگ به بار آورده است، مشکلات زیادی از قبیل عدم دست یابی به ایمیل، سو استفاده از شخصیت افراد حقیقی و حتی حقوقی، جعل اسناد و استفاده از کارت های اعتباری افراد و مشکلات دیگری است که بنابر سو استفاده فیشینگر پیش خواهد آمد.

راه های تشخیص سایت های فیشینگ:

از بهترین نشانه های سایت های فیشینگ و تمایز آن با سایت های اصلی آدرس آن می باشد ،ابتدای آدرس درگاه اصلی بانک کلمه HTTPS قرار دارد در صورتی که درگاه جعلی یا همان فیشینگ از پروتکل HTTP استفاده می کند،نشانه دوم تشخیص سایت های فیشینگ این است که تمام درگاه های اصلی بانک آخر آدرس آن ir. است.

در صورتی که درگاه های فیشینگ این چنین نیست و پسوندهای دیگری می تواند داشته باشد همچنین هنگام خریدهای اینترنتی از سایت های مطمئن و شناخته شده خرید آنلاین انجام دهیم در پایان علاوه بر رعایت نکات بالا شهروندان هر گونه اخبار مربوطه را از طریق منابع موثق مانند رسانه ملی، خبرگزاری ها و سایت های رسمی سازمان‌ها دریافت کنند، همچنین در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش دهند.

پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا