شهر و جامعهعناوین اخبار

اصفهان با دستانی گرم و آغوش باز در انتظار کودکان لهستانی

به گزارش سرمایه گستران از حوزه هنری اصفهان، ماچی فانوکوفسکی سفیر جمهوری لهستان در آیین افتتاحیه اولین رویداد بین المللی طراحی گرافیک اصفهان که در روز گذشته در عمارت سعدی حوزه هنری استان اصفهان برگزار شد گفت: در تاریک‌ترین سال‌های جنگ جهانی بیش از دو هزار کودک لهستانی به اصفهان آمدند و پناه گرفتند در حالیکه دستانی گرم و آغوشی باز در انتظار آنان بود.

وی ضمن ابراز تشکر از این حرکت ارزشمند که اصفهانی‌ها ۷۷ سال پیش انجام دادند، ادامه داد: از مردم اصفهان می‌خواهم تا به دیدن آثار گرافیکی هنرمندان بیایند تا بتوانند محبتی که در آن زمان شکل گرفته است را مشاهده کنند.

سفیر جمهوری لهستان با اشاره به اینکه هنر زبان یکسان انسان‌هاست خاطرنشان کرد: هنر فرصت ارتباط فرهنگ‌ها را با یکدیگر فراهم می‌کند و یک پوستر زبان خاص منحصر به فرد خود را دارد که گاهی گرم و گاهی آزار دهنده است.

وی تصریح کرد: یک پوستر استعاره‌ها، نمادها و سمبل‌هایی بر اساس شیوه خاص هنرمندانه ارائه می‌دهد و در این راستا هنرمندان لهستانی سبک و مکتب خاص برای طراحی پوستر دارند، به طوری که آنها در پوسترهایشان چیزی فراتر از نمادها را به تصویر می‌کشند و با جامعه به زبان خودشان صحبت می‌کند.

وی اظهار داشت: برای هر هنرمندی دیدن اصفهان یک ضرورت است و برای هر کسی که اهل لهستان باشد دیدار از این شهر زیبا ارزش بالایی دارد.

سفیر جمهوری لهستان با اشاره به برگزاری این رویداد بین المللی خاطرنشان کرد: پلی بین لهستان و اصفهان ساختیم و این پل سال‌ها راهی برای ارتباطات مؤثر خواهد بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا