اخبار استان ها

مختومه شدن بزرگ‌ترین پرونده دعوای حقوقی شهرداری انزلی/ تصویب طرح تفصیلی پس از ۱۱ سال

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، “پایه‌گذاری سیستم پایش تصویری شهر / اجرای برنامه‌های فرهنگی با محوریت خانواده”، “تصویب طرح تفصیلی شهر پس از ۱۱ سال”، “بازگشت شنبه‌بازار به مکان سابق موجب رضایت شهروندان شده است”، “مختومه شدن بزرگ‌ترین پرونده دعوای حقوقی شهرداری / تلاش برای تحقق مهم‌ترین مطالبات شهروندان”، “نهادینه کردن فرهنگ مشارکت نیازمند برنامه‌ریزی است”، “حاشیه شهر اصفهان در مسیر تحول عمرانی”، “طرح زوج و فرد خودروها از شنبه هفته آینده در اصفهان اجرا می‌شود”، “استقبال بیش از ۳۵۰ هزار نفر از ابرسازه‌های تفریحی اصفهان”، “جلوگیری از رانت‌خواری، عامل تأثیرگذار در مهار تورم و رشد تولید است”، “جابه‌جایی ۶۷۵۰۰ مسافر توسط تاکسی‌های اصفهان در نوروز ۱۴۰۲”، از عناوین اخباری است که هفته گذشته در صدر پر بازدیدهای سرویس شهر و کلان‌شهر سرمایه گستران قرار گرفت و در این بسته خبری بازنشر می‌شود.

پایه‌گذاری سیستم پایش تصویری شهر / اجرای برنامه‌های فرهنگی با محوریت خانواده

پایه‌گذاری سیستم پایش تصویری شهر / اجرای برنامه‌های فرهنگی با محوریت خانواده از پرمخاطب‌ترین اخبار شهرهای ایران در هفته گذشته بود.

شهرداری تیران تلاش کرده است، طی یک سال گذشته اقدامات متعددی را در حوزه‌های مختلف به منظور تأمین رفاه شهروندان، ارتقای هویت و دستیابی شهر به توسعه پایدار انجام دهد

رضا ناهی، سرپرست شهرداری تیران با اشاره به اینکه فناوری‌های نوین بستر مناسبی برای افزایش رضایتمندی و شفافیت در مدیریت شهری است که از این فرصت برای مدیریت شهری استفاده شد، البته اقدامات خوبی نیز در آینده انجام خواهد شد، گفت: سیستم پایش تصویری شهر که در گذشته پایه‌گذاری شده بود، توسعه یافت و نقشه آینده آن ترسیم شده است.

وی ادامه داد: در فضای مجازی با داشتن صفحه اطلاع‌رسانی و پرتال این امکان را فراهم کرده است تا شهروندان به صورت روزانه از آخرین رویدادهای شهر با خبر و مطالبات و دغدغه‌های آنها پیگیری شود.

سرپرست شهرداری تیران. گفت: تلاش شده است با ارتباط‌گیری با گروه‌ها و اقشار مختلف و برگزاری رویدادها و محافل عمومی، گروه‌های سنی مختلف را برای تصمیم‌سازی و مشورت شریک کنیم تا اینگونه سهم مردم فعال و سرمایه اجتماعی تقویت شود.

ناهی افزود: خانواده‌محوری در اجرای برنامه‌های فرهنگی مورد توجه قرار گرفت و طرح‌های فرهنگی، پروژه‌های عمرانی و خدماتی در این راستا اجرایی و مطالعات آن انجام شد.

تصویب طرح تفصیلی شهر پس از ۱۱ سال

اصغر رحیمی، شهردار دستگرد گفت: طرح تفصیلی شهر پس از ۱۱ سال به تصویب رسید و با برداشت‌های به‌روز، تلاش شده است تا منافع شهروندان در این طرح دیده شود و حق و حقوق آن‌ها ضایع نشود.

بازگشت شنبه‌بازار به مکان سابق موجب رضایت شهروندان شده است

مهدی خلیلی، شهردار بندرانزلی گفت: بازگشت بازار محلی و هفتگی شنبه‌بازار پس از حدود هشت سال به مکان سابق، موجب خوشحالی و رضایتمندی شهروندان و گردشگران شده است.

مختومه شدن بزرگ‌ترین پرونده دعوای حقوقی شهرداری / تلاش برای تحقق مهم‌ترین مطالبات شهروندان

مختومه شدن بزرگ‌ترین پرونده دعوای حقوقی شهرداری / تلاش برای تحقق مهم‌ترین مطالبات شهروندان یکی دیگر از پرمخاطب‌ترین اخبار شهرهای ایران در هفته گذشته بود.

پروژه‌های عمرانی و خدماتی شهرداری بندرانزلی با هدف تأمین زیرساخت‌ها و ارتقای کیفی خدمات رفاهی برای شهروندان در حال اجرا است‌؛ به همت مدیریت شهری، چشم‌انداز آینده این شهر گردشگرپذیر روشن است و در مسیر توسعه قرار دارد.

مهدی خلیلی، شهردار بندرانزلی گفت: مهم‌ترین چالشی که سال ۱۴۰۱ شهرداری با آن مواجه بود، محکومیت‌های قضائی شهرداری بابت تصرفات اراضی در گذشته و وجوهاتی بود که مدیریت شهری باید آن را پرداخت و تعیین تکلیف می‌کرد، این مسئله زمان و انرژی زیادی از ما گرفت و اجرای برنامه‌های شهرداری را به تعویق انداخت.

وی افزود: مختومه شدن پرونده دعوای حقوقی ۴۰۰ میلیارد تومانی شهرداری انزلی با پیمانکار کارخانه آسفالت در دادگاه، بزرگترین موفقیت مدیریت شهری در سال ۱۴۰۱ بود.

وی اضافه کرد: ترمیم آسفالت معابر، اجرای مبلمان شهری و توجه به زیرساخت‌های حوزه گردشگری از مطالبات مهم شهروندان انزلی از شهرداری در سال ۱۴۰۱ بود.

نهادینه کردن فرهنگ مشارکت نیازمند برنامه‌ریزی است

زهرا مهدوی، کارشناس شهرسازی گفت: مشارکت دادن شهروندان در فرآیند برنامه‌ریزی شهری باید با در نظر گرفتن واقعیت‌ها تا حد امکان بررسی و اهداف و تدابیر مطلوب برای نهادینه کردن فرهنگ مشارکت پیشنهاد شود.

حاشیه شهر اصفهان در مسیر تحول عمرانی

برخی شهروندان اصفهانی بر این باور هستند که فعالیت عمرانی در دوره ششم مدیریت شهری در این کلان‌شهر کاهش یافته است، در حالی که طی این دوره نه‌تنها تعداد پروژه‌های عمرانی شهر کمتر نشده، بلکه افزایش قابل توجهی داشته است، با این تفاوت که بیشتر پروژه‌ها دور از دید شهروندان، در حاشیه شهر در حال انجام است.

اصغر کشاورزراد، معاون عمران شهری شهردار اصفهان با اشاره به اینکه پروژه‌های شهری در زمان اجرا با مشکلات زیادی از جمله آزادسازی و جابه‌جایی تأسیسات شهری مواجه بوده است، اظهار کرد: هم‌زمان با اجرای پروژه‌ها، ترافیک شهر نباید مختل شود، لذا سازمان عمران شهرداری در اجرای پروژه‌هایی که ممکن است در زمان اجرا مشکلات زیادی داشته باشد، کمک می‌کند تا هم‌زمان با عملیات آزادسازی یا جابه‌جایی تأسیسات، پروژه اجرا شود و هرچه زودتر با هزینه کمتر به نتیجه برسد.

طرح زوج و فرد خودروها از شنبه هفته آینده در اصفهان اجرا می‌شود

هادی کریمی، مدیر مرکز مدیریت و کنترل ترافیک شهرداری اصفهان گفت: با هماهنگی شورای ترافیک استان اصفهان از شنبه هفته آینده (نوزدهم فروردین ۱۴۰۲) طرح زوج و فرد خودروها در این کلان‌شهر اجرا خواهد شد.

استقبال بیش از ۳۵۰ هزار نفر از ابرسازه‌های تفریحی اصفهان

سعید ساکت، مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان گفت: اماکن تحت مدیریت این شرکت شامل مجتمع گردشگری صفه، تله‌سی‌یژ ناژوان و مجموعه شهر رویاها، در نوروز ۱۴۰۲ میزبان بیش از ۳۵۰ هزار نفر از گردشگران و مسافران نوروزی بوده است.

جلوگیری از رانت‌خواری، عامل تأثیرگذار در مهار تورم و رشد تولید است

مسعود حیدری، مشاور شهردار و مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان گفت: از موارد تأثیرگذار در مهار تورم و رشد تولید، جلوگیری از رانت‌خواری در راستای سالم‌سازی فضای کسب‌وکار کشور است که دستاورد این امر توزیع عادلانه و گسترده منافع حاصل از اقتصاد برای همه است.

جابه‌جایی ۶۷۵۰۰ مسافر توسط تاکسی‌های اصفهان در نوروز ۱۴۰۲

محمد پرورش، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان گفت: در طول فعالیت این سازمان در ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان از بیست‌وپنجم اسفند ۱۴۰۱ تا دوازدهم فروردین سال جاری ۶۷ هزار و ۵۰۰ مسافر جابه‌جا شده‌اند.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا