تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

همدلی مسئولان و مدیران شهری اصفهان؛ مهم ترین تجربه کسب شده مدیران شهری تبریز  

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از  اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، شهردار اصفهان در نشست مشترک مدیران شهری اصفهان و تبریز گفت: هر دو شهر اصفهان و تبریز، امروز میراث‌دار دستاوردهای بشری از دوران شکوفایی این دو شهر هستند.

قدرت‌اله نوروزی با اشاره به سفر خود به تبریز به مناسبت رویداد تبریز ۲۰۱۸ اظهار کرد: انعقاد تفاهم‌نامه خواهرخواندگی میان اصفهان و تبریز آغازی بود تا این دو شهر در عرصه‌های مختلف با یکدیگر تعامل داشته باشند؛ دو شهری که باعث افتخار ایران بوده و در ادوار مختلف پایتختی کشور را بر عهده داشته‌اند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه متاسفانه حوادث اخیر حرکت روبه‌رو جلوی مدیریت شهری را دچار خلل کرد، گفت: با این وجود اصفهان با بالاترین سرعت به شرایط عادی بازگردانده شد که نشان از توانایی افرادی دارد که در این عرصه درحال تلاش هستند.

وی با بیان اینکه سال گذشته با وجود شرایط سخت اقتصادی در جذب بودجه وضعیت خوبی داشتیم، تصریح کرد: امسال این بودجه را ۳۷ درصد افزایش دادیم.

صائب تبریزی، حلقه وصل پیوند فرهنگی اصفهان و تبریز

نوروزی با بیان اینکه صائب تبریزی می‌تواند همچون حلقه وصل سبب پیوند فرهنگی میان اصفهان و تبریز باشد، ادامه داد: در اصفهان از حضور ترک‌ها خاطرات بسیار خوبی داریم و از آذری زبانان خدمات بسیاری شامل حال اصفهان شده است؛ این خویشاوندی آثاری برجای گذاشته که امروز در اصفهان به وجود آن‌ها افتخار می‌کنیم و امیدواریم در آینده بار دیگر به بهانه بزرگداشت صائب تبریزی میزبان مدیران شهری تبریز باشیم.

کسب تجارب اصفهان ۲۰۲۰ از تبریز ۲۰۱۸

وی با اشاره به لزوم شکل‌گیری مثلث گردشگری اصفهان، همدان و تبریز، افزود: برای برگزاری هرچه بهتر طرح اصفهان ۲۰۲۰ لازم است از تجارب تبریز ۲۰۱۸ استفاده کنیم و آن را برای تحقق عملکرد مناسب‌تر اصفهان در حوزه گردشگری به کار گیریم تا اثرات آن برای کل کشور منشا اثر باشد.

شهردار اصفهان تصریح کرد: تبریز به دلیل شرایط جغرافیایی خود می‌تواند زمینه بهره‌برداری مناسب‌تر از پروژه سالن اجلاس را فراهم کرده و باعث جذب سرمایه‌گذاران بیشتر از کشورهای همجوار آذربایجان در این پروژه شود، پروژه‌ای که می‌تواند افتخاری بزرگ برای تمام مردم ایران باشد.

وی با بیان اینکه کمک به رونق گردشگری در اصفهان سبب توسعه کشور می‌شود، اضافه کرد: مدیریت شهری اصفهان تنها نگاه جزئی به اصفهان ندارد و در برنامه‌های شهر به دنبال پیشرفت کشور هستیم بنابراین آثار تحول در اصفهان می‌تواند باعث پیشرفت کشور باشد.

مشترکات زیادی میان اصفهان و تبریز وجود دارد

شهردار تبریز نیز در این نشست مشترک با بیان اینکه مشترکات تبریز و اصفهان بر کسی پوشیده نیست، اظهار کرد: بیشترین اوراق تاریخ ایران را این دو شهر رقم زده‌اند.

ایرج شهین باهر، اصفهان را شهر گنبدهای فیروزه‌ای، شهر هنر، معماری و زیبایی توصیف کرد و افزود: مهم‌ترین تجربه‌ مدیریت شهر تبریز از بازدید از پروژه های شهری اصفهان، مشاهده همدلی مسئولان شهر، مدیران دولتی و بخش خصوصی بود، در تمام شهرهای کشور از اصفهان به عنوان شهری با مدیرانی همدل و همراه نام برده می شود که مدیران آن در جهت پیشرفت شهر گام بر می دارند، این روحیه تنها راه نجات از جنگ اقتصادی حاضر است.

وی با بیان اینکه آثار تاریخی عظمت پیشین اصفهان را نشان می‌دهد و پروژه‌هایی که اکنون در دست ساخت است، عظمت اصفهان را در عصر حاضر یادآور شده است، افزود: تبریز هم اینگونه است و این توانمندی دو شهر باید در جهت ارتقای حوزه گردشگری به کار گرفته شده و تسهیلات ویژه‌ای برای جذب گردشگران اصفهانی و تبریزی فراهم شود.

شهردار تبریز، فراگیری تجارب موفق شهرهای دیگر را هدف سفرهای مدیریت شهری این شهر ذکر کرد و افزود: در سفر اخیر به کاشان تجارب خوبی از نحوه حراست و بهره برداری از خانه های تاریخی کسب کردیم.

شهین باهر با اشاره به سیاست‌های شهرداری تبریز در خصوص فضای سبز شهری، گفت: نه تنها فضای سبز را به ساختمان تبدیل نکرده‌ایم بلکه اقداماتی برای حراست از فضای سبز شهری اتفاق افتاده است؛ از آنجایی که تبریز شهری زلزله‌خیز است، گسترش اینگونه فضاها برای ارتقای پدافند غیرعامل بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

وی با بیان اینکه کشورهای توسعه یافته برای آموزش شهروندان کتاب‌های درسی تهیه می‌کنند، افزود: کتاب‌هایی مشابه، بومی سازی شده و مانند همه دروس برای ۳۴۰ هزار دانش‌آموز تبریزی تدریس می‌شود؛ در روزهای آینده پس از رونمایی از کتاب‌ها، آن‌ها را برای تمام شهرهای کشور ارسال خواهیم کرد.

تحقق پروژه‌های شهری اصفهان حاصل همدلی مدیران است

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در نشست مشترک مدیران شهری اصفهان و تبریز با بیان اینکه تنها باید به کار شبانه روزی و رسیدگی به امور شهر فکر کرد، اظهار کرد: تحقق پروژه‌های عمرانی در اصفهان ناشی از نتیجه همدلی، همراهی و دوستی بین مدیریت شهری است که در دوره پنجم بروز و ظهور شایسته‌ای داشته است.

علیرضا نصراصفهانی با اشاره به بازدید شهردار و اعضای شورای شهر تبریز از پروژه های شهری اصفهان، افزود: تقاضای من از اعضای شورای شهر تبریز به نقد گذاشتن نقص‌های مدیریت شهری اصفهان در پروژه‌ها و نگریستن به این موضوع از منظر خود است، مدیریت شهری اصفهان این نقدها را همچون هدیه‌ای می پذیرد.

وی با بیان اینکه در شورای پنجم ارتباط بیشتر با مردم و مشارکت حداکثری را در دستور کار خود قرار دادیم، تصریح کرد: در آغاز هر سه سال فعالیت شورای پنجم، هیات رئیسه با اکثریت آرا انتخاب شده‌ و این اتفاق نظر در انتخاب شهردار اصفهان نیز وجود داشته است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تحکیم بخشیدن روابط مدیریت شهری با دیگر دستگاه‌های استانی را یک پشتوانه مناسب برای شهر اصفهان ذکر کرد و افزود: تحقق ۶۰ درصدی بودجه سال جاری شهرداری تا به اینجای کار، جای خرسندی دارد. امیدواریم بسته تشویقی مصوب شورای شهر نیز منجر به خیزش مجدد درآمدها شده و تا پایان سال به تحقق ۱۰۰ درصدی بودجه بیانجامد.

وی با بیان اینکه در اصفهان اجرای طرح کلاس شهر را برای دانش‌آموزان برنامه‌ریزی کرده‌ایم، افزود: در صورتیکه محتواهای آموزش شهروندی در تبریز در اختیار مدیریت شهری اصفهان قرار گیرد، می‌تواند به ما برای برگزاری چنین آموزش‌هایی در مدارس کمک کند.

اجرای پروژه های عمرانی عامل افزایش امید مردم

عضو شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این نشست بر تلاش همگانی برای درمان دردها و دغدغه های مشترک کلان شهرها تاکید کرد و افزود: با رعایت عدالت می توان وضعیت هر هموطنی در هر نقطه از ایران را ارتقا داد. اجرای پروژه‌های عمرانی همانند آنچه در اصفهان درحال انجام است باعث افزایش امید شده و امیدوارم سایر شهرها نیز به همین شکل برای ارتقای امید در میان مردم تلاش کنند.

شکور اکبرنژاد ضمن تقدیر از نگاه ملی شورا و شهرداری اصفهان در پروژه ها و اقدامات، تاکید کرد: با رعایت عدالت وضعیت هر هموطنی در هر نقطه از ایران بهبود می یابد و نقش شهرهایی همچون اصفهان و تبریز در این زمینه پررنگ تر است. این دو شهر با ظرفیتی که دارند می توانند در روابط بین‌الملل کشور که یکی از راه های پیشرفت اقتصاد کشور است، مؤثر باشند.

وی ادامه داد: محبت مردم اصفهان و آثار تاریخی ارزشمند آن باعث رونق گردشگری در این شهر شده است.

وی اقدامات انجام شده در زمینه آموزش شهروندی، تدوین برنامه پنج ساله توسعه و رساندن تراکم فروشی به نقطه صفر را از شاخص‌ترین فعالیت‌های شهرداری تبریز عنوان کرد.

اقدامات خوب اصفهان برای نام صائب

کریم صادق‌زاده عضو دیگر شورای اسلامی شهر تبریز در این جلسه با بیان اینکه آذربایجان سر کشور ایران و اصفهان قلب آن است، گفت: همواره اقدامات مدیران شهری اصفهان را رصد می‌کنم و در بازدید از این شهر کارهای ارزشمندی که در دست انجام است را مشاهده کردیم.

وی تصریح کرد: شورای پنجم شهر تبریز تاکنون ۱۵۰ جلسه رسمی و علنی داشته‌ و با انتخاب شهرداری جوان و پاکدست، تشکیل فراکسیون کارگری، ساماندهی وضعیت قراردادی شش هزار و ۵۰۰ نیروی شهرداری، گام بزرگی برای توسعه شهر برداشته است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز اضافه کرد: از اقداماتی که در اصفهان برای ارتقای نام صائب انجام شده سپاسگزارم و انتظار دارم اسامی تابلوهای مسیر مقبره او با پسوند تبریزی اصلاح شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا