اقتصادیشهر و جامعهعناوین اخبارمسکن و عمران

ضرورت پیگیری جهت به ثمر نشستن طرح اقدام ملی در سطح استان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه وشهرسازی استان اصفهان، علیرضا قاری قرآن در جمع معاونین و روسای ادارات راه وشهرسازی شهرستانها که با هدف بررسی مجموعه اقدامات انجام شده در خصوص طرح اقدام ملی درسطح استان برگزار شد بر پیگیری به ثمر نشستن این طرح در استان تاکید داشت و گفت: این طرح به عنوان یک سیاست کلان در تامین مسکن مردم به عنوان یک طرح ملی در کشور مطرح است که لازم است در شهرستانها به صورت ویژه مورد پیگیری قرار گیرد تا ضمن تامین زمین مناسب برای این امر، اقدامات منتج به نتیجه شده و با بهترین امکانات کار احداث انجام پذیرد.

وی با تاکید بر اینکه کاری مفید است که، مثمر ثمر واقع گردد اظهار داشت: قطعا باید از تجربیات قبلی استفاده کرد تا راندمان کار بالا رود لذا در طرح اقدام ملی نباید کار بیهوده و حجیم باشد بلکه باید اقداماتی انجام شود که مورد استفاده مردم قرار گیرد و نتایج آن به مردم و شهرستان برگرددومثمر ثمر باشد.

قاری قرآن افزود: نتایج فعالیت ها در حوزه های مختلف این اداره کل مستقیم به مردم بر می گردد و باید در حفظ و حراست از بیت المال به ویژه اراضی دولتی و ملی صیانت شود و با تلاش مضاعف در این زمینه از تصرف اراضی دولتی جلوگیری بعمل آید.

وی خاطر نشان ساخت: در طرح اقدام ملی ساخت مسکن، تعامل و هماهنگی با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، شناسایی اراضی دولتی و تامین زمین با کاربری های مسکونی و مرتبط در شهرستانها مورد توجه قرار گیرد.

قاری قرآن از توجه به حقوق شهروندان در طول اجرای طرح اقدام ملی صحبت کرد و گفت: مشکلات و سوالات احتمالی از سوی شهروندان لازم است مورد پیگیری قرار گیرد و در این زمینه در نظر است تا کمیته ای به منظور پیگیری اقدامات انجام شده در سطح استان تشکیل گردد.

این مقام مسئول تصریح نمود : از ۴۰۰ هزار واحد مسکن مهر کشور سهم استان اصفهان ۷۰ هزار و ۷۸۰ واحد مسکونی است که در شهرهای بالا وزیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ۲۹۲۸۰ واحد، در فولادشهر ۱۶۰۰۰ واحد، در بهارستان ۲۲۵۰۰ واحد و در شهر مجلسی ۳۰۰۰ واحد احداث خواهد شد که در مرحله اول ثبت نام از متقاضیان در ۵۹ شهر استان ۲۵ هزار و ۱۶۵ نفر ثبت نام نموده اند.

وی به اقدامات در راستای طرح اقدام ملی مسکن اشاره داشت و بیان داشت: تنظیم تفاهمنامه با بنیاد مسکن برای ۱۲۱۲۱ واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن، شناسایی و تامین زمین به میزان ۷۲۲ هزار و ۹۲۳ متر مربع برای ۷۱۶۵ واحد مسکونی، ابلاغ دستورالعمل واگذاری زمین به ادارات راه وشهرسازی شهرستان جهت واگذاری زمین برای احداث ۴۴۲۵ واحد در۴۷ شهر استان بصورت اجاره ۹۹ ساله به بنیاد مسکن ، ابلاغ دستورالعمل واگذاری به ادارات راه وشهرسازی شهرستان جهت واگذاری زمین برای احداث ۱۷۴۰ واحد در ۷ شهر استان بصورت فروش اقساطی به بنیاد مسکن، انعقاد قرارداد ۱۰۰۰واحد مشارکتی در شاهین شهر با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی وشروع عملیات اجرایی، برنامه ریزی برای تامین و واگذاری زمین برای اقشار ویژه به میزان ۶۹۸۷ واحد، برنامه ریزی برای تهیه طرح آماده سازی فاز ۱ و ۲ به میزان ۴۲۳ هکتار در ۱۰ شهر استان از جمله این اقدامات است.

قاری قرآن به سهمیه اقشار ویژه نیز اشاره نمود و گفت: سهمیه اقشار ویژه در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ۵۱۹۴ واحد و در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر ۱۷۹۳ واحد مسکونی و در قالب طرح اقدام ملی دیده شده است.

گفتنی است روسای ادارات راه وشهرسازی نیز در این نشست اقدامات انجام شده در خصوص طرح اقدام ملی را در شهرستانها تشریح نمودند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا