شهر و جامعهعناوین اخبار

طرح «هر هفته چند افتتاح» شور اجتماعی شهروندان را افزایش داده است

به گزارش  پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، رضا امینی در حاشیه آئین افتتاحیه و کلنگ‌زنی طرح‌های منطقه هشت شهرداری اصفهان که در قالب بیست و چهارمین برنامه «هر هفته چند افتتاح» برگزار شد ضمن قدردانی از حضور شهروندان منطقه هشت شهرداری در برنامه‌های افتتاح و کلنگ‌زنی شهرداری با توجه به تحمل سختی روزه‌داری اظهار کرد: باید توجه داشته باشیم که طرح «هر هفته چند افتتاح» شور و نشاط اجتماعی را در بین شهروندان افزایش داده و بار مسئولیت مدیران شهری را سنگین‌تر کرده است.

وی با بیان اینکه منطقه هشت شهرداری با توجه به مساحت و جمعیتی که دارد نیازمند اجرای پروژه‌های زیادی در بخش‌های مختلف است، ابراز داشت: فرهنگسرا و مجموعه ورزشی محله کوجان به همراه مجموعه فضای سبز در محله کوجان جزء طرح‌های محله‌محور بود که محور ارزشمند و تاریخی کوجان را تکمیل کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در گذشته نیز زورخانه، ساماندهی نهر مرکزی و ورزشگاه محله کوجان به بهره‌برداری رسیده است، ‌بیان کرد: در تکمیل این طرح‌ها فضای سبز محلی و مجموعه ورزشی و فرهنگسرای این محله در سه طبقه و با تجهیزات کامل به بهره‌برداری رسیده است.

وی همچنین به تحویل پل مکانیزه عابر پیاده محله فردوان اشاره کرد و افزود: ورزشگاه این محله نیز به بهره‌برداری رسیده که زمینه رضایت شهروندان در این منطقه را فراهم ساخته است.

امینی به کلنگ‌زنی بوستان محلی بهرام‌آباد اشاره کرد و افزود: این پروژه در مساحت ۶هزار و ۷۰۰ متر را که دارای طرح و پیمانکار است و همراه با ذکر خانه شمس‌آباد تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی در ادامه با بیان اینکه منطقه هشت شهرداری اصفهان دارای بیشترین مساحت بوده و به اندازه چهار منطقه شهرداری اصفهان جمعیت دارد، ‌ابراز کرد: جمعیت این منطقه ۲۵۰ هزار نفر بوده و مساحت زیر خدمات این منطقه زیاد است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه کار انجام شده در منطقه هشت بسیار بوده و کار انجام نشده زیادی نیز در این منطقه از شهرداری اصفهان وجود دارد، اضافه کرد: اراضی بایر و زمین‌های بلاتکلیف در منطقه هشت شهرداری اصفهان بسیار زیاد است و این امر مشکلاتی را به وجود آورده است.

وی با تاکید بر اینکه در برنامه‌ریزی‌های ۶ سال گذشته و به ویژه سه سال گذشته سعی شده توازن در محلات ایجاد شود،‌ اضافه کرد: البته باید توجه داشته باشیم که کاهش فاصله محلات در شهر اصفهان با توجه به اینکه بیش از ۱۰۰ سال است که شهر به همین صورت بوده است زمان‌بر خواهد بود.

امینی همچنین به ضمیمه شدن روستاهای اصفهان به شهر اصفهان اشاره کرد و افزود: اراضی کشاروزی بایر حاضر همین نزدیکی روستاهای حاشیه‌ای به شهر است که در حال حاضر بعضاً کاربری‌های غیر معقول بر آنها حاکم است و امیدواریم با همکاری مراجع قضایی  بتوانیم شرایطی را فراهم کنیم برای تعیین تکلیف این اراضی تا مردم منطقه نیز از بلاتکلیفی خارج شوند.

وی با بیان اینکه با تملک قانونی از طریق تملک کاربری زمینه توسعه و عمران در منطقه هشت فراهم خواهد شد، اضافه کرد: باید توجه داشته باشیم که این منطقه شهرداری فوق‌العاده پرجمعیت بوده و مملو از نیازهای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است و باید به این امر توجه ویژه صورت گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه ارائه خدمات محله‌محور در بازه زمانی کوتاه از عهده و توان حاکمیت خارج است، بیان کرد: در این راستا باید توجه داشته باشیم که برنامه‌ها و پروژه‌های محله‌محور را به گونه‌ای تنظیم کنیم که نیاز به سفر درون‌شهری کمتر شده و مردم بتوانند نیازهای معیشتی خود را در اطراف محل زندگی خود تامین کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه ادعای آستان قدس رضوی مبنی بر مالکیت بر ۵۲ حبه از ۷۲ حبه مالکیت ۶ دانگ اسناد این محله را از اصلی‌ترین مشکلات محله فردوان عنوان کرد و اظهار داشت: امیدواریم با تعاملاتی که با مسئولان آستان قدس رضوی در دستور کار قرار داده‌ایم هم حقوق آستان قدس تحقق یابد و هم حقوق مردم رعایت شود و مردم بعد از سال‌ها بلاتکلیفی بتوانند برای املاک خود تصمیم بگیرند.

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا