حوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

قیچی کردن تریلرها هنگام بارش نزولات آسمانی در بزرگراه های اصفهان/دستگیری۴ نفر از عاملان آتش سوزی بانک تجارت اصفهان/فوت جوان ۲۷ ساله گلپایگانی بر اثر گازگرفتگی

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان ، سرهنگ “محمدرضا محمدی” در جلسه ای که با مدیرکل مدیریت بحران ،معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان برگزار شد بیان داشت: وقوع تصادفات در بزرگراه های شهید “دستجردی” و “اقارب پرست” هنگام بارش نزولات آسمانی به شدت افزایش می یابد.

وی افزود: قیچی کردن کامیون های کشنده نیز یکی از معظلاتی است که هنگام بارش نزولات آسمانی در این ۲ بزرگراه به شدت افزایش می یابد.

این مقام انتظامی بیان داشت: هنگام بارش نزولات آسمانی اصطکاک و چسبندگی لاستیک خودرو با آسفالت کاهش می یابد که لازم است رانندگان از عجله و شتاب در رانندگی بپرهیزند .

سرهنگ محمدی بیان داشت: رعایت سرعت مطمئنه به این معنا که خودروها با سرعتی حرکت کنند که راننده تسلط کامل بر خودرو داشته باشد و هر موقع خواست خودرو را متوقف کند نیز نقش مهمی در کاهش تصادفات دارد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی اصفهان اظهار داشت: همچنین نصب جداکننده ایمن و مرتفع حدوسط بزرگراه ها، نصب تابلوهای هشدار دهنده و آشکار سازی به کرار در محل مذکور بمنظور ایجاد حساسیت ، استقرار یک دستگاه جرثقیل سنگین در محل پل های دفاع مقدس توسط شهرداری ، نصب تابلوهای محدودیت سرعت و روکش آسفالت و شیارکشی معبرها نیز در کاهش وقوع اینگونه حوادث موثر است.

سرهنگ محمدرضا محمدی در پایان تاکید کرد: ایجاد و بازگشایی کمربندی غرب از محل راه آهن به سمت ابریشم و درچه به منظور حذف تردد خودروهای سنگین از بزرگراههای شهید “دستجردی” و شهید “اقارب پرست” نیز در کاهش تصادفات نقش بسیار موثری دارد.

 

کشف محموله های میلیونی کالای قاچاق در سمیرم

گروه استان ها _ اصفهان _ فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم از کشف ۳ محموله کالای خارجی قاچاق به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “سهراب قرقانی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: ماموران ایست و بازرسی شهید رئیسیان فرماندهی انتظامی شهرستان سمیرم حین کنترل محور “سمیرم به شهرضا ” به یک دستگاه کامیون تریلر و دو دستگاه سواری پژو و سمند مشکوک و خودروها را جهت بررسی محموله و مدارک متوقف کردند.

وی افزود: پس از متوقف شدن خودروها ماموران طی هماهنگی با مقام قضائی از آنان بازرسی به عمل آوردند که در نتیجه این عملیات از کامیون تریلر تعداد یک هزار قلم انواع ابزار آلات و خمیر دندان ، تعداد ۳۴۴عدد فلاکس کوهنوردی از سواری پژو و مقدار ۵۰۰ کیلو گرم چوب و زغال بلوط از سواری سمند کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم با بیان اینکه ارزش این محموله ها برابر اعلام کارشناسان مربوطه ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است اظهار داشت: در این رابطه ۳ نفر فرد متخلف نیز دستگیر و همراه پرونده به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

سرهنگ قرقانی خاطر نشان کرد: موضوع مبارزه با قاچاق کالا یکی از برنامه اولویت دار ناجا است و پلیس اجازه نخواهد داد عده ای به منظور کسب منافع شخصی خود جلوی رونق تولید و اشتغال را در جامعه بگیرند.

کشف محموله میلیاردی داروی خارجی دام در بازرسی از انبار تخلیه بار

گروه استان ها_اصفهان_ سرپرست پلیس آگاهی استان از کشف یک محموله داروی دام و مکمل دارویی قاچاق به ارزش ۷ میلیارد ریال در بازرسی از یک انبار تخلیه بار خبر داد.

سرهنگ “حسین ترکیان” در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی اصفهان طرح بازرسی از انبارهای تخلیه بار را اجرایی کردند.

وی افزود: در بازرسی از یک انبار تخلیه بار در شرق اصفهان یک هزار و ۵۸۹ کیسه ۲۵ کیلویی در مجموع به وزن ۳۹ هزار و ۷۲۵ کیلو مکمل دارویی و داروی خارجی دام کشف شد که مالک مدارک گمرکی را ارائه نداد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان ۷ میلیارد ریال اعلام شده بیان داشت: در این رابطه یک نفر نیز دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

سرپرست پلیس آگاهی اصفهان هر گونه فعالیت در زمینه وارد کردن ، نگهداری و توزیع کالای قاچاق را زمینه ساز رکود اقتصادی کشور و یکی از عوامل افزایش بیکاری جوانان دانست و اظهار داشت : مشارکت مردمی با پلیس در شناسایی و برخورد با اینگونه مجرمان تاثیر بسزایی دارد.

دستگیری۴ نفر از عاملان آتش سوزی بانک تجارت اصفهان

گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پلیس امنیت عمومی استان از دستگیری ۴ فردی که دراغتشاشات آبان ماه، بانک تجارت شعبه سه راه سیمین را آتش داده بودند خبر داد.

 

سرهنگ “محمد حسن اسماعیلی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: پس از اجرای طرح سهمیه بندی بنزین، یکسری اعتراضات مردمی در شهر اصفهان شکل گرفت و رفته رفته برخی افراد اغتشاشگر و اخلال گر نیز که فرصت را غنیمت می دانستند وارد صحنه شدند و اقدامات خرابکارانه ای مانند تخریب اموال عمومی و دولتی ، آتش زدن بانک ها و پمپ بنزین ها و حتی تعرض به جان و مال مردم را انجام دادند.

وی افزود: شناسایی عناصر اصلی اغتشاش و اخلالگران نظم عمومی از همان دقایق اولیه به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت که تاکنون دستگیری های زیادی نیز انجام شده است.

این مقام انتظامی بیان داشت: روز گذشته نیز ماموران پلیس امنیت عمومی اصفهان موفق شدند ۴ نفر از عناصر اصلی که بانک تجارت شعبه سه راه سیمین این شهر را آتش زده بودند شناسایی و در ۴ عملیات همزمان و جداگانه آنها را دستگیر کنند.

رئیس پلیس امنیت عمومی اصفهان خاطر نشان کرد: متهمان در مواجهه با اسناد و مدارک پلیس صراحتاً به تخریب و آتش زدن بانک تجارت اعتراف کردند که پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

سرهنگ محمد حسن اسماعیلی گفت: تمامی عوامل اصلی مرتبط با اغتشاشات آبان ماه استان اصفهان و مزدوران ضد انقلاب خارج نشین زیر ذره بین و چتر اطلاعاتی پلیس قرار دارند و به زودی باقیمانده آن ها نیز دستگیر و به دست قانون سپرده شده و به سزای اعمال مجرمانه خود خواهند رسید.

فوت جوان ۲۷ ساله گلپایگانی بر اثر گازگرفتگی

گروه استان‌ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان ، از وقوع حادثه گازگرفتگی در منزلی و فوت جوانی ۲۷ ساله خبر داد.

سرهنگ “علی سبحانی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: پس از تماس مردمی با سامانه ۱۱۰ پلیس و اعلام حادثه گازگرفتگی در یکی از منازل مسکونی شهر گلپایگان بلافاصله مأموران انتظامی و عوامل امدادی به محل اعزام شدند.

وی افزود: متاسفانه در اثر این حادثه گازگرفتگی جوانی ۲۷ ساله جان خود را از دست داده بود و تلاش عوامل امدادی برای احیای او بی نتیجه ماند.

این مقام انتظامی در ادامه با اشاره به تحویل جسد به پزشکی قانونی، بیان داشت: علت کارشناسی وقوع این حادثه در دست بررسی است.

فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان تصریح کرد: متاسفانه هر ساله با شروع فصل سرما و استفاده از وسایل گاز سوز گرمایشی شاهد وقوع حوادثی تلخ و داغ دار شدن خانواده ای هستیم که امید است شهروندان عزیز هنگام نصب وسایل گرمایشی نکات و اصول ایمنی را رعایت کنند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا