شهر و جامعهعناوین اخبار

پلمب انباری با ۱۹ تن چای احتکار شده/تصادف سمند و کامیون رنو در محور “اصفهان-شیراز”/کشف بیش از ۴۲ کیلو تریاک در اصفهان/عدم توجه به جلو و فوت عابر ۸۰ ساله در اصفهان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان، سرهنگ”غلامرضا براتی”  اظهار داشت: درپی وصول اخباری مبنی بر اینکه مقدار زیادی چای در انباری دپو شده، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی قرار گرفت.

وی افزود: پس از هماهنگی های لازم از محل بازرسی شد که ۱۹ تن انواع چای احتکار شده کشف شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: ارزش چای های کشف شده توسط کارشناسان مربوطه ۱۵ میلیارد ریال اعلام شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان برخوار از دستگیری یک نفر در این رابطه و تحویل او به مراجع قضائی خبر داد و از شهروندان خواست: هر گونه اخبار مشکوک را از طریق تماس با سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهید.#

کشف ۶ دستگاه موتورسیکلت سنگین قاچاق در تیران و کرون

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان “تیران و کرون” از کشف ۶ دستگاه موتورسیکلت سنگین قاچاق به ارزش ۷ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ “علی صادقی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی دریافت اخباری مبنی بر اینکه فردی در زمینه خرید و فروش موتورسیکلت های سنگین غیر مجاز فعالیت می کند ، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی قرار گرفت.

وی افزود: پس از هماهنگی های لازم از محل مورد نظر بازرسی شد که تعداد ۶ دستگاه موتورسیکلت سنگین فاقد هر گونه مدارک گمرکی کشف شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: ارزش موتورسیکلت های کشف شده توسط کارشناسان مربوطه ۷ میلیارد ریال اعلام شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان تیران و کرون اظهار داشت: دراین رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

انهدام باند ۴ نفره سارقان احشام در “تیران و کرون

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان “تیران و کرون” از دستگیری اعضای یک باند ۴ نفره که اقدام به سرقت ۵ راس احشام کرده بودند خبر داد.

سرهنگ “علی صادقی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی وقوع یک مورد سرقت ۵ راس احشام و ضرب و شتم مالک آنها ، رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان تیران و کرون قرار گرفت.

وی افزود: پس از انجام یکسری اقدامات تخصصی ۴ سارق حرفه ای در این رابطه شناسایی و پس از هماهنگی های لازم دستگیر شدند.

این مقام انتظامی بیان داشت: احشام سرقتی کشف و تحویل مالک شد و سارقان نیز تحویل مراجع قضائی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان تیران و کرون خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با تمام توان در برابر مجرمان و قانون شکنان ایستاده و اجازه سرکشی و جولان را به آنان نخواهد داد.

تصادف سمند و کامیون رنو در محور “اصفهان-شیراز

گروه استان ها_اصفهان_بر اثر برخورد یک دستگاه سواری سمند با یک دستگاه کامیون رنو در محور اصلی “اصفهان-شیراز” یک نفر جان خود را از دست داد.

 

سرهنگ “حسین پور قیصری” رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی اعلام برخورد یک دستگاه سواری سمند با یک دستگاه کامیون رنو در محور اصلی “اصفهان-شیراز” بلافاصله عوامل گشت پلیس راه “اصفهان- شیراز” به محل حادثه اعزام شدند.

سرهنگ پورقیصری در ادامه گفت: سواری سمند در محور فوق در حال حرکت بود که به علت عدم توجه به جلو با یک دستگاه کامیون رنو تصادف می کند.

این مقام انتظامی بیان داشت: متاسفانه در اثر این حادثه رانندگی راننده سمند به علت شدت جراحات وارده در دم فوت شد.

کشف بیش از ۴۲ کیلو تریاک در اصفهان

گروه استان ها_اصفهان_معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان اصفهان از کشف ۴۲کیلو و ۶۸۰گرم تریاک توسط یگان تکاوری اصفهان و دستگیری یک نفر در این خصوص خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، سرهنگ “علی ملکی آهنگران” اظهار داشت: عوامل یگان تکاوری اصفهان در جاده های خاکی منتهی به روستای اوشن به یک دستگاه خودرو پیکان وانت مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از آن مقدار ۴۲ کیلو و۶۸۰گرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف و توقیف شد.
سرهنگ آهنگران اضافه کرد: در این خصوص یک متهم دستگیر شد که برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

معاون عملیات پلیس اصفهان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با قاچاقچیان افیونی و سوداگران مرگ برخورد قاطع و قانونی می کند و اجازه جولان به آنان نخواهد داد.

دستگیری ۳ سارق و کشف ۱۰ میلیارد ریال اموال مسروقه در اصفهان

گروه استان ها_اصفهان_سرپرست پلیس آگاهی استان از شناسایی و دستگیری ۳ سارق منزل وکشف ۱۰ میلیارد ریال اموال مسروقه منزل خبر داد.

سرهنگ “حسین ترکیان” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر سرقت منزل در شرق شهر اصفهان، بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: کارآگاهان تحقیقات خود را دراین زمینه آغاز و با انجام یک سری اقدامات تخصصی موفق به شناسایی ۳ سارق حرفه ای منزل شدند و با طرح ریزی یک عملیات منسجم آنها را دستگیر کردند.

این مقام انتظامی گفت: متهمان در بازجویی های به عمل آمده، به سرقت ۱۰ میلیارد ریال اموال از منازل شهروندان اعتراف کردند.

سرپرست پلیس آگاهی اصفهان با اشاره به تحویل متهمان به مراجع قضائی از شهروندان خواست: از وسایل ایمنی منزل از قبیل نرده و دزدگیر و… استفاده کنید، قفل در ورودی منزل را به حفاظ توپی مجهز کرده به نحوی که خارج از در قرار نگیرد، از درهای آکاردئونی و ضد سرقت برای آپارتمان استفاده کنید، پنجره های مشرف به کوچه دارای حفاظ و نرده باشند، در بالکن و پشت بام به قفل های مطمئن و حفاظ مجهز باشد و در صورت مشاهده افراد یا خودروهای مشکوک که به صورت بی هدف و گاهأ با چند سرنشین مبادرت به دیدزنی از منزل می کنند با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرید.

رضایت مردم و فرماندار سمیرم از درایت و عملکرد به موقع فرمانده انتظامی این شهرستان

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم با درایت و هوش اجتماعی که داشت با افرادی که میدان ورودی و اصلی این شهر را مسدود کرده بودند گفت و گو و از وقوع یک اغتشاش حتمی در این شهرستان پیشگیری کرد که این عملکردبه موقع رضایت مردم و فرماندار این شهرستان را در پی داشت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، پس از اجرای طرح سهمیه بندی بنزین یکسری اعتراضات مردمی در چندین شهر استان اصفهان تشکیل و برخی از این اعتراض ها رفته رفته به اغتشاش و تخریب و آتش زدن اموال و اماکن عمومی و خصوصی تبدیل شد.

در شهر “سمیرم” نیز همزمان با برخی شهرهای دیگر کشور تجمعات مردمی در میدان اصلی برگزار و جمعیت زیادی در آنجا تجمع کردند.

تجمع کنندگان میدان ورودی و اصلی شهر را مسدود کردند و لحظه به لحظه احتمال تبدیل تجمع آنان به اغتشاشش و تخریب و آتش سوزی افزایش می یافت.

تعدادی افرادی معلوم الحال نیز در جمعیت بودند که اقدام به ترغیب و هدایت تجمع کنندگان می کردند که سرهنگ “قرقانی” فرمانده انتظامی آن شهرستان نیز با توجه به وضعیت موجود و اینکه احتمال وقوع اغتشاش افزایش می یافت وارد میدان شد.

فرمانده مانند پدری مهربان و دلسوز به درد و دل های شهروندان گوش داد و پس از ارائه شرحی از ماجرای سهمیه بندی سوخت و تلاش مسئولان ارشد کشور برای رونق اقتصادی کشور و اینکه همه مسئولان کشور عزیزمان در تلاش اند که این گرانی بنزین در وضعیت معیشت مردم تاثیری نداشته باشد توجه جمعیت را به خود جلب کرد.

در ادامه با اشاره به اینکه برای عزت کشور عزیزمان شهدای زیادی را تقدیم کرده ایم و به رهبری رهبر فرزانه و حکیم انقلابمان بارها از فتنه ها پیشگیری شده و با فتنه گر ها مقابله شده ، از مردم خواست این بار نیز فریب فتنه گران را نخورند و آب به آسیاب دشمن نریزند.

فرمانده که اکنون در دل جمعیت بود دستی بر صورت یکی از آنان کشید و پیشانی او را بوس کرد و از همه آنها خواست راه عبوری مردم را مسدود نکنند و از وقوع یک حادثه ناگوار پیشگیری کنند.

هنوز دقایقی از این ماجرا نگذشته بود که مردم ولایت مدار و انقلابی شهرستان سمیرم محور اصلی را باز کردند و هر کدام به محل کار و زندگی خود رفتند و بار دیگر آتش خصم دشمن را خاموش کردند.

گفتنی است این هوشمندی و درایت فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم نقل خاص و عام شد و حتی فرماندار آن شهرستان از عملکرد خوب این پلیس وظیفه شناس ، مردمی و انقلابی تشکر کرد.

عدم توجه به جلو و فوت عابر ۸۰ ساله در اصفهان

گروه استان ها_اصفهان_رئیس پلیس راهور استان از فوت عابر پیاده ۸۰ ساله ای بر اثر تصادف یک دستگاه سواری پژو با وی خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس سرهنگ “محمدرضا محمدی” اظهار داشت: یک دستگاه سواری پژو در تقاطع مدرس “بابلدشت” با عابر پیاده برخورد کرد که گشت پلیس راهور به محل اعزام شد.

وی افزود: متأسفانه عابر پیاده ۸۰ ساله در اثر این حادثه رانندگی جان خود را از دست داده بود.

این مقام انتظامی بیان داشت : کارشناسان مربوطه علت تامه این حادثه را عدم توجه به جلو توسط راننده پژو اعلام کرده اند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی اصفهان خاطر نشان کرد: عدم توجه به جلو هنگام رانندگی از جانب وسیله نقلیه، از جمله موارد قابل ملاحظه‌ای است که باعث بروز تصادف در رانندگی می‌گردد. با توجه به اینکه اصل حرکت منوط به رؤیت و دیدن است و ایمنی در حرکت مستلزم دقت و توجه ‌می‌باشد، هرگونه عملی که فرد راننده را هنگام رانندگی از توجه به جلو و اطراف بازداشته و در نهایت باعث بروز خطر شود، ممنوع می‌باشد.

نگاهی به وصیت نامه شهدای پلیس اصفهان- قسمت ششم، وصیت نامه شهید ” رضا صفری

گروه استان ها _ اصفهان _ وصیت من به ملت شریف ایران این است که هر کس در هر کاری مشغول است کمال جدیت را بکار بگیرد تا از هرگونه تهدیدی در مسائل اقتصادی ، اجتماعی و …. در امان باشیم.

برای ملت شهید پرور ایران پیامی دارم و آن این است که برای خود سازی به جبهه ها بشتابید و این مزدوران ضد اسلام را هلاک کنید تا مبادا دشمن فکر کند که ما اهل جنگ نیستیم و اسلام شکست پذیر است.

وصیت من به ملت شریف ایران این است که هر کس در هر کاری مشغول است کمال جدیت را بکار بگیرد تا از هرگونه تهدیدی در مسائل اقتصادی ، اجتماعی و …. در امان باشیم.

پیام من به برادران و خواهران عزیزم این است که از علما و روحانیان فعال در صحنه پیشتیبانی کنید که پشتیبانی از آنها پشتیبانی از اسلام است. از کوچکترین کارهای منافقانه و از فساد در جامعه جلوگیری کنید و بدانید اگر که خونتان را در این راه بریزید برادران رزمنده شما با رمز یا حسین به پیش میروند تا بعد از فتح کربلا از راه کربلا به قدس عزیز راه یابند.

بخشی از وصیت نامه شهید “رضا صفری” ، محل شهادت: کردستان ، سال شهادت: ۱۳۶۱

تهیه و تنظیم: اداره امور ایثارگران فرماندهی انتظامی استان اصفهان

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا