شهر و جامعهعناوین اخبار

خوراسگان با اجرای پروژه نصف جهان «کامیون ممنوع» می شود/ تداوم خدمت رسانی شهرداری به محلات الحاق نشده به منطقه ۱۵

به گزارش سرمایه گستران ، مسعود قاسمی در چهل و سومین نشست «سه شنبه ها با رسانه» با اشاره به اینکه منطقه ۱۵ منطقه ای با وسعت شش هزار و ۸۹۶ هکتار و جمعیتی بالغ بر ۱۲۵ هزار نفر است، اظهار کرد: ۱۴۱ هکتار و در واقع ۹ درصد از بافت منطقه ۱۵ فرسوده است اما با توجه به اینکه ۱۱ محله در زمان الحاق خوراسگان به شهر اصفهان به تعداد محلات منطقه ۱۵ اضافه شد، آمار بافت های فرسوده محلات جدید در آمار ما وجود ندارد و به زودی استخراج و نهایی می شود.

وی ادامه داد: منطقه ۱۵ شهر اصفهان ۲۳ محله دارد که ۱۱ محله الحاقی است و با توجه به اینکه این محلات در حریم منطقه واقع شده اند، خدمت رسانی به آنها نیاز به تمهیدات ویژه ای دارد.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان با بیان اینکه مساحت فضای سبز منطقه ۱۵ به ازای هر نفر شش مترمربع است، گفت: با احداث پارک الهیه، بوزان و بوستان خیابان لاله تا دو سال آینده سرانه فضای سبز منطقه به هفت متر افزایش خواهد یافت.

وی بیان کرد: تعداد پارک های شهری منطقه ۱۵ شش مورد، پارک های محلی ۱۶ مورد، قطعات پراکنده ۱۷ و پارک های همسایه نیز ۱۳ مورد است. همچنین ۷۷ هزار مترمربع مادی و انهار در داخل منطقه ۱۵ وجود دارد.

نخستین سینمای کودک در شهر اصفهان در منطقه ۱۵ ساخته می شود

قاسمی با اشاره به جاذبه های گردشگری منطقه ۱۵ به مجموعه «خان» که شامل چندین خانه صفوی است اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه این پروژه مالک خصوصی دارد، نیاز به مشارکت سرمایه گذاران داریم تا بتوانیم آن را به یکی از جاذبه های گردشگری منطقه تبدیل کنیم. این طرح دارای ۴ هزار متر زمین و ۲۲ هزار متر ساخت است که شامل ۴۰۰ واحد پارکینگ و بخشی هم تجاری خواهد شد.

وی بیان کرد: از دیگر جاذبه های گردشگری حمام نقاشی است که به عنوان یک پروژه محرک توسعه در حال نوسازی و با قدمت ۴۰۰ ساله همچنان در حال استفاده است. ساماندهی بیرون این حمام امسال آغاز شده و بخش درونی آن نیز سال آینده در دستور کار قرار می گیرد.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان به وجود ۲۰ برج کبوتر در منطقه گورت خوراسگان اشاره کرد و گفت: ساماندهی این برج ها نیز نیاز به مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذار دارد.

وی به خوراسگان به عنوان یکی از قطب های تولید خاتم در کشور اشاره کرد و از توسعه آنها به عنوان یکی از پروژه های محرک توسعه نام برد و افزود: یکی دیگر از پروژه های مشارکتی در سطح منطقه راه اندازی سینمای کودک به عنوان نخستین سینمای کودک در شهر اصفهان است.

پیشرفت ۳۷ درصدی پروژه نصف جهان

قاسمی به رونمایی از مجسمه سلمان فارسی در میدان اصلی منطقه ۱۵ هم اشاره کرد و از ساخت و بهره برداری از نماد شهدای غواص در پارک کوثر تا ۲۲ بهمن امسال در منطقه خبر داد.

وی با بیان اینکه بودجه منطقه ۱۵، ۶۰ میلیارد تومان است که بیش از ۵۰ درصد آن تاکنون محقق شده است، تصریح کرد: بودجه امسال منطقه نسبت به سال قبل رشد ۱۲ درصدی داشته است. همچنین ۲۸ درصد بودجه سال ۹۸ جاری و مابقی عمرانی است.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان از پروژه های خیابان رضوی، تقاطع مالک اشتر، سینما بهمن و فرهنگسرای کوثر به عنوان طرح های به بهره برداری رسیده منطقه یاد کرد و گفت: ساخت تقاطع غیرهمسطح نصف جهان پروژه ای با شاخص های بسیار در منطقه است که ابتدای سال جاری عملیات عمرانی آن آغاز شد و تاکنون ۳۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

اتمام آزادسازی مسیر رینگ چهارم در محدوده منطقه ۱۵ تا شهریور ۹۹

وی با اشاره به اینکه از رینگ چهارم ۷۸ کیلومتری شهر اصفهان ۶٫۶ کیلومتر آن در منطقه ۱۵ واقع شده است، اظهار کرد: این بخش از کار نیاز به ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای آزادسازی دارد که با گذشت دو ماه از روند آزادسازی تاکنون ۱۰ درصد کار انجام شده است.

قاسمی با بیان اینکه در مجموع باید برای رینگ چهارم در منطقه ۱۵، ۴۰۰ هزار مترمربع آزادسازی کنیم که ۶۰ هزار مترمربع آن اعیانی دارد اما شهرداری زمینی برای معوض در این محدوده ندارد، افزود: خوشبختانه با وجود این مسئله با تعامل و همراهی معتمدان منطقه، با تشریح فوایدی که پروژه رینگ چهارم برای مردم محلات دارد، توافقات روند بهتری به خود گرفته است و امیدواریم آزادسازی تا شهریورماه ۹۹ به پایان برسد.

وی به پروژه نصف جهان به عنوان یکی از بخش های رینگ چهارم در منطقه ۱۵ اشاره کرد و از اجرای کار برای این طرح در محدوده ۲۰۰ هزار مترمربعی خبر داد و اظهار کرد: تا کنون ۲۳ میلیارد تومان صرف آزادسازی پروژه نصف جهان شده و برآورد ما برای هزینه اجرایی حدود صد میلیارد تومان است. با این حال پیش بینی می شود این طرح ظرف ۱۸ ماه به اتمام برسد.

عرض خیابان های دهنو و خاتون آباد با اجرای رینگ چهارم ۸ برابر می شود

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان به ویژگی های پروژه نصف جهان هم گریزی زد و با بیان اینکه با ساخت این طرح، ۵۰ هزار مترمربع به مساحت فضای سبز منطقه ۱۵ افزوده می شود، گفت: این پروژه ۵ پل در ۴ سطح از منفی هفت تا مثبت چهارده دارد و مساحت اجرای آن هم دو کیلومتر در ۱٫۵ کیلومتر است. همچنین اجرای این پروژه منجر به صرفه جویی ۱٫۵ میلیون لیتری مصرف گازوئیل می شود.

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح خوراسگان «کامیون ممنوع» می شود، تصریح کرد: شهرداری در این خصوص جلسات متعددی را با بنیاد مستضعفان برگزار کرده است تا آزادسازی کارخانه قند که متعلق به بنیاد است، انجام شود و تا آبانماه سال آینده به بهره برداری برسد.

قاسمی ادامه داد: در مسیر اجرای رینگ چهارم ترافیکی خیابان های خاتون آباد و دهنو که اکنون دارای عرض ۹ متر است دارای عرض ۷۶ و ۶۶ متر خواهد شد.

عملیات عمرانی کتابخانه فجر بعد از ۱۰ سال توقف آغاز شد

وی از بهره برداری پارک الهیه در ۲۲ بهمن سال جاری خبر داد و گفت: تاکنون ۲ میلیارد تومان صرف این پروژه شده است.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان بیان کرد: ۱۱ فرهنگسرا در منطقه ۱۵ وجود دارد که ۹ مورد آن به بخش خصوصی واگذار شده و دو فرهنگسرا هم مورد بهره برداری شهرداری است.

وی ادامه داد: کتابخانه فجر یکی از پروژه های فرهنگی منطقه ۱۵ است که ۱۰ سال زمین گیر بود. این طرح هم بالاخره با مشارکت بخش خصوصی آغاز شده است.

قاسمی در مورد ترافیک خیابان جی منتهی به باغ رضوان در روزهای پایانی هفته هم اظهار کرد: با اجرای رینگ چهارم در منطقه، تا پایان سال ۹۹ ترافیک این بخش هم حل خواهد شد.

وی تصریح کرد: خیابان سردار باقری که به جی شیر منتهی می شود، یکی از طرح های ترافیکی منطقه است که بعد از انجام آزادسازی های رینگ چهارم در دست اجرا قرار خواهد گرفت چراکه در حال حاضر اولویت ما ساخت رینگ چهارم در منطقه است.

پیوند علمی شهرداری منطقه ۱۵ با دانشگاه آزاد خوراسگان

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان در مورد ارتباط شهرداری منطقه با دانشگاه آزاد خوراسگان نیز اظهار کرد: طی توافقاتی که با این دانشگاه داشتیم، قرار است به زودی یک دفتر در داخل دانشگاه به شهرداری اصفهان تعلق گیرد تا در اجرای پروژه های شهری از توان علمی دانشگاه بهره ببریم. همچنین با توجه به تدریس رشته های مرتبط با حوزه شهری، قرار شد شهرداری عناوین مرتبط را به این دانشگاه برای تهیه پایان نامه های دانشجویی پیشنهاد دهد تا به صورت پروژه اجرایی، درآید.

وی با اشاره به واقع شدن برخی محلات در حریم منطقه ۱۵ گفت: با وجود اینکه شهرداری به لحاظ قانونی می تواند به این محلات خدمات ارائه ندهد اما ما این خدمات را قطع نکرده ایم. همچنین مکاتباتی با مراجع مربوطه برای الحاق این محلات به منطقه ۱۵ داشته ایم اما هنوز جواب نگرفته ایم.

قاسمی با بیان اینکه خط ۳ «بی آر تی» شهر اصفهان در منطقه ۱۵ احداث شده است و دسترسی به حمل و نقل عمومی برای ساکنان منطقه تسهیل شده است، اظهار کرد: تمام محلاتی که طی الحاق خوراسگان به شهر اصفهان جزو منطقه ۱۵ به شمار می رود از خدمات حمل و نقل عمومی برخوردار است. همچنین اکثر روستاهای این منطقه هم دسترسی به حمل و نقل عمومی دارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا