اخبار استان ها

مستند «هزار و یک شب بلدیه» در شهرهای خواهرخوانده یزد پخش می‌شود

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، حامد سلطانی پیش از ظهر امروز – سه شنبه پنجم اردیبهشت‌ماه – در آئین اکران مستند نیمه بلند «هزار و یک شب بلدیه» با اشاره به تاریخ تأسیس شهرداری یزد در سال ۱۳۱۰ و اقداماتی که از ابتدا تاکنون توسط این نهاد در این شهر تاریخی انجام شده است، اظهار کرد: یکی از موضوعات بسیار مهمی که در ارتباط با هر مجموعه، فرهنگ یا تاریخ باید به آن توجه داشت، لزوم مستندسازی رخدادهای مربوط به آن است.

وی افزود: با توجه به اینکه بیش از ۱۰۰ سال از تأسیس شهرداری‌ها در کشور و نزدیک به ۱۰۰ سال از تأسیس این نهاد در شهر یزد می‌گذرد، لازم بود تاریخ مربوط به شهرداری مستندسازی شود.

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری یزد خاطرنشان کرد: هماهنگی‌های لازم جهت تولید مستند نیمه‌بلندی به سفارش شهرداری و تهیه‌کنندگی مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری انجام شده است و تولید این مستند از فروردین‌ماه سال گذشته در دستور کار قرار گرفت.

سلطانی با بیان اینکه این فیلم به پنج زبان انگلیسی، فرانسوی، عربی، اسپانیایی و چینی ترجمه و زیرنویس می‌شود، تصریح کرد: مستند نیمه‌بلند «هزار و یک شب بلدیه» پس از حضور در جشنواره‌ها برای اکران به شهرهای خواهرخوانده نیز ارسال خواهد شد.

وی گفت: این اثر ابتدا به سرگذشت شهرداری‌ها در کشور و پس از آن به بررسی شهرداری یزد و توسعه شهر از زمان تأسیس تاکنون پرداخته است.

پژوهش و بررسی دقیق تاریخ شهرداری یزد در تولی مستند هزار و یک شب بلدیه

احمد صراف یزد، کارگردان مستند نیمه بلند «هزار و یک شب بلدیه» نیز در این مراسم با بیان اینکه فیلم مستند در فرایند زمان شکل می‌گیرد، تاکید کرد: این مستند با یک سال کار مداوم، فعالیت تیمی و حرفه‌ای و پژوهش دقیق از تاریخ شهرداری یزد تولید شده است.

وی با بیان اینکه در طول این یک سال من تنها شش ماه در خانه بودم و زمانم به پژوهش و مراحل اجرایی مستند اختصاص پیدا کرد، اضافه کرد: صبر در تولید یک اثر مستند نقش بسیار مهمی دارد و لازم است از شهردار یزد که پدرانه در جلسات متعدد کمک شایانی به تولید این اثر مستند کرد، تقدیر و تشکر کنم.

کارگردان مستند نیمه بلند «هزار و یک شب بلدیه» با اشاره به نقش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری یزد در تولید این مستند، تاکید کرد: افراد زیادی در تولید این اثر نقش داشتند که لازم است از همه آنها تشکر کنیم.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا