تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت هفتم دیماه سالروز تشکیل نهضت سواد آموزی به فرمان امام خمینی (ره)

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در پی فرارسیدن سالروز تشکیل این نهضت به فرمان امام خمینی (ره) حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش پیامی را صادر نمود . متن پیام بدین شرح است :

بسم الله الرحمن الرحیم

آموختن در تمامی ادیان الهی از مفهومی جهان شمول برخوردار است و قداست و ارزش ذاتی این مفهوم به اندازه ای است که خداوند علیم در قرآن کریم با سوگند به قلم و آنچه به وسیله ی آن نگاشته می شود نسخه ای شفا بخش را معرفی کرده است .

براین باورم که سواد آموزی به عنوان فرصت دوم آموختن ، حق اولیه بیسوادان و نیروی محرکه توسعه ی انسانی است که مسیر دستیابی جامعه به عدالت آموزشی ، خود گردانی آموزشی ، مهارت آموزی و مشارکت همه جانبه ی اجتماعی را هموار می کند .

اعتقاد دارم سواد آموزی در تراز جمهوری اسلامی فراتر از یک اولویت آموزشی ، در واقع یک سرمایه گذاری زیر بنایی برای آینده و اولین قدم به سوی توانمند سازی افراد جامعه برای استفاده از اشکال جدید سواد است .

در این راستا لازم است طراحی و تولید توسعه محور برنامه های سواد آموزی و تنوع بخشی به اشکال فرصت دوم آموزشی را سرلوحه کار خود قرار دهیم و اهتمام در گسترش کارکرد های مهارت سواد در زندگی افراد بیسواد و کم سواد و توانمند ی آنان را برای بهبود نقش ها و مسئولیت ها ی اجتماعی و همچنین رفاه و بهبود شرایط زندگی به طور جدی پیگیری نماییم .

هر چند کارهای زیادی انجام شده است ، اهداف دست نیافتنی زیادی از جمله ریشه کنی بیسوادی ، طراحی و ارائه ی هدفمند برنامه های آموزشی خاص به افراد کم سواد در کنار توجه به تحریک تقاضا در باقی مانده ی بیسوادان برای حضور در برنامه های سواد آموزی همچنان پیش روی ماست .

در سایه ی چهل سال خدمت بی منت و همت و کار مضاعف همکاران خدوم در سواد آموزی ، شاهد دستاوردهای امید بخش در کاهش قدر مطلق بیسوادی ، استقرار عدالت آموزشی ، تسهیل دسترسی بیسوادان و کم سواد آن به فرصت ها و منابع آموزشی و تنوع بخشی به روند ها و رویدادها ی ارائه ی خدمات سواد آموزی بوده ایم که بدین مناسبت مراتب سپاس و قدردانی خود را از تلاش و سخت کوشی همکاران محترم و فعالان عرصه سواد آموزی اعلام می نمایم و برای این عزیزان آرزوی توفیق دارم .

اطمینان دارم در سایه عنایت خداوند با ارائه ی طرح ها و برنامه های عالمانه تر قادر خواهیم بود دستاوردهای کشور را در این زمینه ارتقا دهیم و افق های روشن تری پیش رو داشته باشیم .

محسن حاجی میرزایی
وزیر آموزش و پرورش
🆔 @isfedu

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا