تیتر دوحوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

۸۳ میلیارد کالای قاچاق در اصفهان کشف شد/فروشنده لباس در اینستاگرام کلاهبردار از آب درآمد/کشف ۵ قرآن نفیس از مسافر قطار تهران _ زاهدان/سارقان زورگیر زمین گیر شدند

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان،سردار “مهدی معصوم بیگی” با اعلام این خبر،  گفت: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) در خصوص مبارزه جدی با قاچاق کالا و نیز تدابیر قرارگاه عملیاتی اقدام و عمل، طرح عملیاتی ظفر ۱۰۴ توسط پلیس امنیت اقتصادی فرمانده انتظامی استان اصفهان در مرکز و شهرستان های استان طی ۴۸ ساعت گذشته اجرا شد.

وی با اشاره به بهره گیری از سیستم های هوشمند رصد و کنترل دقیق خودروها در محورهای مواصلاتی و استفاده از ظرفیت و توان کلیه یگان های انتظامی و واحدهای عملیاتی در طرح مذکور گفت: ماموران در این عملیات موفق شدند۱۰ دستگاه کامیون کشنده حامل انواع کالاهای خارجی قاچاق را شناسایی و توقیف کنند.

سردار معصوم بیگی خاطر نشان کرد: در بازرسی از خودروهای مذکور حجم زیادی کالای قاچاق شامل پارچه، کفش، مواد خوراکی، لوازم خانگی، تجهیزات رایانه ای، فیلتر روغن خودرو، لوازم صوتی و تصویری، دزدگیر و سنسور عقب خودرو کشف شد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان، ارزش محموله های مکشوفه در این عملیات را برابر اعلام کارشناسان مربوطه بالغ بر ۸۳ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در این رابطه ۱۸ نفر نیز دستگیر و همراه با پرونده تحویل مراجع قضائی شدند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به تداوم این گونه طرح ها و برنامه ها تصریح کرد: پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با جدیت و قاطعیت تمام و هماهنگی دستگاه قضائی کار مبارزه با قاچاقچیان کالا، مفسدان اقتصادی و برهم زنندگان امنیت بازار که به نوعی مانع تحقق شعار رونق تولید هستند را دنبال می کند و مجرمان را به دست قانون می سپارد.#

فروشنده لباس در اینستاگرام کلاهبردار از آب درآمد

گروه استان ها-اصفهان- رئیس مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری فردی که به بهانه فروش لباس زنانه در شبکه اجتماعی اینستاگرام از شهروندان کلاهبرداری می کرد، خبر داد.

سرهنگ “جواد درستکار” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتای استان اصفهان مبنی بر اینکه پس از سفارش لباس از طریق فروشگاه اینستاگرامی و واریز اینترنتی پنج میلیون ریال به حساب فروشنده نه تنها کالایی دریافت نکرده بلکه فروشنده پاسخگوی تماس های وی نیز نبوده و پس از مدتی صفحه خود را حذف کرده است، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

وی عنوان داشت: کارشناسان پلیس فتای استان اصفهان پس از دریافت اظهارات شاکی و تشکیل پرونده با انجام اقدامات ویژه فنی و تخصصی و بکارگیری یکی سری اقدامات پلیسی موفق شدند هویت  عامل اصلی این کلاهبرداری که یک زن جوان بود را به دست آورده و طی عملیاتی با هماهنگی مقام قضایی نسبت به دستگیر او اقدام کنند.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان افزود: در بازجویی های به عمل آمده از متهم مشخص شد وی با راه اندازی صفحه ای در شبکه اجتماعی اینستاگرام و تبلیغ پوشاک، مشتریان را به پرداخت هزینه به حساب بانکی ملزم می کرد ولی هیچ کالایی را تحویل مشتری نمی داد.

سرهنگ درستکار با بیان اینکه متهم به منظور رسیدگی به جرم خود تحویل مرجع قضائی شد تصریح کرد:  کاربران فضای مجازی  باید این نکته را مد نظر داشته باشند که همیشه تعداد مخاطبان یک صفحه اجتماعی، دلیلی بر مجوز، صحت و ارائه خدمات توسط مدیر آن صفحه و یا کانال نمی‌باشد، زیرا افراد سودجو این فضا را به عنوان مکانی مناسب جهت انجام اعمال مجرمانه خود انتخاب می کنند.

وی خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی با ما در‌ میان بگذارند.

کشف ۵ قرآن نفیس از مسافر قطار تهران _ زاهدان

گروه استان ها _ اصفهان _ رئیس پلیس راه آهن استان اصفهان از کشف تعداد ۵ قرآن نفیس با قدمت تاریخی در بازرسی از وسایل بار یکی از مسافران قطار تهران – زاهدان در ایستگاه راه آهن کاشان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ” محمد رضا زارعی” با اعلام این خبر اظهار داشت: ماموران پلیس راه آهن ایستگاه کاشان حین کنترل مسافران قطار زاهدان – تهران به یکی از مسافران مشکوک شده و با رعایت موازین قانونی اقدام به بازرسی از وسایل بار همراه وی کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی بعمل آمده از وسایل بار همراه این مسافر تعداد ۵ جلد قرآن نفیس دست نویس با قدمت تاریخی را کشف کردند که در این زمینه فرد مذکور دستگیر شد.

رئیس پلیس راه آهن استان اصفهان خاطر نشان کرد: کتاب های قدیمی کشف شده برای بررسی بیشتر به اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان منتقل و متهم نیز جهت اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

کشف ۱۵۸ دستگاه “ماینر” استخراج ارز دیجیتال در اردستان

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان”اردستان” از کشف ۱۵۸ دستگاه ماینر استخراج ارز دیجیتال”بیت کوئین” به ارزش ۱۷ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ”غلامرضا هاشمی زاده” در تشریح این خبر اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان “اردستان” با دریافت خبری مبنی بر استفاده غیرمجاز از دستگاه”ماینر” استخراج ارز دیجیتال بیت کوئین در یکی از کارخانه های حاشیه شهر، موضوع را بررسی و محل اعلام شده را شناسایی کردند.

وی اضافه کرد: یک گروه از ماموران پس از هماهنگی های به عمل آمده به محل اعزام و ۱۵۸ دستگاه ماینر قاچاق را کشف کردند.

سرهنگ هاشمی زاده با اشاره به اینکه کارشناسان، ارزش دستگاه های کشف شده را ۱۷ میلیارد ریال اعلام کرده اند بیان داشت: در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان اردستان تاکید کرد: شناسایی و دستگیری مجرمان همواره در دستور کار پلیس قرار دارد و از مردم عزیز تقاضا می شود برای کمک به اقتصاد، آرامش و خصوصا امنیت جامعه، در صورت اطلاع از این گونه موارد بلافاصله موضوع را از طریق تماس با شماره ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.#

توقیف ۳۳ دستگاه وسیله نقلیه متخلف در اصفهان

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از توقیف ۳۳ دستگاه وسیله نقلیه متخلف طی ۲۴ ساعت گذشته در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “محمدرضا خدادوست” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: از مجموع وسایل نقلیه توقیف شده ۱۶ دستگاه موتورسیکلت و ۱۷ دستگاه نیز خودرو بوده است.

وی ادامه داد: ایجاد مزاحمت، آلودگی صوتی، نداشتن پلاک، حرکات نمایش ، شیشه دودی ،رانندگی بدون گواهینامه مهمترین تخلفات صورت گرفته توسط وسایل نقلیه توقیف شده بوده است.

این مقام انتظامی رضایتمندی شهروندان را مهمترین هدف پلیس عنوان و از همکاری مردم با ماموران نیز قدردانی و خاطر نشان کرد: نیروهای پلیس با بکارگیری تمام توان عملیاتی و انتظامی خود در تامین نظم و امنیت شهروندان تلاش می‌کند.
فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان در پایان با اشاره به اینکه با افرادی که برای شهروندان ایجاد مزاحمت کرده یا اقدام به ایجاد آلودگی صوتی کنند برخورد می شود.

سارقان زورگیر زمین گیر شدند

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از دستگیری ۶ سارقی که با اعمال زور و خشونت قصد داشتند تلفن همراه و وجوه نقد یکی از شهروندان را سرقت کنند خبر داد.

سرهنگ “محمدرضا خدادوست” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی تماس یکی از شهروندان با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ و اعلام این موضوع که افرادی با اعمال زور و خشونت قصد سرقت از یک شهروند را دارند بلافاصله گشت انتظامی کلانتری “۳۵ بازار” به محل اعزام شد.

وی افزود: ماموران بلافاصله سارقان را مشاهده و قبل از اینکه فرصت متواری شدن داشته باشند آنها را دستگیر کردند.

این مقام انتظامی بیان داشت: سارقان که ۶ نفر بودند با اعمال زور و خشونت قصد داشتند گوشی تلفن همراه و وجوه نقد یک شهروند را سرقت کنند که بحمدلله با اقدام به موقع پلیس روبرو شدند و ناکام ماندند.

سرهنگ خدادوست اظهار داشت: همه متهمان پس از تشکیل پرونده و برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان خاطر نشان کرد: شهر اصفهان جولانگاه مخلان نظم و امنیت جامعه نخواهد بود و اینگونه افراد بدانند با برخورد قاطع و قانونی پلیس و قوه قضائیه روبرو خواهند شد.

کشف ۱۶۷کیلوحشیش و تریاک دراصفهان

گروه استان ها_اصفهان_معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان از کشف ۸۷کیلو تریاک و۸۰ کیلو حشیش در بازرسی از یک وانت کاپرا خبر داد.

سرهنگ”علی ملکی آهنگران” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: ماموران یگان تکاوری پلیس اصفهان حین گشت زنی در محور “تالاب گاوخونی-ورزنه” به یک دستگاه وانت کاپرا مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو ۸۷ کیلو تریاک و ۸۰ کیلو حشیش که در اتاق وانت کاپرا جاسازشده بود کشف شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: در این خصوص یک سوداگر مرگ دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی تحویل داده شد.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان اصفهان تاکید کرد: نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان افیونی برخورد قاطع و قانونی می کند و اجازه جولان به آنان نخواهد داد.#

کشف ۳۰ کیلو تریاک در”نایین

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان نایین از کشف بیش از۳۰ کیلو تریاک در این شهرستان خبرداد.

سرهنگ “ایرج کاکاوند”در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان داشت: عوامل ایستگاه بازرسی شهید “شرافت” شهرستان نایین ، حین کنترل خودروهای عبوری به یک سواری سمند مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو مقدار ۳۰ کیلو و ۹۳۶ گرم تریاک که در صندوق عقب خودرو جاساز شده بود کشف شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: در این زمینه ی۲ سوداگر مرگ دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان نایین در پایان اعلام داشت: همواره اقتدار واشرافیت و تلاش های بی وفقه و شبانه روزی وتوان اطلاعاتی و عملیاتی پلیس این شهرستان موجب شده تا ضربات سنگینی به قاچاقچیان مواد مخدر وارد شود.

انهدام باند ۳ نفره سارقان خودرو در اصفهان

گروه استان ها_اصفهان_رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری اعضای یک باند ۳ نفره سارقان خودرو و کشف ۸ دستگاه خودروی مسروقه خبر داد.

سرهنگ “حسین ترکیان” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی وقوع چندین مورد سرقت خودرو در شهر اصفهان رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی اصفهان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: کارآگاهان پس از انجام یکسری اقدامات تخصصی موفق شدند، ۳ سارق را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی آنها را دستگیر کنند.

این مقام انتظامی بیان داشت: متهمان در بازجوئی های صورت گرفته به سرقت ۸ دستگاه خودروی سبک در شهر اصفهان اعتراف کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان در پایان با اشاره به تحویل متهمان به مراجع قضائی به همشهریان توصیه کرد: خودروی خود را به سیستم های ایمنی پیشگیری از سرقت مجهز کنید، اتومبیل رابه تعمیرگاه های غیر معتبر و ناشناس نسپارید چون ممکن است مورد سوء استفاده قرار گیرد. هنگامی که اتومبیل خود را به منظور گرم شدن و سایر موارد روشن می کنید مواظب باشید که اتومبیل را بحال خود رها نکنید و در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک موضوع را از طریق تماس با سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا