شهر و جامعهعناوین اخبار

برخورد تریلر با ۴ خودرو در اصفهان/واژگونی پراید در اصفهان/دستگیری عاملان تخریب خوابگاه پسرانه دانشگاه هنر اصفهان/کشف ۳۸۳ کیلو تریاک در اصفهان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان، سرهنگ” محمد رضا محمدی” با اعلام این خبر گفت: ساعت ۵ بعد از ظهر روز گذشته ماموران پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان از وقوع تصادف چند دستگاه خودرو براثر قیچی کردن یک دستگاه خودروی تریلر کشنده در بزرگراه “شهید اقارب پرست” مطلع و بلافاصله در محل حاضر شدند.

وی افزود: در بررسی های صورت گرفته مشخص شد یک دستگاه خودروی تریلر در مسیر شرق به غرب بزرگراه در حرکت بوده که به علت لغزنده بودن سطح معبر و عدم تخطی راننده از سرعت مطمئنه و عدم توجه کافی به جلو، قیچی کرده و پس از عبور از مانع در مسیر مخالف و روبرو با ۴ دستگاه خودرو از جمله یک دستگاه خودروی تریلر و ۳ دستگاه خودروی سواری برخورد می کند.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه در این حادثه تنها راننده تریلر مقصر مجروح و روانه بیمارستان شد اظهار داشت: سرانجام پس از تلاش ۵ ساعته نیروهای پلیس راهور در زیر باران مسیر بزرگراه برای تردد خودروها بازگشایی شد.

گفتنی است، این دومین حادثه ای است که بر اثر قیچی کردن خودروهای تریلر طی ۲ روز گذشته در بزرگراه مذکور رخ داده و به گفته رئیس پلیس راهور استان، موضوع قیچی کردن تریلرهای کشنده جهت رفع نوانقص موجود به صورت طرح فوریتی در دستور کار جلسه امروز یکشنبه ۱۷ آبان ماه شورای ترافیک قرار خواهد گرفت.

کشف ۳۰۵ دستگاه وسیله نقلیه مسروقه در اصفهان

گروه استان ها_ اصفهان _ فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان از کشف ۳۰۵ دستگاه خودرو و موتورسیکلت مسروقه طی ۱۵ روز گذشته توسط ماموران این فرماندهی خبر داد .

سرهنگ “محمدرضا خدادوست” در تشریح این خبر به خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: باتلاش شبانه روزی کارکنان انتظامی شهرستان و بکارگیری تدابیر پلیسی تعداد۲۶۶ دستگاه خودرو و ۳۹ دستگاه موتورسیکلت مسروقه کشف شد.

وی از دستگیری ۳۱۷ نفر سارق و کشف ۱۷ کیلوگرم موادمخدر در این مدت خبر داد و گفت: بررسی های آماری از افزایش ۱۰۰ درصدی کشف سرقت منزل، افزایش ۵ درصدی کشف سرقت موتورسیکلت، افزایش ۶ درصدی کشف سرقت خودرو و افزایش ۱۰ درصدی کشف سرقت داخل خودرو در این بازه زمانی نسبت به مدت مشابه سال قبل حکایت دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان در پایان ،برخورد با سارقان را یکی از اولویت های مهم این فرماندهی برشمرد و اظهار داشت: عملکرد هوشمندانه پلیس در کنار همکاری شهروندان باعث شده است که امروز امنیت مطلوبی را در سطح شهرستان شاهد باشیم .

واژگونی پراید در اصفهان

گروه استان ها- اصفهان_ رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان از جان باختن ۲ نفر بر اثر واژگونی یک سواری پراید در محور “نایین به اردستان” خبر داد.

سرهنگ “حسین پور قیصری”  در تشریح این خبر به خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت : ماموران واحد گشت پلیس راه اردستان، در پی اعلام واژگونی یک دستگاه خودروی سواری پراید در محور “نایین به اردستان” بلافاصله در محل حادثه حاضر شدند.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: در بررسی های صورت گرفته مشخص شد، خودروی مذکور در حال حرکت در این محور بوده که از جاده منحرف و دچار واژگونی می شود و راننده و سرنشین آن نیز به علت شدت جراحات وارده در دم فوت می کنند.

سرهنگ پورقیصری، عدم توجه به جلو و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از خستگی و خواب آلودگی علت اصلی این حادثه عنوان کرد و گفت: به رانندگان توصیه می کنیم در صورت مواجهه با خستگی و خواب آلودگی خودرو را در نقطه مناسبی از جاده متوقف کرده و پس از کمی استراحت و رفع خستگی مجدداً به رانندگی خود ادامه دهند.#

کشف ۵۷۸ کیلوگرم روغن حیوانی تقلبی در “برخوار

گروه استان ها _ اصفهان _ فرمانده انتظامی شهرستان برخوار از شناسایی یک کارگاه تهیه روغن حیوانی تقلبی و غیر بهداشتی و کشف مقدار ۵۷۸ کیلوگرم از این نوع روغن خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “غلامرضا براتی” با اعلام این خبر گفت: ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان برخوار در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی در کارگاه خصوصی خود اقدام به تهیه و بسته بندی روغن حیوانی به صورت تقلبی و غیر بهداشتی می کند، موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از کسب اطمینان از درستی موضوع بلافلاصله با اخذ مجوز از مقام قضائی در محل مذکور حاضرشده و در بازرسی از این مکان مقدار ۵۷۸ کیلوگرم روغن حیوانی که به صورت تقلبی و غیر بهداشتی تهیه شده بودند را کشف کردند.

براتی خاطر نشان کرد: در این رابطه متصدی کارگاه دستگیر و همراه پرونده تشکیل شده جهت اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان برخوار با بیان اینکه پلیس با هرگونه اقدامی که امنیت و سلامت جامعه را به مخاطره بیاندازد با جدیت و قاطعیت تمام برخورد می کند از شهروندان خواست در صورت اطلاع از فعالیت چنین افراد فرصت طلب و سودجویی که با جان مردم بازی می کنند موضوع را سریعاً از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به اطلاع پلیس برسانند تا برخورد های قانونی با آنان انجام شود.

کشف ۲۵۰ میلیون ریال اموال مسروقه از مخفیگاه ۲سارق قطعات خودرو

گروه استان ها – اصفهان – فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از دستگیری ۲ نفر سارق قطعات خودرو و کشف ۲۵۰ میلیون ریال اموال سرقتی از مخفیگاه آنان ، خبرداد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “محمد رضا خدادوست ” در تشریح این خبر، گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت خودرو در حوزه کلانتری ۱۳شهرستان اصفهان ، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران این کلانتری قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با انجام اقدامات پلیسی و گشت زنی های هدفمند خود موفق شدند ۲ سارق حرفه ای و سابقه دار که در این سرقت ها دست داشتند را شناسایی کنند.

سرهنگ خدادوست گفت: با شناسایی متهمان، ماموران طی هماهنگی با مقام قضائی در یک عملیات ضربتی آنان را دستگیر و در مخفیگاه آنان ۲۴ حلقه لاستیک ، ۲ عدد رینگ، ۳ عدد درب خودرو ،یک عدد درب موتور ، یک عدد صندلی خودرو ، یک عدد رادیات کولر خودرو ، یک عدد کاربراتور خودرو، یک عدد چراغ عقب خودرو ، یک عدد چراغ جلوی خودرو ، یک دستگاه کیلومترشمار خودرو ، یک جعبه آچار بکس ،یک جعبه آچار ،یک دستگاه دوچرخه ،۵ دستگاه گوشی همراه سرقتی و مقدار زیادی سیم و کابل برق مسروقه کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان، ارزش اموال مسروقه را برابر اعلام کارشناسان مربوطه ۲۵۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: سارقان دستگیر شده تا کنون به ۲ فقره سرقت اعتراف کردند که در این خصوص پرونده تشکیل و تحقیقات برای کشف سایر سرقت های احتمالی توسط آنان در دستور کار قرار گرفته است .

دستگیری عاملان تخریب خوابگاه پسرانه دانشگاه هنر اصفهان

گروه استان ها _ اصفهان _ رئیس پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان، از دستگیری ۳نفر از عاملان تخریب ساختمان خوابگاه پسرانه دانشگاه هنر و ایجاد ضرب و جرح یکی از دانشجویان خبر داد.

سرهنگ” محمد حسین اسماعیلی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: به دنبال تخریب ساختمان خوابگاه پسرانه دانشگاه هنر اصفهان و ایجاد ضرب و جرح یکی از دانشجویان که در آستانه روز دانشجو انجام شده بود بلافاصله موضوع شناسایی و دستگیری عوامل این حادثه در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با پی جویی های علمی و تخصصی هویت ۳ نفر از عاملان این حادثه را شناسایی کرده و طی یک عملیات ضربتی یکی از این افراد را هنگام تردد در سطح شهر دستگیر کردند.

رئیس پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: متهم پس از دستگیری در مواجهه با مدارک و مستندات متقن پلیس به اقدامات مجرمانه خود اقرار کرده و با اعترافات وی ۲ عامل دیگر این حادثه نیز طی ۲ عملیات جداگانه در مخفیگاه های خود دستگیر شدند.

سرهنگ اسماعیلی با بیان اینکه، متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده جهت اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شدند گفت: به تمام کسانی که با اقدامات مخرب خود امنیت و آرامش مردم را برهم بریزند هشدار می دهم که پلیس آن ها را زیر نظر دارد و در سریع ترین زمان دستگیر و به سزای اعمال خود می رسند.

کشف ۳۸۳ کیلو تریاک در اصفهان

گروه استان ها _ اصفهان _ رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان از کشف ۳۸۳ کیلوگرم ماده مخدر تریاک و دستگیری ۴ قاچاقچی حرفه ای در عملیات ویژه ماموران این پلیس خبر داد.

سرهنگ” غلامحسین صفری” درگفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان اصفهان با کار اطلاعاتی ویژه از ورود یک محموله مواد مخدر از استان های شرقی کشور به مقصد اصفهان مطلع و بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی منطقه شرق استان سرانجام ۲ دستگاه خودروی حامل مواد افیونی را شناسایی و متوقف کردند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان گفت: در این عملیات ۳۸۳ کیلوگرم ماده مخدر تریاک کشف و ۴ قاچاقچی حرفه ای نیز دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.#

توقیف وانت نیسان با بیش از ۲۹ کیلوگرم تریاک در “شهرضا

گروه استان ها- اصفهان _ فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا از توقیف یک دستگاه خودروی وانت نیسان و کشف ۲۹کیلو و ۸۰۰گرم تریاک در بازرسی از آن خبر داد.

سرهنگ “صادق کاظمزاد” با بیان این خبر به خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه بازرسی شهید “امامی” فرماندهی انتظامی شهرستان شهرضا حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه خودروی وانت نیسان که از استان های جنوبی به سمت اصفهان در حرکت بود مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: پس از متوقف شدن خودرو ماموران با اخذ مجوز از مقام قضائی از آن بازرسی به عمل آوردند که در نتیجه این عملیات مقدار ۲۹ کیلوو ۸۰۰ گرم تریاک کشف شد.

سرهنگ کاظمزاد از دستگیری ۲ قاچاقچی مواد مخدر در این رابطه خبر داد و گفت: متهمان به همراه پرونده تشکیل شده جهت اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

توقیف دام قاچاق در “گلپایگان

گروه استان ها _اصفهان – فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان از توقیف یک دستگاه خودروی نیسان حامل ۳۰ رأس گوسفند قاچاق با ارزش یک میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، سرهنگ “علی سبحانی” در تشریح این خبر گفت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز ماموران پلیس راه “گلپایگان – موته”  به یک دستگاه خودروی نیسان حامل ۳۰ رأس دام، مشکوک  و آن را  متوقف کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در بررسی های صورت گرفته مشخص شد راننده خودرو فاقد قبض توزین و مجوز  تردد دامپزشکی است افزود: در این عملیات تعداد ۳۰ رأس میش ماده قاچاق توقیف شد.

سرهنگ سبحانی با اشاره به اینکه ارزش ریالی احشام کشف شده برابر اعلام کارشناسان مربوطه بالغ بر یک میلیارد ریال است ،بیان داشت :در این راستا ، خودرو نیسان توقیفی و به پارکینگ انتقال یافت و راننده خودرو نیز دستگیر و جهت اقدامات  قانونی تحویل مرجع قضائی شد .

فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان درخاتمه از شهروندان خواست:در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیر مجاز و قاچاق توسط افراد سودجو، مراتب را در اسرع وقت از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا نسبت به شناسایی و دستگیری متخلفان اقدام قانونی صورت پذیرد.

توصیه های پلیس برای رانندگی ایمن در پاییز و زمستان

گروه استان ها _ اصفهان _ رانندگی در آب و هوای سرد و مرطوب زمستان و کنترل خودرو در برف و یخ شرایط نامناسبی برای راننده و خودرو ایجاد می کند. بنابر این نگه داشتن خودرو در شرایط خوب فنی و سرویس به موقع، احتمال حادثه را در هنگام رانندگی کاهش می دهد

 

بارش برف و باران با آغاز فصول پاییز و زمستان اگر چه به عنوان نعمت الهی خداوند متعال موجب خیر و برکت بوده لیکن حوادث مختلف مانند سوانح رانندگی ناشی از لغزنده بودن جاده ها و…در هنگام بارش نزولات آسمانی هر ساله صدمات جانی و خسارت های مالی فراوانی برجا می گذارد.

بررسی های انجام شده مؤید آن است که  خطای انسانی در اثر عدم رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، سرعت و سبقت غیر مجاز و عدم رعایت فاصله طولی با خودروی جلویی در هنگام رانندگی از علل اصلی بروز سوانح خودرویی می باشد. بنابراین رعایت موارد زیر می تواند از حوادث زیان بار رانندگی تا حد زیادی جلوگیری نماید.

۱- با برنامه ریزی رانندگی نمایید.

۲- هنگام خستگی رانندگی نکنید.

۳- از وضعیت جاده ها و مسیر حرکت مطلع شوید و به توصیه های پلیس راه در مورد جاده ها یا عدم مسافرت در موارد غیر ضروری در زمستان به ویژه در جاده های برف گیر توجه نمایید.

۴- پیش از رانندگی وضعیت هوای مسیر و مقصد را  از منابع رسمی دریافت و سپس برنامه ریزی نمایید.

۵- زمان رسیدن به مقصد را با در نظر گرفتن تاخیر به علت بُعد مسافت، بارش برف سنگین، کاهش دید، مسدود بودن جاده و تصادفات احتمالی خودروها پیش بینی نمایید.

۶- لباس گرم و راحت بپوشید، هر وقت لازم بود لباس هایتان را کم یا زیاد کنید و خودرو را در محلی امن متوقف کنید.

۷- قبل از رانندگی، خودرو را گرم کنید. ازگرم کردن خودرو در فضای بسته خودداری شود.

۸- درطول مسیر برف و یخ را از خودرو پاک کنید. این موضوع برای دید بیشتر و همچنین دیده شدن خیلی مهم است.

۹- اگر برف چشم هایتان را می زند از عینک آفتابی استفاده کنید.

۱۰- وسایل ارتباطی مانند تلفن همراه فقط جهت کمک رسانی همراه داشته باشید و در هنگام رانندگی از آن استفاده نکنید.

اقداماتی که برای آماده کردن خودرو در زمستان باید انجام پذیرد.

رانندگی در آب و هوای سرد و مرطوب زمستان و کنترل خودرو در برف و یخ شرایط نامناسبی برای راننده و خودرو ایجاد می کند. نگه داشتن خودرو در شرایط خوب فنی و سرویس به موقع، احتمال حادثه را در هنگام رانندگی کاهش می دهد برای آماده کردن خودرو درزمستان باید به موارد ذیل توجه کنید.

۱- اگر باتری خودرو ضعیف است، آن را شارژ یا تعویض و سامانه احتراق و سیم های رابط و محفظه توزیع بنزین ( انژکتور ) را کنترل و همه چراغ ها شامل چراغ جلو، چراغ بغل ها، فلاشرها، چراغ عقب، چراغ راهنما، چراغ مه شکن و چراغ ترمز را بررسی و از سالم بودن و صحت عملکرد آنها اطمینان حاصل کنید.

۲- سامانه ترمز خودرو و به ویژه لنت ها و لوله های انتقال، روغن ترمز و … را از لحاظ سلامت بررسی کنید.

۳- انتخاب لاستیک مناسب بسیار مهم است. کشش بین لاستیک و جاده تعیین می کند که خودرو چه طور حرکت کرده، می پیچد و متوقف می شود که این موضوع برای ایمنی رانندگی در زمستان بسیار آموزنده و مهم است و لازم است از لاستیک سالم و مناسب که دارای آج کافی باشد استفاده شود در برف شدید و یخبندان از زنجیر چرخ استفاده و فشار باد لاستیک ها و تایر یدکی را تنظیم و همواره چرخ ها را بالانس نمایید.

۴- سامانه سالم اگزوز از مسمومیت سرنشینان با گاز منواکسید کربن پیشگیری می کند به همین منظور اگزوز را از نظر وجود پوسیدگی بررسی و در صورت متوقف شدن در برف، پنجره ها را به آرامی باز و موتور و بخاری را روشن بگذارید تا گاز حاصل خارج شود همچنین مراقب باشید که لوله اگزوز با برف و یخ مسدود نشود چون مسدود شدن دریچه خروجی اگزوز موجب ورود منواکسید کربن به داخل خودرو خواهد شد.

۵- رادیاتور و شلنگ ها را از نظر وجود سوراخ و نشتی بررسی و مطمئن شوید که رادیاتور خودرو به مقدار مناسب ضد یخ داشته باشد و همچنین بخاری و گرمکن های شیشه جلو و عقب خودرو را نیز کنترل تا از کارکرد صحیح آن مطمئن شوید.

۶- مطمئن شوید برف پاکن های شیشه جلو درست کار می کنند و اگر کهنه و فرسوده شده اند، آنها را تعویض و مخزن مایع را با محلول ضد انجماد همیشه پر نگه دارید.

۷- پیش از سفر و رانندگی طولانی، باک سوخت خودرو را پر و اجازه ندهند سطح سوخت خیلی پائین بیاید. ممکن است زمان رانندگی تا پمپ بنزین یا پمپ گاز بعدی از آن چه تصور می کنید بیشتر طول بکشد چون اگر در برف گیر بیفتید موتور خودرو منبع گرمایش خواهد بود.

۸- وجود جعبه زمستانی رانندگی به کنترل شرایط اورژانس کمک می کند. این جعبه محتوی زنجیر چرخ مناسب، کیسه نمک یا ماسه، گونی، بیلچه یا پاروی کوچک، فرچه برف، یخ شکن، سیم یکدکش، علایم هشدار دهنده مانند چراغ های اضطراری، مایع برف پاکن شیشه مناسب برای دمای خیلی سرد، دستمال کاغذی، چراغ قوه و باطری اضافی، پتو، لباس گرم اضافه شامل کلاه، لباس های بادگیر و کفش چرم، جعبه کمک های اولیه، مقداری آب ، خشکبار و غذای کنسرو شده، نقشه جاده، کبریت، شمع و فندک ( فقط هنگامی که پنجره ها جهت پیشگیری از مسمومیت با گاز منواکسید کربن باز است استفاده شود)، تابلوی هشدار و پرچم هایی با رنگ روشن که قابل دید می باشد.

نحوه رانندگی در شرایط جوی زمستانی در جاده ها( برفی، بارندگی و یخ زدگی)

۱- پیش از شروع به رانندگی ، کمربند ایمنی را ببندید و در طول رانندگی همیشه آن را بسته نگه دارید.

۲- آهسته برانید، رانندگی با سرعت کم، بهترین اقدام پیشگیرانه از حادثه و اتفاق ناگوار در جاده های لغزنده است. اغلب تصادف ها به علت سرعت زیاد و دید ناکافی در شرایط نامساعد جوی رخ می دهد.

۳- هوشیار باشید! یخ های خیلی شفاف ، قابل دید نبوده و ممکن است شبیه آسفالت، براق و تازه به نظر برسند در صورتیکه جاده بایستی خاکستری روشن باشد.

۴- هنگام نزدیک شدن به تقاطع های برفی و یخ زده سرعت را کم کنید.

۵- اگر هوا نامساعد است، زمان سفر را تغییر و در صورت امکان سفر را به تاخیر بیندازید.

۶- با چراغ های جلو با نور کم (چراغ کوچک) حرکت کنید چون نور این چراغ ها برای روز مناسب تر است و موجب می شود خودرو از دور دیده شود.

۷- فاصله را با خودروی جلویی بیشتر کنید. زمان توقف در یک جاده یخ زده دو برابر زمان توقف در جاده خشک است. برای مثال در سرعت ۶۰ کیلومتر در ساعت خودرو پس از حدود ۴۵ متر به طول کامل متوقف می شود که این مقدار در جاده لغزنده با سطح یخی به ۸۰ متر هم می رسد.

۸- از سمت راست حرکت کنید و هنگام سبقت و یا تغییر مسیر از علایم هشدار دهنده استفاد کنید.

۹- خودرو را با حرکت آرام و دقیق کنترل کنید. چون تغییر مسیر سریع همراه با ترمز یا گاز متناوب می تواند موجب سرخوردن و لغزندگی خودرو شود.

۱۰- به تابلو های راهنمای جاده توجه داشته و در صورت نزدیک شدن به پل سرعت را کم کنید. چون پل های فلزی و بتونی حتی وقتی یخ روی سطح آسفالت وجود ندارد ممکن است یخ زده و لغزنده باشند، پل ها در معرض هوای سردتر هستند و زودتر از سطح جاده لغزنده می شوند.

۱۱- اگر شرایط جوی نامناسب است سعی کنید پیش از اینکه جاده بسته شود از آن خارج شوید.

۱۲- به وسایل نقلیه برف روب و شن ریز نزدیک نشوید.

۱۳- پیش از وقوع حوادث جوی چگونگی بستن زنجیر چرخ را تمرین کنید.

۱۴- درشرایط بارش برف و یخ زدگی جاده قبل از حرکت زنجیر چرخ را ببندید تا موجب انسداد معابر و ایجاد خطر برای خود و سایرین نشوید.

۱۵- از مناسب بودن اندازه ی زنجیر چرخ با تایر خودروی خود اطمینان حاصل نمایید.

۱۶- پس از بستن زنجیر کمی به جلو حرکت کرده تا زنجیر به خوبی بر روی لاستیک قرار گیرد و مجدداً آن را تنظیم نمایند.

۱۷- زمانی که زنجیر چرخ بسته شد با سرعت بیش از ۵۰ کیلومتر بر ساعت حرکت نکنید چون افزایش و کاهش ناگهانی سرعت همراه با زنجیر چرخ بسیار نامطلوب بوده و به چرخ و خودرو آسیب می زند.

۱۸- با وجود زنجیر چرخ هم ممکن است خودرو سر بخورد بنابر این احتیاط را از دست نداده و با دقت رانندگی کنید.

اقداماتی که در صورت گرفتار شدن در برف باید انجام پذیرد:

۱- خونسردی خود را حفظ کنید.

۲- از تماس زیاد با سرما پرهیز کنید. هوای سرد می تواند استرس بیشتری یه قلب وارد و خطراتی برای فرد ایجاد کند. مراقب علایم و نشانه های کاهش دمای بدن و یخ زدگی باشید.

۳- هنگام توفان و کولاک داخل خودرو بمانید.

۴- برای آوردن نیروی کمکی خودرو را ترک نکنید مگر این که ساختمان و محل اسکان مناسب در نزدیکی وجود داشته باشد و بتوانید در آن پناه بگیرید.

۵- هنگام بارش برف فاصله ها واقعی به نظر نمی رسد، ممکن است اماکنی جهت پناهنده شدن در نزدیکی احساس ولی در اصل دور بوده و برای پیاده روی در برف شدید و رسیدن به آن مشکلاتی را بوجود بیاورد.

۶- چراغ های خودرو را روشن و لباس یا پارچه روشن روی آنتن رادیو آویزان نمایید که این امر موجب دید بهتر در روز برفی می شود.

۷-اگر نمی توانید خودرو را از برف خارج کنید تا رسیدن نیروهای امدادی در داخل خودرو بمانید

تهیه و تنظیم: اداره آموزش همگانی معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان

نگاهی به وصیت نامه شهدای پلیس اصفهان- قسمت هشتم، وصیت نامه شهید ” علی اکبر همتی

گروه استان ها _ اصفهان _از امت مسلمان خواهش می کنم ،همان طوری که امام عزیز فرمودن، اگر می خواهید به این مملکت آسیبی نرسد پشتیبان ولایت فقیه باشید چون راه ولایت فقیه راه انبیاء است.

نگاهی به وصیت نامه شهدای پلیس اصفهان- قسمت هفتمم ، وصیت نامه شهید ” علی اکبر همتی ”

گروه استان ها _ اصفهان _ از شما مردم ایران می خواهم که در برابر سختیها استقامت کنید و در تمام کارها امیدتان به خداوند باشد که همانا خداوند نوید نصرت و پیروزی را به لشکریان حق داده است.

« بارالها آیا من این افتخار نصیبم می گردد که به خیل صف شهیدان بگروم. خدایا من نتوانستم خدمتی به اسلام و امت مسلمان بکنم شاید که با نثار خون ناقابل خود بتوانم دینی را که به اسلام و امت دارم بپردازم.

از امت مسلمان خواهش می کنم ،همان طوری که امام عزیز فرمودن، اگر می خواهید به این مملکت آسیبی نرسد پشتیبان ولایت فقیه باشید چون راه ولایت فقیه راه انبیاء است.

از شما می خواهم همچنان به جبهه ها هجوم بیاورید که این شب پرستان را دیگر هیچ قدرتی نیست و درحال کشیدن آخرین نفس های خود می باشند.

پدر ومادرهای عزیز از رفتن فرزندانتان به جبهه ممانعت نکنید که سرزمین مسلمانان در انتظار ماست تا او را از دست غاصبان برهانیم. »

بخشی از وصیت نامه شهید علی اکبر همتی ، محل شهادت: کردستان ، سال شهادت:۱۳۶۲

تهیه و تنظیم: اداره امور ایثارگران فرماندهی انتظامی استان اصفهان

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا