تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

فهرستی اجمالی از اقدامات آموزش وپرورش استان در عرصه اقامه و توجه به نماز

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در سیزدهمین روز از آذرماه ۱۳۹۸ و در دومین اجلاس استانی نماز که در محل سالن اهل بیت علیهم السلام اصفهان برگزار شد ؛ اعتدادی مدیرکل آموزش و پرورش استان به بیان فهرستی اجمالی از اقدامات آموزش وپرورش استان در عرصه اقامه و توجه به نماز پرداخت .

وی اقدامات آموزش و پرورش استان را بدین شرح برشمرد:

۱-    ساماندهی و سازمان دهی ائمه محترم جماعات روحانی مدارس که در این زمینه از حضور حدود ۱۸۰۰ روحانی در بیش از ۴۳۰۰ آموزشگاه بهره مند شده ایم و در سایر مدارس نماز جماعت توسط همکاران فرهنگی شاغل و بازنشسته اقامه می گردد تا این چراغ در هیچ مدرسه ای خاموش نماند.

۲-    تدوین زنگ نماز در برنامه مدارس
براساس دستورالعمل ستاد پروژه مهر مدیران همه مدارس مکلف به تعیین زنگ نماز در برنامه آموزشی مدارس با اولویت نماز اول وقت شده اند که بحمدالله این کار در حال اجرا می باشد .

۳-    برگزاری نماز جماعت در روز اول مهر 

۴-    آموزش عملی نماز در مدارس ابتدایی
این فعالیت در حال حاضر تعداد ۴۵۵ هزار دانش آموز دوره ابتدایی را در برگرفته است .

۵-    برگزاری جشن شکوفایی یا جشن تکلیف
برای دانش آموزان دختر در پایه سوم ابتدایی و دانش آموزان پسر پایه هشتم، این جشن، باشکوه تمام برگزار می گردد که بعضا این مراسم برای پسران در حوزه های علمیه و با حضور اساتید و روحانیون محترم حوزه ها برپا می شود . در حال حاضر تعداد ۳۸ هزار دختر و ۱۶ هزار پسر تحت پوشش این جشن قرار دارند .

۶-    اجرای برنامه میقات با خداوند، میثاق با شهیدان که به عنوان نماز وحدت در روزهای سه شنبه هر هفته در محل گلستان شهدای شهرهای مختلف استان برپا می گردد. این طرحِ ابتکاری، حدود ربع قرن است که توسط اداره کل آموزش وپرورش استان با همکاری بنیاد شهید اجرا می شود و شامل برنامه های خاص و جذابی است.

۷-    اجرای طرح پیوند مسجد، مدرسه و منزل
این طرح در مدارسی که همجوار با مساجد می باشد اجرا شده و طبق برنامه ریزی انجام شده دانش آموزان، نماز جماعت را در مساجد مجاور اقامه می کنند. این طرح در حال حاضر در سطح ۴۵۰ مدرسه استان برگزار می گردد.

۸-    برگزاری ۲۳۰۰ نشست تخصصی نماز در ۱۱۵۰ آموزشگاه (برای خانواده ها با موضوع شیوه های دعوت فرزندان به اقامه نماز و برای دانش آموزان جهت پاسخگویی به سوالات و مسائل آنها )با بهره مندی از همکاری ستاد اقامه نماز و حضور روحانیون محترم .

۹-    برگزاری کارگاه و جلسات ویژه آموزشی ائمه جماعات با همکاری ستاد اقامه نماز در سطح استان، جلسات تخصصی برای ۸۰۰ نفر ائمه جماعات مدارس برگزار شده است.

۱۰-برگزاری دوره تخصصی آموزشی جهت مربیان پیش دبستانی با همکاری ستاد اقامه نماز که توسط اساتید مرکز تخصصی اقامه نماز قم برگزار گردیده است .

۱۱-برگزاری دوره آموزشی برای مدیران مدارس ( طرح مبین ) 
طرح مبین یا مدیریت برنامه های یاوران نماز برای مدیران مدارس نجف آباد

۱۲- برگزاری مسابقات احکام ، انشای نماز و اذان برای بیش از ۶۴ هزار دانش آموز در سطح استان

۱۳- تقدیر از خادمین نماز
در سطح استان بیش از ۳۰۰۰ نفر از همکاران فعال در اقامه نماز با صدور تقدیر نامه ادراه کل تجلیل
می شوند و برای ائمه جماعات فرهنگی نیز از سوی وزارت آموزش وپرورش تقدیر صادر می شود .

۱۴- ادامه روند ساخت، تجهیز و تعمیر نماز خانه مدارس توسط مدارس، ادارات و اداره کل نوسازی مدارس در سطح استان.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا