اخبار صنعت، معدن و تجارتشهر و جامعهعناوین اخبار

ده ها ذوب آهن به دست ذوب آهنی ها ساخته شد

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از ذوب آهن اصفهان، علیرضا امیری مدیر روابط عمومی شرکت طی جلسه ای که در تالار تشریفات برگزار شد،گفت : برای تاسیس ذوب آهن در کشور تلاش های گسترده ای انجام گرفت که به نتیجه نرسید، سرانجام در سال ۱۳۴۴ قرارداد ساخت شرکت منعقد و سال ۱۳۴۶ کلنگ زنی آن انجام گرفت. در حدود چهار سال،فاز اول این کارخانه توسط حدود ۲۰ هزار نفر از نیروهای عاشق و متعصب از جای جای ایران ساخته شد و این فعالیت با شدت بیشتری در فاز دوم ادامه یافت و در بحبوحه انقلاب ذوب آهنی ها با تمام توان به فعالیت ادامه دادند و در سال ۱۳۶۲ نیز با حضور رهبر معظم انقلاب کوره بلند شماره ۲ را به بهره برداری رساندند.

وی ادامه داد : نسل اول که ذوب آهن را ساختند، نسلی عاشقی بودند که همه توان خود را به کار گرفتند و خواستار پیشرفت و صنعتی شدن کشور بودند.

این مقام مسئول اظهار داشت : زمانی که انقلاب شد ۶۰۰ هزار تن فولاد تولید می کردیم و هم اکنون حدود ۲۷ میلیون تن تولید داریم، یعنی تولید نزدیک به ۵۰ برابر شده است. ده ها ذوب آهن به دست ذوب آهنی ها ساخته شد که یکی از آنها مبارکه بود. خروجی آموزشگاه توحید ذوب آهن،از دانشگاه های کشور در آن زمان بیشتر بود و بیش از ۱۰۰ هزار نفر در ذوب آهن آموزش دیدند.

علیرضا امیری افزود : ذوب آهن اصفهان تعداد ۱۴ هزار نفر رزمنده به جبهه اعزام کرده و همچنین تعداد ۲۸۶ شهید با افتخار به انقلاب تقدیم نموده است. در بحران ها مانند سیل و زلزله نیز اولین محموله های کمک از این شرکت به مناطق آسیب دیده ارسال می شود.

وی بیان کرد : محصولات ذوب آهن اصفهان در جهان صاحب نام است،طی سال گذشته یک میلیون تن از محصولات شرکت به ۳۰ کشور صادر شد.

مدیر روابط عمومی شرکت گفت : ذوب آهن اصفهان ۴۰۰ میلیارد تومان در زمینه پروژه های زیست محیطی هزینه کرده است و هم اکنون نیز ساخت درب های باتری سه کک سازی را در راستای حذف آلایندگی در دست اقدام دارد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه فضای سبز ذوب آهن ۱۶ هزار و پانصد هکتار است که عمده آن به صورت دیم آبیاری می شود،گفت : در راستای کاهش مصرف، پساب شهرهای مجاور خریداری شده و در فضای سبز و خط تولید استفاده می شود و همچنین میزان برداشت آب از رودخانه زاینده به ۴۰ درصد کاهش یافته است.

در حاشیه این بازدید با تنی چند از ائمه جمعه شهرستان گفتگو نمودیم که مشروح آن را در ادامه می خوانید :

لازمه ارتباط مردم با صنعت، مطلع شدن از دستاوردها است

* حجت الاسلام و المسلمین صفر زاده امام جمعه شهر زاینده رود گفت : اقدامات ارزشمند بسیاری در زمینه های مختلف در ذوب آهن اصفهان انجام می شود که مصداق شعار ما می توانیم است.

وی افزود : لازمه ارتباط مردم با صنعت،مطلع شدن از دستاوردها است در این راستا ذوب آهن اصفهان اقدام شایسته بازدید از خط تولید را برای مردم ایران در نظر گرفته است که در تنویر افکار عمومی بسیار تاثیر گذار است.

امام جمعه شهر زاینده رود اظهار داشت : امید است مسئولین مربوطه به ویژه وزارت صمت در تامین مواد اولیه مورد نیاز خط تولید ذوب آهن تدبیر پایدار نمایند تا این شرکت بتواند با ظرفیت کامل به تولید محصولات استاندارد بپردازد.

کار و تلاش فراوان در راستای تولید،خودکفایی و کاهش وابستگی را از نزدیک مشاهده کردم

* حجت الاسلام و المسلمین علیرضا فرهنگ امام جمعه باغبهادران گفت : بازدید میدانی بسیار خوبی بود،کار و تلاش فراوان در راستای تولید،خودکفایی و کاهش وابستگی را از نزدیک مشاهده کردم.

وی افزود : ذوب آهن اصفهان به عنوان ملی در شهرستان لنجان واقع شده است و لذا مردم در بحث اشتغالزایی بومی و کاهش آلایندگی های زیست محیطی انتظاراتی دارند که باید به آنها پرداخته شود البته در دوره جدید تعامل ذوب آهن با شهرستان بیشتر شده است و پروژه های خوبی نیز در دست اقدام است.

امام جمعه باغبهادران تصریح کرد : برگزاری برنامه فرهنگی در شهرهای اطراف زرین شهر بسیار مهم است و در آشنا نمودن نمودن مردم با اقدامات شرکت تاثیر بسزایی دارد.

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا فرهنگ خاطر نشان کرد : تولید محصول ریل در ذوب آهن بازتاب بسیار خوبی داشت و افتخاری برای ایران اسلامی بسیار می رود .

تولید ریل در ذوب آهن اصفهان کام همه مردم ایران را شیرین کرد

* حجت الاسلام و المسلمین جعفر غلامی امام جمعه شهر چرمهین گفت : برای جلسات به ذوب آهن آمده بودم اما امروز اولین بازدید بود،تلاش و کوشش در جبهه صنعت و در شرایط تحریم ستودنی است که این مهم را امروز از نزدیک نظاره گر بودم.

وی بیان کرد : تولید ریل در ذوب آهن اصفهان کام همه مردم ایران را شیرین کرد و نشان داد جوانان و متخصصان ایران زمین همواره می توانند توانمندی خود را به رخ ایرانیان بکشند و با هم بودن ها را جشن بگیرند.

امام جمعه شهر چرمهین افزود : امروز مراحل ساخت درب های باتری کک سازی را در راستای کاهش آلاینده های زیست محیطی از نزدیک دیدم، این پروژه بومی سازی خبر بسیاری خوبی برای شهرستان به شمار می رود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا