تيتر يكشهر و جامعهعناوین اخبار

رییس قوه قضاییه: به مشکلات کشاورزان اصفهان رسیدگی می شود

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از  اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رییسی در دیدار با نمایندگان تشکل‌های کشاورزی اصفهان تالار کوثر اظهار داشت: در این کارگروه باید بررسی شود که مشکلات کشاورزان در سطح دیوان عدالت اداری یا شورای عالی آب و یا در چه بخشهای دیگری با مشکل مواجه است تا نسبت به ساماندهی آن به نتیجه مطلوب برسد.

وی افزود: در این کارگروه می‌توان تصمیمات عادلانه‌ای اتخاذ کرد که کشاورزان بتوانند به حق و حقوق قانونی خود برسند.

به گفته رییس قوه قضاییه استقلال اقتصادی بدون خودکفایی کشاورزی امکان پذیر نیست.

وی با تاکید بر اینکه باید در کشاورزی به خودکفایی رسید ، گفت: استان اصفهان باتوجه به آنکه در برخی تولیدات مقام اول و دوم را در کشور دارد اگر به کشاورزی استان توجه شود می‌تواند در کل کشور حرف اول را بزند.

وی دستیابی به خودکفایی در کشاورزی را نیازمند نکاتی دانست و گفت: نکته اول حمایت قانونی از کشاورز است و همچنین باید حمایت مالی از کشاورزان در قالب پرداخت تسهیلات به آنها صورت گیرد.

وی تصریح کرد: کشاورزی باید از اولویت برخوردار باشد و نباید توجه به صنعت موجب غفلت از کشاورزان و تولیدات آنها شود.

رییس قوه قضاییه همچنین بر حمایت قضایی از کشاورزان تاکید کرد و گفت در این رابطه باید شوراهای حل اختلاف به صورت تخصصی برای کشاورزان تاسیس گردد و از خود کشاورزان و ریش سفیدان آنها برای حل و فصل مشکلاتشان استفاده شود.

وی بر ضرورت حمایت دولت از کشاورزان تاکید و اضافه کرد : سیاستهای حمایتی همه جانبه دولت از کشاورزان باید حرف اول را بزند.

وی بر خرید تضمینی محصولات کشاورزی تاکید کرد و گفت: باید محصولات کشاورزی با قیمت بالاتر از کشاورزان خریداری شود تا همچون گذشته بتوانیم در این زمینه به استقلال دست یابیم.

حجت الاسلام رییسی گفت : با توجه به کاهش نزولات آسمانی و وضعیت خشکسالی باید در نوع مصرف آب در بخش آشامیدنی و کشاورزی توجه شود.

وی یادآور شد حق آبه یا حق مالکانه باید با مشارکت و مشورت کشاورزان و تولید کنندگان به رسمیت شناخته شود و مورد احترام باشد.

وی با اشاره به مساله واردات و صحبت های اخیر رهبر انقلاب در جمع صنعت گران و کارآفرینان گفت: نباید کالایی که امکان تولید آن در کشور وجود دارد وارد شود و باید هزینه آن به مولد و سرمایه گذار داده شود تا در مسیر رونق تولید و به نفع کشور و رونق تولید هزینه شود تا به سمت توسعه اقتصادی گام برداریم.

رییس قوه قضاییه به مساله واسطه و دلالان اشاره کرد و گفت : باید با نگاهی جامع نسبت به این قضیه فاصله بین تولید و مصرف را کوتاه کرد که این امر به نفع کشاورز و مصرف کننده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا