شهر و جامعهعناوین اخبار

کمک هفت میلیارد و ۳۷۲ میلیون تومانی کمیته امداد به مسکن مددجویان اصفهانی/محصول پنج هزار درخت میوه به نیازمندان اصفهانی ارائه می‌شود

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد اصفهان، کریم زارع، قائم‌مقام کمیته امداد استان اصفهان با تأکید بر برنامه‌ریزی این نهاد در زمینه توانمندسازی مددجویان، خاطرنشان ساخت: کمک به تأمین مسکن مناسب یکی از اضلاع چندضلعی توانمندسازی نیازمندان است.

وی بابیان اینکه در شرایط امروز جامعه، مسکن به یک کالای مصرفی با قیمت بالا تبدیل‌شده است، گفت: نیازمندان و به‌ویژه مددجویان کمیته امداد در چنین شرایطی با مشکلات عدیده‌ای در زمینه مسکن مواجه هستند که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته کمک‌های زیادی از طرف کمیته امداد به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

زارع افزود: کمیته امداد استان اصفهان هفت میلیارد و ۳۷۲ میلیون تومان در هشت‌ماهه سال ۹۸ برای ارائه ۱۷۳۶ خدمت در زمینه مسکن به مددجویان اصفهانی پرداخت کرد.

وی خاطرنشان ساخت: از این مبلغ چهار میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای خرید، احداث و تکمیل مسکن ۳۶۸ خانوار مددجوی شهری و روستایی هزینه شد و بیش از دو میلیارد و ۶۷۵ میلیون تومان نیز به تعمیر مسکن ۱۳۶۸ خانوار دیگر اختصاص یافت.

قائم‌مقام کمیته امداد اصفهان در انتها با تأکید بر ضرورت مشارکت خیران و نیکوکاران در این زمینه، گفت: نزدیک به ۴۲ درصد از هزینه ۸ ماهه این نهاد در زمینه مسکن مددجویان از محل صدقه و کمک‌های مردمی تأمین‌شده است.

***محصول پنج هزار درخت میوه به نیازمندان اصفهانی ارائه می‌شود

نیکوکاران و کشاورزان نیک‌اندیش اصفهانی بیش از پنج هزار درخت میوه را برای کمک به نیازمندان به کمیته امداد استان اصفهان ارائه کرده‌اند.

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد اصفهان، حمیدرضا طاهری، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اصفهان با اعلام این خبر، یادآور شد: اجرای طرح‌های ثمره و شجره طیبه توسط این نهاد سابقه طولانی دارد و بر اساس آن‌ها کشاورزان و صاحبان باغ‌های میوه می‌توانند تعدادی از درخت‌ها و یا محصول آن‌ها را با همکاری کمیته امداد به نیازمندان واگذار کنند.

وی خاطرنشان ساخت: در حال حاضر محصول بیش از پنج هزار اصله درخت در فصول مختلف سال برداشت‌شده و میوه و یا وجه حاصل از فروش آن در میان نیازمندان همان منطقه توزیع می‌شود.

طاهری با اشاره به پراکندگی و نوع درختان اهداشده در استان اصفهان، گفت: ۲۵۰۰ اصله درخت سیب در منطقه سمیرم، ۲ هزار اصله درخت پسته در اردستان و کاشان و همچنین بیش از ۵۰۰ اصله درخت گردو در سایر نقاط توسط نیکوکاران، کشاورزان و باغداران نیک‌اندیش به نیازمندان واگذارشده است.

وی با اشاره به آثار ماندگار بعضی از حسنات و اعمال خیر، یادآور شد: فرهنگ انفاق و کمک مستمر به نیازمندان با چنین طرح‌هایی تقویت‌شده و می‌توان این الگو را در سایر زمینه‌های موردنیاز در عرصه خیر و احسان استفاده کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا