شهر و جامعهعناوین اخبارنفت،گازو پتروپالایش

شرکت گاز استان اصفهان مصمم در بهره برداری از انرژی های تجدید پذیر

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی، مدیر عامل شرکت گاز استان اصفهان در نشستی که با حضور کارشناسانی از شرکت توزیع برق استان و شهرستان اصفهان برگزار شد، گفت: در حال حاضر در این شرکت با استفاده از پنل های خورشیدی سالانه ۲۰ هزار کیلو وات ساعت برق تولید می شود و طی ظرفیت سنجی سیستم فتوولتائیک در این شرکت، امکان تولید ۲۳۷ کیلو وات برق نیز وجود دارد.
مهندس علوی بیان داشت: امکان نصب سامانه فتوولتائیک در مجموعه فرهنگی ورزشی ایثار و انبار کالای اداره گاز منطقه شش، ساختمان اداری و سوله انبار شهید فلسفی، ساختمان اداری و سوله انبار اداره گاز شاهین شهر، اداره گاز منطقه چهار و پنج اصفهان وجود دارد و می توان با هزینه ای بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال این میزان انرژی برق را تولید کرد.
وی، با اشاره به اینکه در شرکت گاز استان اصفهان، بیش از ۸۱۰ اشتراک برق شامل ؛۶۶۰ اشتراک در بخش صنعت و ۱۵۰ اشتراک در بخش اداری وجود دارد، افزود: سال گذشته بیش از ۲ میلیون ۴۰۰ هزار کیلو وات ساعت برق در این شرکت به مصرف رسیده است.
مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، با استفاده از انرژی های تجدید پذیر می توان برق مصرفی مورد نیاز را تولید کرد و علاوه بر اجرای مصوبه وزارت نیرو و تامین ۲۰ درصد برق مصرفی، در سالم سازی محیط زیست نیز گام برداشت.
در ادامه علاقمندان، مدیرعامل شرکت توزیع برق استان، بیان داشت: اقدام در مسیر استفاده بهینه از برق از طریق انرژی های تجدید پذیر دوستی با طبیعت است که علاوه برکاهش میزان آلایندگی محیط زیست منجر به کاهش هزینه ها نیز خواهد شد.
همچنین پیرپیران مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان، اضافه کرد: در صورت نصب و اجرای سیستم فتوولتائیک در شرکت گاز استان اصفهان و تولید ۲۳۷ کیلو وات نیروی برق، شرکت گاز استان اصفهان در راستای اجرای مصوبه وزارت نیرو مبنی بر تامین ۲۰ درصد از برق مصرفی خود، در کشور پیشرو خواهد بود .
لازم به ذکر است مسئولان توزیع برق استان وشهرستان اصفهان، در این نشست ضمن اظهار خرسندی از اقدامات شرکت گاز در زمینه ی تولید برق از طریق انرژی های تجدید پذیز، برای همکاری و مساعدت لازم در خصوص اعلام آمادگی نمودند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا