حوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

پلمپ ۲۰ آرایشگاه مردانه متخلف در اصفهان /دستگیری باند سارقان “ای سی یو” خودرو در اصفهان/آتش گرفتن کامیونت خاور و فوت راننده ۵۵ ساله اش

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان ، سرهنگ” محمد حسن اسماعیلی” در تشریح این خبر گفت: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و اخلاقی ، طرح بازدید و کنترل واحد های صنفی آرایشگاه مردانه توسط ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در شهر اصفهان اجرا شد.

وی اظهار داشت : ماموران در این طرح از ۲۱۴ واحد صنفی بازدید کردند که در پایان تعداد ۲۰ واحد صنفی به علت عدم رعایت یک سری قوانین و مقررات مربوطه با حکم مقام قضائی پلمپ و از ادامه فعالیت آنان جلوگیری به عمل آمد.

سرهنگ اسماعیلی، از صدور اخطاریه پلمپ برای متصدیان ۳۵ واحد صنفی دیگر خبر داد و گفت: از متصدیان ۴۵ واحد صنفی نیز تعهد کتبی اخذ شد که در صورت عدم رعایت موارد اعلامی در موعدت مقرر برابر قانون با آنان برخورد خواهد شد.

رئیس پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اعلام تداوم و تشدید این گونه برنامه ها و اقدامات کنترلی و نظارتی پلیس، از عموم شهروندان خواست، در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موضوع را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

دستگیری باند سارقان “ای سی یو” خودرو در اصفهان

گروه استان ها _ اصفهان _ سرپرست پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان از دستگیری اعضای باند ۳ نفره سارقان “ای سی یو” خودرو با شکایت ۶۵ نفر مال باخته  داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ” حسین ترکیان” با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر سرقت “ای سی یو”خودروی پژو ۲۰۶ وی موضوع در دستور کار کارآگاهان پایگاه جنوب پلیس آگاهی استان اصفهان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در جریان تحقیقات چندین نفر دیگر نیز با همین موضوع اعلام شکایت کردند افزود: کارآگاهان با انجام تحقیقات گسترده و استفاده از اقدامات پلیسی و تخصصی سرانجام موفق شدند هویت یکی از کسانی که در این گونه سرقت ها دست داشت را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

سرهنگ ترکیان اظهار داشت: متهم پس از دستگیری در مواجهه با اسناد و مدارک پلیس به سرقت “ای سی یو” خودروهای شهروندان با همدستی ۲ نفر دیگر از دوستانش اعتراف کرد که در ادامه ماموران ۲ متهم دیگر را نیز در ۲ عملیات جداگانه دستگیر کردند.

سرپرست پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: به دنبال دستگیری اعضای این باند ۶۵ مال باخته  سرقت ۳ مالخر اموال مسروقه نیز شناسایی و طی یک عملیات ضربتی دستگیر شدند.

سرهنگ ترکیان از کشف ۶۱ دستگاه “ای سی یو” خودرو در بازرسی از مخفیگاه مالخران خبر داد و گفت: کارشناسان مربوطه ارزش اموال مسروقه مکشوفه را یک میلیارد ریال عنوان کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به شناسایی ۶۵ نفر از مال باختگان گفت: در این خصوص پرونده تشکیل و متهمان جهت اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

سرهنگ ترکیان با بیان اینکه سهل انگاری و عدم رعایت اصول ایمنی در نگهداری اموال یکی از مهمترین عوامل موفقیت سارقان به شمار می آید اظهار داشت: به شهروندان توصیه می کنیم با نصب تجهیزات ضد سرقت، نظیر دزد گیر، سوئچ مخفی، قفل فرمان و پدال، پارک خودرو در پارکینگ های مجاز و معتبر و مکان های مجهز به دوربین مداربسته و عدم پارک خودرو در مکان های خلوت و کم نور فرصت های ارتکاب جرم را از سارقان بگیرند

غارتگران میراث فرهنگی در “تیران و کرون” دستگیر شدند

گروه استان ها- اصفهان _ فرمانده انتظامی شهرستان تیران و کرون از دستگیری باند ۳ نفره ای که قصد حفاری غیر مجاز و غارت میراث فرهنگی کشور را داشتند خبر داد.

سرهنگ “علی صادقی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: واحدگشت انتظامی فرماندهی انتظامی شهرستان تیران و کرون حین کنترل محور مواصلاتی به یک دستگاه خودوری سواری پژو  مشکوک و بلافاصله موضوع را مورد بررسی قرار دادند.

وی افزود: پس از بررسی خودرو، یک دستگاه گنج یاب به همراه  تجهیزات مربوطه شامل ردیاب، قطب نما، تبلت کشف و ۳ نفر نیز در این رابطه دستگیر  شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان تیران و کرون بیان کرد:  متهمان دستگیر شده در تحقیقات صورت گرفته  به جستجو برای کشف اشیاء عتیقه و زیر خاکی با استفاده از تجهیزات غیر قانونی اقرار کردند که در این زمینه پرونده تشکیل و هر ۳ نفر به مراجع قضائی تحویل شدند.

محموله ۴۷ کیلویی تریاک در”شاهین شهر” توقیف شد

گروه استان ها_ اصفهان _ فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه از توقیف یک محموله ۴۵ کیلو گرمی تریاک در بازرسی از یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ و دستگیری ۲ نفر زن و مرد قاچاقچی خبر داد.

سرهنگ “حسین بساطی” با اعلام این خبر به خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه حین کنترل خودروهای عبوری در محور مواصلاتی شاهین شهر – تهران به یک دستگاه خودروی سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی در ادامه بیان کرد: پس از متوقف شدن خودرو ماموران در بررسی دقیق از داخل خودرو تعداد۶ بسته بزرگ تریاک به وزن ۴۷ کیلو و۸۵۰گرم که به شکلی ماهرانه جاسازی شده بودند را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه در پایان خاطر نشان کرد : در این عملیات سرنشینان خودرو که یک مرد و یک زن بودند به جرم حمل و جابجایی این مقدار مواد مخدر دستگیر و همراه پرونده تشکیل شده  جهت  اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

کشف بیش از ۷۵ کیلو گرم تریاک در “شهرضا

گروه استان ها- اصفهان _ فرمانده شهرستان شهرضا از کشف ۷۵کیلو و ۲۰۰گرم تریاک در عملیات ماموران ایستگاه بازرسی شهید “امامی” این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ ” صادق کاظمزاد ”  در گفت و گو خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: عوامل ایستگاه بازرسی شهید “امامی” فرماندهی انتظامی شهرستان شهرضا حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه خودروی سواری تیبا که از استان های جنوبی کشور به سمت اصفهان در حرکت بود مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: پس از متوقف شدن خودرو ماموران طی هماهنگی با مقام قضائی از آن بازرسی به عمل آوردند که در این عملیات مقدار ۷۵کیلو و ۲۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا عنوان کرد: در این رابطه ۲ نفر دستگیر وب همراه پرونده جهت اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

فرهنگ ترافیک: رعایت فاصله طولی مناسب با خودروی جلویی

گروه استان ها – اصفهان – این روز ها بخش قابل توجهی از تصادفات که در معابر شهری رخ می دهد به دلیل رعایت نکردن فاصله طولی مناسب خودروها با وسیله نقلیه جلویی است.

تصادف جلو به عقب یکی از رایج ترین تصادفات است. اگر اتومبیل جلویی ناگهان متوقف شود، شما برای توقف به موقع، نیاز به فاصله کافی دارید. اگر زیاد نزدیک به هم رانندگی کنید، امکان تصمیم به موقع و صحیح را از دست خواهید داد و ممکن است باعث برخورد چندین اتومبیل شوید. آمادگی داشته باشید در صورت توقف اتومبیل جلویی عکس العمل مناسب نشان دهید.

برابر ماده ۱۷۳ آیین نامه راهنمایی و رانندگی، رانندگان وسایل نقلیه‌ای که در پشت سر وسیله نقلیه دیگر حرکت می‌کنند،‌ موظفند فاصله مناسبی را برای جلوگیری از تصادف حفظ کنند.

نکته بسیار مهم: در زمان بارندگی یخ و برف باید فاصله بیشتری از اتومبیل جلویی بگیرید؛ زیرا سسطح جاده لغزنده است و به علت عدم اصطکاک و درگیری چرخ‌ها با سطح جاده، متوقف کردن اتومبیل مشکل‌تر است و به مسافتی چند برابر جاده خشک نیاز دارد.

تهیه و تنظیم: اداره اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان

فوت راننده پراید در محور “خوانسار

گروه استان ها_اصفهان_ بر اثر واژگونی یک دستگاه سواری پراید در محور خوانسار یک نفر جان خود را از دست داد.

سرهنگ “حسین پور قیصری” رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی اعلام واژگونی یک دستگاه سواری پراید در محور اصلی خوانسار بلافاصله عوامل گشت پلیس راه گلپایگان به محل حادثه اعزام شدند.

سرهنگ پورقیصری ادامه داد: متاسفانه در اثر این حادثه راننده پراید به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.

رئیس پلیس راه اصفهان افزود: علت وقوع این حادثه رانندگی توسط کارشناسان مربوطه تخطی از سرعت مطمئنه و عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه اعلام شده است.

تصادف سواری پژو و عابر پیاده در محور دشتی

گروه استان ها_اصفهان_بر اثر برخورد یک دستگاه سواری پژو ۴۰۵ با عابر پیاده در محور “دشتی” ، عابر جان خود را از دست داد.

سرهنگ “حسین پور قیصری” رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی اعلام برخورد یک دستگاه سواری پژو ۴۰۵ با عابر پیاده در محور “دشتی” بلافاصله عوامل گشت پلیس راه “اصفهان- نائین” به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: متاسفانه در اثر این حادثه رانندگی عابر پیاده به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.

این مقام انتظامی بیان داشت: علت وقوع این حادثه رانندگی توسط کارشناسان مربوطه تخطی از سرعت مطمئنه و عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه اعلام شده است.

رئیس پلیس راه اصفهان از رانندگان خواست، با سرعت مجاز و مطمئنه رانندگی کنند و از عجله و شتاب در رانندگی اکیدا خودداری شود.

آتش گرفتن کامیونت خاور و فوت راننده ۵۵ ساله اش

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان نائین از آتش گرفتن یک دستگاه کامیونت خاور که حامل محموله تخم مرغ بوده و فوت راننده ۵۵ ساله آن خبر داد.

سرهنگ “ایرج کاکاوند” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک مورد حریق خودرو در محور “حسن آباد” جنب یک مرغ داری ، بلافاصله گشت انتظامی به محل اعزام شد.

وی افزود: در این حادثه یک کامیونت خاور حامل محموله تخم مرغ دچار آتش سوزی شده بود که به علت شدت وزش باد شعله های آتش به همه قسمت های کامیون سرایت کرده بود و متاسفانه راننده ۵۵ ساله نیز که در خودرو بوده جان خود را از دست می دهد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه علت کارشناسی وقوع این حادثه توسط کارشناسان مربوطه در دست بررسی است بیان داشت: جسد متوفی برای اقدامات قانونی به پزشکی قانونی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نائین توصیه کرد: رعایت نکات و اصول ایمنی را در همه حال مقدم بر انجام کار بدانید تا انشاءالله با رعایت این اصول از وقوع بسیاری حوادث تلخ و جبران ناپذیر پیشگیری شود.

انفجار کپسول ال پی جی حادثه آفرید

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از انفجار کپسول ال پی جی یک سواری تیبا حین پر کردن گاز و مصدومیت یک نفر خبر داد.

سرهنگ “محمدرضا خدادوست” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی اعلام یک مورد انفجار کپسول ال پی جی یک خودرو ، بلافاصله گشت انتظامی به محل اعزام شد.

وی افزود: در بررسی های بعمل آمده مشخص شد فردی در حال پر کردن گاز ال پی جی یک خودروی تیبا بود که ناگهان انفجار اتفاق می افتد و خودروی تیبا ، یک سواری پراید که اطراف محل حادثه بوده و درب پارکینگ نیز خسارت و یک نفر نیز مصدوم می شود.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از شهروندان خواست، از نصب و استفاده از کپسول های گاز غیر مجاز و فاقد معاینه فنی بر روی خودرو های خود اکیدا خودداری کنید تا شاهد وقوع اینگونه حوادث نباشیم.

استرس شغلی و راهکارهای مقابله با آن

گروه استان ها – اصفهان – استرش شغلی یک بیماری مزمن است که در نتیجه شرایط سخت کاری به وجود آمده و بر روی عملکرد فردی و سلامت جسمی و ذهنی فرد تاثیر می گذارد.

استرش شغلی یک بیماری مزمن است که در نتیجه شرایط سخت کاری به وجود آمده و بر روی عملکرد فردی و سلامت جسمی و ذهنی فرد تاثیر می گذارد. دلیل اصلی تعداد بسیار زیادی از مشکلات روحی و روانی، به طور مستقیم از استرس های شغلی نشئت می گیرد. استرس موجود در محیط کار، در برخی موارد، حتی می تواند ناتوانایی هایی را نیز در فرد ایجاد کند. در موارد حاد، روانپزشک برای یافتن شیوه درمانی مناسب، می بایست دلیل و درجه استرس شغلی را ارزیابی نماید.

“اندی آلیس ” از کالج راسکین، آکسفورد، انگستان، اخیراً در حال کار کردن بر روی پروژه ای مربوط به استرس شغلی است. او در نموداری نشان داده است که استرس، چگونه می تواند بر روی راندمان کاری کارمندان تاثیر بگذارد. وی در ادامه توضیح می دهد که در مراحل اولیه، استرس شغلی می تواند بدن را در وضعیت اضطراری قرار داده و موجب شود تا راندمان کاری فرد، افزایش پیدا کند. شخص در این زمان همواره به خود تاکید می کند که: “من باید کارهایم را بهتر انجام دهم”؛ اما اگر این شرایط نادیده گرفته شده و مورد بررسی قرار نگیرد، بدن همچنان در حالت اضطراری باقی می ماند و در نتیجه بازده کاری به طور اتوماتیک کاهش پیدا کرده و سلامت فرد به خطر می افتد.

علائم استرس شغلی

علائم استرس شغلی در افراد مختلف، متفاوت بوده و به عوامل بیشماری از قبیل: موقعیت و شرایط کاری مختلف، مدت زمان قرار گرفتن در معرض استرس، و میزان استرس وارد شده به فرد، بستگی دارد. اما نمونه های بارز علائم استرس شغلی عبارتند از: بی خوابی، حواس پرتی، اضطراب و تنش، غیبت از کار، فسردگی، خستگی، ناامیدی و عصبانیت در حد افراطی، مشکلات خانوادگی، بیماری های جسمی از قبیل: بیماری ها قلبی، میگرن، سردرد، سوء هاضمه، و دیسک کمر

دلایل استرس شغلی

استرس شغلی ممکن است به دلیل مشکلات پیچیده و فراوانی به وجود آیند؛ اما اگر بخواهیم برخی از نمونه های مشهود آنرا ذکر کنیم، می توانیم به موارد ذیل اشاره داشته باشیم:

۱-نا امنی شغلی

اداره جات سازمان یافته در حال دگرگونی هستند و دلیل آن نیز چیزی جز تغییر و تحول در ساختارهای اقتصادی و گریز از فشارهای مالی نیست. این روزها فاکتورهایی نظیر: سازماندهی مجدد تشکیلات، اعمال کنترل، ادغام شرکت ها، نقل و انتقال و …. به عنوان موارد اصلی ایجاد استرس برای کارکنان در آمده اند. از سوی دیگر کارخانجات و شرکت های متفاوت نیز سعی می کنند تا حتی الامکان در این چالش باقی مانده و پیروز از میدان خارج شوند. چنین اصلاحات اساسی و بنیادینی بر روی همه مشاغل ( چه یک پزشک و چه یک کارگر ساده ) تاثیر می گذارد.

۲-تقاضای بالا در اجرا

انتظارات غیر واقعی، به ویژه در زمان سازماندهی مجدد شرکت ها، گاهی فشار بیدلیل و مضری را بر روی کارکنان اعمال می دارد به عنوان یکی از منابع مهم و بزرگ تنش و اضطراب محسوب می شود. حجم بالای کار، ساعات طولانی کاری، و گرایش شدید به اتمام پروژه ها در مدت زمان معین، می تواند کارمندان را از نظر جسمی و روحی تحت فشار بی حد و حصری قرار دهد. سفرهای مکرر تجاری و دور بودن بیش از اندازه از خانه و خانواده نیز می تواند به عنوان یکی دیگر از عوامل ایجاد استرس به شمار آید.

۳-تکنولوژی

گسترش تکنولوژی در سیمای بهره گیری از فن آوری هایی نظیر: کامپیوتر، پیجر، تلفن همراه، دستگاه فکس، و اینترنت، باعث افزایش سرعت و دقت شده است. از اینرو کارفرمایان انتظار دارند تا کارمندان با استفاده از امکانات فوق الذکر، خلاقیت، سودمندی، و لیاقت خود را بیش از پیش افزایش دهند. پی رو این انتظار، فشار بر روی کارکنان، به منظور انجام به موقع و بی نقص کارها را به طور طبیعی زیاد می شود. کارگرانی که با ماشین های سنگین کار می کنند، به منظور برخورداری از هوشیاری دائمی، می بایست استرس بی حد و اندازه ای را تحمل کنند. از سوی دیگر مسئله همسو شدن با پیشرفت های تکنولوژیکی مطرح می شود و کارکنان مجبور هستند کابرد نرم افزارهای متعدد را در مدت زمان بسیار کوتاهی فراگیرند، که این مطلب خود یکی از عوامل موثر برای ایجاد استرس در افراد به شمار می رود.

۴-فرهنگ محیط کار

پیدایش سازگاری با محیط کار، می تواند از ابعاد مختلف، امری استرس زا محسوب شود و فرقی نمی کند که به تازگی وارد فضای جدید کاری شده باشید و یا اینکه برای سالیان دراز در آن بخش مشغول به خدمت باشید. فرد برای اینکه بتواند خود را با گزینه های مختلف فرهنگ محیط کار از قبیل: الگوهای ارتباطی میان افراد مختلف، رعایت سلسله مراتب، رعایت فرم و پوشش مخصوص (در صورت نیاز) و مهم تر از همه الگوهای رفتاری و کاری کارفرما و همقطارهایش وفق دهد، ملزم به رعایت یکسری خط مشی های از پیش تعیین شده می باشد. در نتیجه فرد خواه نا خواه به سمت مشکلات عدیده ای با همکاران و یا حتی با مقامات بالاتر سوق داده می شود. در بسیاری از موارد سیاست های شغلی و یا شایعات بی پایه و اساس در محیط کار، از مهمترین منابع تولید استرس می باشند.

۵-مشکلات شخصی یا خانوادگی

کارمندانی که دچار مشکلات خانوادگی و یا شخصی دیگر هستند، معمولاً تنش های شخصی خود را با مسائل کاری مخلوط کرده و آنها را با خود به محیط کارشان می آورند. زمانی که فرد در حالت افسردگی و خستگی مفرط باشد، توجه او متمرکز نشده و انگیزه هایش تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا می کنند و همین امر سبب می شود تا از عهده مسئولیت های شغلی خود به خوبی بر نیاید.

خانم ها و استرس شغلی

خانم ها علاوه بر استرس های شغلی رایج ، ممکن است در محیط کار مورد آزار و اذیت فیزیکی نیز قرار بگیرند. از مدت ها قبل، آزار و اذیت و سوء استفاده های جنسی از خانم ها در محیط های کاری، به عنوان یکی از موارد تنش زای مهم برای این قشر به شمار می رفته است. خانم ها ممکن است استرس بسیار زیادی را به دلیل مثلاً “آزار محیط های خشن کاری” تجربه کنند که از نظر قانونی در قالب “رفتار های زننده و مرعوب در محیط کار” تشریح می شود، و می تواند در پرتو رفتارهای ناخوشایند زبانی یا فیزیکی نمود پیدا کند؛ همانطور که پیش تر نیز اشاره شد، این امر به عنوان یکی از منابع استرس زای دائمی برای خانم ها به شمار می آید. همچنین تبعیضات بی رویه در محیط های کاری، فشارهای خانوادگی، و نیازهای اجتماعی نیر به این منبع استرس، افزوده می شوند.

در این قسمت نکات برای کنترل و باقی ماندن در برابر استرس در دراز مدت را برایتان تشریح می کنیم.

-حتی اگر در موقیعت فعلی خود احساس امنیت می کنید، باید به خاطر داشته باشید که تغییراتی که در طی زمان به وقوع می پیوندند، موقعیت و جایگاه شما را مستحکم تر و ایمن تر می کنند. در باب فضای تجاری امروزه، شما باید دائماً آماده پذیرایی از تغییرات باشید و از استرس دوری کنید تا بتوانید در دنیای رقابت های تنگاتنگ جان سالم به در ببرید. برای وجود خود وقت بگذارید و اگر زمان ندارید، سعی کنید آنرا به وجود آورید، تا نیروی تازه بدست آورده و انگیزه های تازه پیدا کنید. وقت مطلوبی را با خانوده تان صرف کنید. این امر می تواند به منزله یک نوع حمایت محکم عاطفی و اخلاقی برای شما به شمار رود.

-زمانی که احساس می کنید تحت استرس شدیدی قرار دارید، سعی کنید به هیچ وجه به مشروبات الکلی، سیگار و سایر موارد مخرب، روی نیاورید.

-تلاش کنید تا روش های مثبتی برای مقابله با استرس های روزمره زندگی به کار بندید. ذهن خود را از قید و بند منفی بافی رها کنید و از افکاری مانند ترس و وحشت، خشونت، و کینه ورزی که خود به خود موجب خلق استرس بیشتری می شوند، به شدت دوری ورزید. سعی کنید تا جایی که امکان دارد به آرامش هالیستیک (کل نگرانه) رجوع کرده و سایر روش های رشد شخصی مثل مدیتیشن، تنفس عمیق و ورزش کردن را نیز از نظر دور نگه ندارید، تا بدین سان قادر شوید شیوه زندگی خود را دو مرتبه از نو تعمیر کنید.

-در صورت بروز استرس مزمن، با پزشک متخصص مشورت کنید.

-با جشن گرفتن موفقیت های خود و همقطارانتان، میزان استرس موجود را کاهش دهید.

-قبول وجود استرس خود به معنای ایجاد یک تغییر بزرگ در شیوه سنتی زندگی است. سعی کنید معیارهای ارتباطی خود را گسترش دهید، کارایی و شایستگی خود را افزایش داده، و از تجربیانت دیگران نیز بهره بگیرید.

-بیش از اندازه، از خود مغرور نشوید. برای رویارویی با هر تغییری خود را از نظر فیزیکی، روحی، و اقتصادی آماده کنید. اما زمانیکه در محیط کار تحت فشار قرار گرفتید.

برخی تمرین های ساده می توانند راهگشای مشکلات شما باشند:

۱-به راحتی و به طور عمودی (بطوریکه کمر کاملا صاف باشد) بر روی صندلی خود تکیه دهید، و بر روی نفس کشیدن خود متمرکز شوید. این کار کمک بزرگی به آرام کردن اعصاب و ماهیچه های داخلی بدن می کند.

۲-ریلکس بنشینید و شمارش معکوس را آغاز کنید (۲۰- ۱۹-۱۸-۱۷-۱۶-۱۵٫٫٫٫)

۳-سعی کنید از تصویر سازی های ذهنی خوشایند بهره بگیرید.

تهیه و تنظیم: اداره مشاوره و مددکاری معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان

 

 

نگاهی به وصیت نامه شهدای پلیس اصفهان- قسمت نهم ، وصیت نامه شهید ” غلامحسن طاهریان

گروه استان ها _ اصفهان _ به عنوان تنها خواهش و تنها آرزویم از شما می خواهم ، پشت امام امت، خمینی بت شکن و یاران صدیق و وفادارش را خالی نگذارید .

 

«ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عندربهم یرزقون»

گمان مبرید کسانیکه در راه خدا کشته شده اند، مرده گانند بلکه آنان زنده اند و نزد خدا روزی می خورند.

پدر، مادر، خواهر و برادرم: بدانید این کشته شدن در راه خدا راهی بود که آگاهانه انتخاب کردم. به عنوان تنها خواهش و تنها آرزویم از شما می خواهم ، پشت امام امت، خمینی بت شکن و یاران صدیق و وفادارش را خالی نگذارید .

از شما می خواهم که در فراقم گریه و زاری نکنید، چونکه دشمنان اسلام شاد می شوند و از شما ای خواهر و برادرم می خواهم که راه ما را ادامه دهید و بدانید که درخت اسلام احتیاج به خون دارد و ما چیز بی ارزش را فدای اسلام می کنیم، شاید خدا قبول کند.»

بخشی از وصیت نامه شهید غلامحسن طاهریان ، محل شهادت: خوزستان ، سال شهادت: ۱۳۶۰

تهیه و تنظیم: اداره امور ایثارگران فرماندهی انتظامی استان اصفهان

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا