شهر و جامعهعناوین اخبار

مسدود شدن ۶ ساعته بزرگراهی در اصفهان براثر قیچی کردن ۳ تریلر /سارق محتویات داخل خودرو در اصفهان دستگیر شد/دستگیری شیاد اینستاگرامی در اصفهان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلس اصفهان،  سرهنگ” محمد رضا محمدی” با بیان این مطلب اظهار داشت: ساعت ۲ و ۳۰ دقیقه بامداد امروز ۳ دستگاه خودروی تریلر در بزرگراه شهید “اقارب پرست” قیچی کردند که این حادثه باعث مسدود شدن خودرو و ترافیک سنگین در این بزرگراه شد.

وی افزود: با تلاش ماموران پلیس راهور و عوامل شهرداری، نهایتاً در ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه صبح امروز پس از حدود ۶ ساعت مسیر این بزرگراه باز شده و تردد در آن از سر گرفته شد.

سرهنگ محمدی، علت وقوع حادثه را لغزنده بودن سطح بزرگراه در اثر بارش باران و عدم توانایی رانندگان خودروهای مذکور در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه عنوان کرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: رانندگان به هنگام بارندگی در معابر بزرگراهی باید سه نکته اساسی رعایت سرعت مطمئنه، رعایت فاصله طولی ایمن و توجه کامل به جلو را هنگام تردد در زمان بارزش باران و برف مد نظر قرار دهند.

سرهنگ محمدی، در پایان با ابراز نگرانی در خصوص وقوع تصادفات رانندگی در معابر بزرگراهی به هنگام بارندگی ، خواستار پیگیری فوری علل لغزندگی و قیچی کردن تریلی ها در معابر بزرگراهی شهر اصفهان با همکاری شهرداری اصفهان شد.

کشف بیش از ۸۰کیلو گرم موادمخدر در”نایین

گروه استان ها- اصفهان _ فرمانده انتظامی شهرستان نائین از کشف بیش از۸۰ کیلو گرم مواد مخدر با هوشمندی ماموران این فرماندهی در بازرسی از یک دستگاه اتوبوس مسافربری خبر داد.

سرهنگ “ایرج کاکاوند”در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان داشت: ماموران مستقر در ایستگاه بازرسی شهید” شرافت” نائین حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه اتوبوس مسافربری که از جنوب کشور به سمت اصفهان در حرکت بود مشکوک و آن  را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نائین گفت: با متوقف شدن خودرو ماموران طی هماهنگی با مقام قضایی آن را مورد بازرسی قرار دادند که در نتیجه این عملیات  در بازرسی دقیق علمی وتخصصی تعداد ۴۰ عدد بطری بزرگ و۱۰بطری کوچک حامل مخدر به مقدار ۸۰کیلو و۲۰ گرم تریاک کشف شد.

سرهنگ کاکاوند با اشاره به دستگیری ۲ سوداگر مرگ در این عملیات اظهار داشت: در این خصوص پرونده تشکیل و متهمان جهت اقدامات قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

سارق محتویات داخل خودرو در اصفهان دستگیر شد

گروه استان ها _ اصفهان _ سرپرست پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان از دستگیری یک سارق قطعات و محتویات داخل خودروهای پارک شده در حاشیه خیابان ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ” حسین ترکیان” گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت محتویات و قطعات داخل خودروی پارک شده در حاشیه خیابان ها و شکایت شاکیان ، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پایگاه شرق پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان در این راستا تحقیقات گسترده ای انجام داده و با بکارگیری یک سری اقدامات علمی و تخصصی هویت اصلی فردی که در این سرقت ها دست داشت را به دست آورده وسرانجام طی یک عملیات ضربتی در حالی که قصد باز کردن درب یک خودرو و سرقت از آن را داشت دستگیر کردند.

سرهنگ ترکیان با اشاره به اعتیاد شدید سارق دستگیر شده به مواد مخدر صنعتی گفت: وی در مواجهه با مدارک و مستندات پلیس به چندین فقره سرقت اعتراف و تامین هزینه مواد مصرفی خود را انگیزه اش از ارتکاب این سرقت ها عنوان کرد.

این مقام انتظامی بیان کرد: با اعتراف متهم، خریدار اموال مسروقه نیز دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه وی اقلام قابل توجهی از اموال مسروقه کشف و به مال باختگان مسترد شد.

سرهنگ ترکیان، اظهار داشت: متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده و اقرار صریح به بزه ارتکابی جهت اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

کشف ۳۰۵ دستگاه وسیله نقلیه مسروقه در اصفهان

گروه استان ها_ اصفهان _ فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان از کشف ۳۰۵ دستگاه خودرو و موتورسیکلت مسروقه طی ۱۵ روز گذشته توسط ماموران این فرماندهی خبر داد .

سرهنگ “محمدرضا خدادوست” در تشریح این خبر به خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: باتلاش شبانه روزی کارکنان انتظامی شهرستان و بکارگیری تدابیر پلیسی تعداد۲۶۶ دستگاه خودرو و ۳۹ دستگاه موتورسیکلت مسروقه کشف شد.

وی از دستگیری ۳۱۷ نفر سارق و کشف ۱۷ کیلوگرم موادمخدر در این مدت خبر داد و گفت: بررسی های آماری از افزایش ۱۰۰ درصدی کشف سرقت منزل، افزایش ۵ درصدی کشف سرقت موتورسیکلت، افزایش ۶ درصدی کشف سرقت خودرو و افزایش ۱۰ درصدی کشف سرقت داخل خودرو در این بازه زمانی نسبت به مدت مشابه سال قبل حکایت دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان در پایان ،برخورد با سارقان را یکی از اولویت های مهم این فرماندهی برشمرد و اظهار داشت: عملکرد هوشمندانه پلیس در کنار همکاری شهروندان باعث شده است که امروز امنیت مطلوبی را در سطح شهرستان شاهد باشیم .

دستگیری شیاد اینستاگرامی در اصفهان

گروه استان ها-اصفهان-رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس استان از دستگیری فردی که با انتشار تصاویر خصوصی و مطالب غیرواقعی در شبکه اجتماعی اینستاگرام باعث هتک حیثیت یک دختر جوان شده بود، خبر داد.

سرهنگ “جواد درستکار” درگفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: در پی شکایت دختر جوانی مبنی بر انتشار تصاویر خصوصی و مطالب غیرواقعی علیه وی در شبکه اجتماعی اینستاگرام، رسیدگی به پرونده در دستور کار کارشناسان پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی های صورت گرفته مشخص شد متهم که از بستگان این خانم است با ایجاد صفحه شخصی جعلی در شبکه اجتماعی اینستاگرام ، اقدام به انتشار تصاویر خصوصی وی کرده است.

سرهنگ درستکار تصریح کرد: پس از این اطلاعات ماموران طی هماهنگی مقام قضائی، متهم را در یک عملیات ویژه دستگیر کردند که وی در مواجهه با مدارک و مستندات پلیس به بزه انتسابی خود اقرار کرد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه فرد مذکور با تشکیل پرونده جهت اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شد گفت: اخلال‌گران امنیت سایبری، افرادی هستند که به صورت مخفیانه، از اطلاعات شخصی دیگران از قبیل فیلم و عکس سو استفاده می‌کنند و با ابزارهای مختلف مانند شبکه‌های اجتماعی موجب از بین رفتن حقوق شهروندی، هتک حیثیت و به خطر افتادن امنیت شهروندان می‌شوند.

وی خاطر نشان کرد: بنابراین هموطنان می‌توانند آخرین و به روزترین آموزش‌های لازم درخصوص استفاده صحیح از ظرفیت‌های فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir دریافت کنند

نگاهی به وصیت نامه شهدای پلیس اصفهان- قسمت هفتم ، وصیت نامه شهید ” محمد تقی کلاهی

گروه استان ها _ اصفهان _ از شما مردم ایران می خواهم که در برابر سختیها استقامت کنید و در تمام کارها امیدتان به خداوند باشد که همانا خداوند نوید نصرت و پیروزی را به لشکریان حق داده است.

« اگر خون مطهر این شهیدان نبود، ملت ایران هنوز زیر سلطه و سیطره استثمارگران شرق و غرب بسر می بردند و ما هر چه داریم از همین شهدا و جانبازان و ایثارگران است و باید که خون این عزیزان را پایمال نکنیم.

بدانید که این شما امت خداجو بودید که با صبر و شکیبایی و ایثار و از خود گذشتگی و دادن بهترین عزیزانتان در راه خداوند این پیروزی ها را بدست آوردید و بعد از این نیز باز شمائید که می توانید برای جامعه، با ایمان و تقوایتان و جهاد خستگی ناپذیرتان پیروزی بیافرینید.

از شما مردم ایران می خواهم که در برابر سختیها استقامت کنید و در تمام کارها امیدتان به خداوند باشد که همانا خداوند نوید نصرت و پیروزی را به لشکریان حق داده است. »

بخشی از وصیت نامه شهید محمد تقی کلاهی ، محل شهادت: ماهشهر، سال شهادت:۱۳۵۹

تهیه و تنظیم: اداره امور ایثارگران فرماندهی انتظامی استان اصفهان

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا