شهر و جامعهعناوین اخبار

یک روز بارانی در شهرداری چه می گذرد؟

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از  اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، پای باران و برف که به شهر باز می شود، باید آرامش و نشاط هم مثل قطره های باران روی سر همه مردم شهر ببارد، شور و هیجان قدم زدن زیر باران و لذت بردن از هوای پاک، حضور شهروندان در مکان های عمومی به ویژه بوستان ها و پارک های شهر را افزایش می دهد. قطعا در این وضعیت تردد وسایل نقلیه و شهروندانی که برای انجام امور روزانه در معابر و خیابان ها در حال تردد هستند نیز متفاوت تر از روزهای عادی است و در کل احتمال بروز مشکلات ناشی از آبگرفتگی از جمله دشواری تردد، کندی ترافیک و گرفتاری برخی خودروها در زیرگذرها، نیز وجود دارد.

در چنین شرایطی همه دستگاه های خدماتی و ارتباطی شهرداری اصفهان به صورت ویژه فعال می شوند تا با دریافت گزارشات مردمی و شناسایی گلوگاه ها و رصد کردن وضعیت، اطلاعات را در اختیار نیروهای عملیاتی مستقر در مناطق قرار دهند و مشکلات شهر در زمان بارندگی ها را به حداقل برسانند.

روزهای بارانی به ویژه در روزهایی که شدت وزش باد و یا حجم بارندگی زیاد است، در شهرداری یک روز معمولی نیست و در شرایطی که بسیاری از شهروندان در حال لذت بردن از باران و هوای بارانی هستند، بخشی از نیروهای شهرداری مشغول تلاشی مضاعف می شوند.

۱۳۷ ؛ حلقه ارتباطی برای اعلام مشکلات توسط شهروندان

حلقه اول زنجیره ارتباطاتی و عملیاتی در روزهای بارانی و برفی برای شهرداری اصفهان از اداره ارتباطات مردمی شهرداری ( سامانه تلفنی ۱۳۷) آغاز می شود. حامد سحاریان، رئیس این اداره در این خصوص می گوید: در روزهای بارانی شهر اصفهان، ستاد ویژه خدمت رسانی در اداره ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان (۱۳۷) تشکیل می شود. با توجه به افزایش تماس های مردمی، تعداد پرسنل، شیفت ها و نوع فعالیت در این اداره متفاوت شده و افزایش می یابد.

چرخه پیگیری و پاسخگویی 

رییس اداره ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان ادامه داد: در روزهای بارانی و برفی پرسنل این اداره در حال آماده باش هستند چراکه به دلیل آبگرفتگی معابر و مشکلات احتمالی ناشی از بارش ها، تماس های مردمی چندین برابر می شود و وظیفه پرسنل این اداره پاسخگویی به تمامی تماس ها و پیگیری موضوع آن ها است.

وی می گوید: بعد از دریافت آدرس ها در خصوص وضعیت یا مشکل اعلام شده از سوی شهروند، دو نفر از همکاران ما مسئول برقراری ارتباط با مناطق ۱۵ گانه می شوند تا مشکلاتی که مردم به سامانه ۱۳۷ اعلام کرده اند از سوی مناطق بررسی و رفع شود.

وی اعلام کرد: مرحله بعد از اعلام مشکلات به مناطق، بازخوردگیری است؛ به این معنا که روند بررسی مشکلاتی که مردم به ما اعلام کرده بودند و اقدام مناطق برای رفع آن ها بررسی می شود تا در صورت نیاز، اقدامات و پیگیری های بیشتری انجام شود.

سحاریان افزود: زمانی بوده که در یک روز بارانی حدود ۵ هزار تماس با سامانه ۱۳۷ شهرداری اصفهان برقرار شده که بیشتر آنها مربوط به آبگرفتگی معابر بوده است. مناطق تلاش می کنند این مشکلات را حل کرده تا در بارندگی بعدی با کمترین مشکل روبرو شویم.

اکیپ های خدمات شهری و آتش نشانی روی مدار آماده باش

بعد از برقراری ارتباط ۱۳۷ با معاونت خدمات شهری در مناطق، تیم ها و اکیپ های ویژه در روزهای بارانی و برفی در همه مناطق ۱۵ گانه شهر اصفهان به مکان های مورد اشاره مردم، اعزام می شوند.

البته پیش از تماس های مردمی هم، نیروهای خدماتی در سطح مناطق ۱۵گانه شهر اصفهان فعال هستند تا با گشت زنی در سطح محلات، نسبت به رفع آبگرفتگی معابر اقدام کنند.

هر منطقه، ۷ اکیپ

رییس اداره خدمات شهری معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان در این باره با اشاره به اینکه در روزهای بارانی یا برفی شهر اصفهان، در هر منطقه حدود ۷ اکیپ خدمات شهری برای رفع آبگرفتگی معابر فعال می شود، اظهار کرد: این اکیپ ها با بررسی حوادث احتمالی و با تجهیزات وارد عمل می شوند و در صورت بروز مشکل، آن را برطرف می کنند.

غلامرضا ساکتی ادامه داد: در زمان بارش باران و برف در شهر، همه مدیران شهری شامل معاونان خدمات شهری مناطق، معاونان مناطق و شهرداران در قالب ستاد خدمات شهری برای رفع مشکلات مردم بسیج می شوند.

مانند روال هر روزه نیروهای آتش نشانی هم در همه ایستگاه ها در روزهای بارانی و برفی آماده باش هستند و اکیپ های سیل به صورت ویژه، امدادرسانی به حوادث در ارتباط با آبگرفتگی معابر که باعث گرفتار شدن شهروندان و خودروها می شوند را پوشش می دهند.

وضعیت ویژه تیم های اطلاع رسانی

در کنار همه این نیروها مانند همیشه، نیروهای اطلاع رسانی شهرداری اصفهان با کمک رسانه ها، به صورت ویژه فعال می شوند تا اخبار مربوط به آخرین وضعیت شهر، اقدامات و فعالیت ها را به شهروندان اطلاع رسانی کرده و علاوه بر مخابره اخبار رفع مشکلات، وضعیت ترافیکی، شرایط عبور و مرور و …، گوشه ای از تلاش کارگران و نیروهای عملیاتی و امدادی شهرداری را نیز به تصویر بکشند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا