تيتر يكشهر و جامعهعناوین اخبار

استاندار اصفهان : کسانی که به نماز و معنویت می پردازند از کمترین آسیب‌های جسمی و روحی رنج می‌برند

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در سیزدهمین روز از آذرماه ۱۳۹۸ و در دومین اجلاس استانی نماز که در محل سالن اهل بیت علیهم السلام اصفهان برگزار شد ؛ عباس رضایی استاندار با تاکید بر ضرورت مطالعه و ارتقای بینش آحاد جامعه، گفت: کتاب و کتابخوانی کم رنگ شده‌است و در جایی که دشمن از رسانه‌ها و ابزارهای مختلف برای ضربه زدن به اعتقادات و بینش جامعه ما استفاده می‌کند، رسالت ما است که هر روز انگیزه و بینش خود را ارتقا دهیم.

وی ادامه داد: بیگانگان هر روز فضاهای مختلفی علیه کشور ما بوجود می‌آورند و در برابر این هجمه باید مسلح باشیم چون در این نبرد بصیرت لازم است و بصیرت بدون مطالعه امکان ‌پذیر نیست.

استاندار اصفهان ضمن تشکر از دست اندرکاران امر نماز در مدارس با اشاره به نقش موثر مدیران مدارس در ترویج فرهنگ نماز در مدرسه اظهار داشت: وقتی در صف اول نماز معلمان و کارکنان مدرسه حضور دارند با توجه نقش الگویی آنها در ارتقای این مساله کمک بزرگی خواهد کرد.

وی با اشاره به نقش بی‌بدیل نماز در کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: دنیای استکبار با تمام توان در برابر این تفکر و عقیده جبهه گرفته است و بهترین تضمین برای آینده مزین کردن مدراس به نماز است.

رضایی با بیان اینکه ارتقای معنویت یکی از مهمترین راه‌های ارتقای سلامت فرد و جامعه است؛ خاطر نشان کرد: در یک پژوهش علمی ثابت شده است کسانی که به نماز و معنویت می پردازند از کمترین آسیب‌های جسمی و روحی رنج می‌برند.

استاندار اصفهان با اشاره به این موضوع که دو بال پرواز نوجوانان را می‌توان مدرسه و خانواده دانست تصریح کرد: مدرسه به تنهایی امکان نماز خوان کردن را ندارد و خانه نیز به تنهایی نمی‌تواند بلکه اگر این دو در یک جهت حرکت کنند حرکت تربیتی سرعت پیدا می کند.

وی ادامه داد: نفوذ کلام معلمان و مدرسان در امر تربیت بسیار تاثیرگذار است و نباید این مساله فراموش شود و برای آن باید برنامه ریزی داشته باشیم.

گفتنی است دومین اجلاس استانی نماز با عنوان « نماز و مدرسه » توسط استانداری، اداره کل آموزش و پرورش ، ستاد اقامه نماز استان اصفهان با هدف با هدف نشر و اعتلای فرهنگ نماز، ترویج معنویت و خداباوری درجامعه ، توجه به ترویج فرهنگ نماز در میان جوانان و اثرگذاری نماز بر کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی برپا شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا