پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

از واژگونی خودرو تا کشف اموال مسروقه دراصفهان /سیر نزولی وقوع جرم سرقت در نوروز ۹۶

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان ،سرهنگ “جهانگیر کریمی”گفت: ماموران پلیس راه “اصفهان-شیراز” از واژگونی یک دستگاه سواری پژو پارس در محور”مجلسی-بروجن” مطلع و به محل وقوع حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد:در اثر این حادثه جاده ای ، راننده و یکی از سرنشینان خودرو فوت و دیگر سرنشین که دختری ۲۱ ساله بود مجروح و به بیمارستان منتقل شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: کارشناسان پلیس راه علت وقوع این حادثه رانندگی را عدم توجه به جلو اعلام کرده اند.

سرهنگ کریمی در پایان از رانندگان خواست : با سرعت مطمئنه و مجاز رانندگی کنند و از پرداختن به کارهایی که موجبات حواس پرتی را فراهم می کند بپرهیزند تا شاهد وقوع اینگونه حوادث مرگ بار جاده ای نباشیم .

** توقیف سواری سمند با ۱۰۵ کیلو مواد افیونی

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان از کشف ۱۰۵ کیلو و ۲۰۰ گرم تریاک و دستگیری یک سوداگر مرگ خبر داد.

سرهنگ”سید تقی حسینی” گفت : ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر اصفهان مطلع شدند یک قاچاقچی حرفه ای قصد دارد محموله مواد افیونی را از جنوب کشور وارد استان اصفهان کند که بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت .

وی ادامه داد: سواری سمند فرد قاچاقچی در یکی از محورهای فرعی ورودی به شهر اصفهان شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه متوقف و در بازرسی از خودروی وی مقدار ۱۰۵ کیلو و ۲۰۰ گرم تریاک که در صندوق عقب خودرو جاساز شده بود، کشف شد.

سرهنگ حسینی افزود: در این خصوص یک سوداگر مرگ دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.#

**سیر نزولی وقوع جرم سرقت در نوروز ۹۶

 فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از سیر نزولی وقوع جرم سرقت در ۱۳ روز نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

سرهنگ”حسن یاردوستی” اظهار داشت:با تلاش ماموران کلانتری ها و پاسگاه های انتظامی شهرستان اصفهان از ابتدای نوروز تا روز ۱۳ فروردین طرح ویژه ای به منظورمبارزه با سارقان و خلاف کاران اجرا شد که طی این مدت موفقیت های خوبی نیز به دست آمد.

وی با اشاره به کاهش پنج درصدی وقوع انواع سرقت ها در نوروز ۹۶ افزود: براساس آمارهای بدست آمده وقوع سرقت منزل ۵۰ درصد ، سرقت داخل خودرو ۱۱ درصد، سرقت اماکن دولتی ۳۰درصد، نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشت.

رئیس پلیس مرکزاستان با اشاره به کاهش وقوع ۲۰ درصدی کل سرقت ها در روز طبیعت و ۱۳ فرودین ماه ، ارتقاء سطح آگاهی های انتظامی و اجتماعی شهروندان در کاهش سرقت در سطح شهرستان را مؤثر عنوان کرد و گفت: آموزش های همگانی به صورت جدی در دستور کار پلیس در سال جدید قرار گرفته تا با آگاه سازی جامعه و مقاوم ساختن شهروندان در برابر مجرمان میزان وقوع جرائم کاهش یابد .

رئیس پلیس مرکز استان اجرای طرح های تاکتیکی به موقع وهدفمند، حضور پررنگ ماموران ، همکاری نزدیک مردم وسازمان ها با پلیس، انجام آموزش های همگانی در راستای آگاه سازی ،شناسایی نقاط کور وجرم خیز وتحت پوشش قرار دادن آنها، استفاده بهینه از امکانات موجود، هدفمند کردن واحدهای گشتی محسوس ونامحسوس، کنترل مجرمان سابقه دار وحرفه ای را از جمله دلایل کاهش این جرایم در مدت مذکور دانست.

سرهنگ یاردوستی در پایان با تاکید بر اینکه شهروندان در بسیاری از موفقیت های پلیس در اجرای ماموریت ها نقش بسزایی دارند از آنان خواست، تا ارتباط خود را با سامانه مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ افزایش و گزارش ها ی خود را از این طریق به نیروی انتظامی منعکس کنند.

** ۴۵۰ میلیون ریال اموال مسروقه داخل خودرو در شرق اصفهان

رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری یک سارق حرفه ای داخل خودرو و کشف ۴۵۰ میلیون ریال اموال مسروقه خبر داد.

سرهنگ “ستار خسروی ” اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر سرقت از داخل خودرو رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان پایگاه شرق پلیس آگاهی قرار گرفت.

کارآگاه خسروی افزود: کارآگاهان با انجام تحقیقات و اقدامات تخصصی موفق شدند سارق را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی دستگیر کنند.

این مقام انتظامی اظهار داشت: این سارق در بازجوئی های بعمل آمده به سرقت ۴۵۰ میلیون ریال اموال داخل خودرو اعتراف کرد.

سرهنگ خسروی بیان کرد: در این زمینه پرونده تشکیل و متهم جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

رئیس پلیس آگاهی اصفهان در پایان به همشهریان توصیه کرد:

  • وسایل شخصی (کیف، اسناد و مدارک) و اموال با ارزش خود را داخل خودرو، به ویژه روی صندلی و در معرض دید نگذارید.

  • تا حد امکان سعی کنید خودروی خود را در پارکینگ های دارای نگهبان پارک کنید

  • در هنگام تصادف حتما خودرو را خاموش کرده و پس از خارج شدن درب های خودرو را قفل کنید.

**کاهش ۱۰ درصدی وقوع تصادفات جاده ای در نوروز امسال

رئیس پلیس راه استان از کاهش ۱۰ درصدی وقوع تصادفات جاده ای در نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

سرهنگ “حسین پورقیصری” گفت : استان اصفهان در مرکز کشور قرار دارد و به عنوان کمربند ارتباطی شمال به جنوب کشور و بالعکس می باشد که در ایام نوروز امسال میزان تردد مسافران نوروزی به این استان هشت درصد افزایش داشت.

وی ادامه داد: خوشبختانه میزان وقوع تصادفات جاده ای در ایام نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد کاهش یافته است .

پورقیصری با اشاره به راه اندازی ۳۰ ایستگاه امنیت و سلامت در جاده های استان اصفهان ادامه داد : هدف پلیس از راه اندازی این ایستگاه ها، استراحت مسافران و رانندگان و رفع خستگی آنها بوده است .

رئیس پلیس راه اصفهان در پایان بیان داشت : بیشترین علت وقوع تصادفات جاده ای توسط کارشناسان پلیس راه عدم توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی اعلام شده که از تمام رانندگان تقاضا می شود هر موقع احساس خستگی و خواب آلودگی داشتتند در مکانی امن توقف و پس از استراحت و رفع خستگی رانندگی کنند.

**دستگیری سارق کارگاه در نجف آباد

 فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد از دستگیری یک سارق کارگاه توسط ماموران انتظامی این شهرستان خبر داد .

سرهنگ “محمد رضا خدادوست ” گفت : در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر سرقت از کارگاه او ، شناسایی و دستگیری سارق در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان نجف آباد قرار گرفت .

وی افزود : با انجام یک سری کارهای تخصصی متهم شناسایی و با هماهنگی با مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد .

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهم در بازجویی های پلیس به بزه انتسابی اعتراف کرد تصریح کرد: در این خصوص پرونده تشکیل و متهم جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد .

فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد در پایان از شهروندان خواست:هشدارهای انتظامی را جدی بگیرند و در صورت برخورد با هر گونه مورد مشکوک سریعاً موضوع را با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا