تيتر يكشهر و جامعهعناوین اخبار

توسعه پایدار بدون تحول در نظام آموزشی، بی معنا است

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، دکتر عباس رضایی پیش از ظهر امروز در دومین کنفرانس ملی مدارس کارآفرینی اظهار کرد: ابومهدی المهندس در کنار شهید سلیمانی از هیچ تلاشی دریغ نکرد و شهادت زیبنده این عزیزان بود و هیچ اجر و پاداش برای این شهدا جز شهادت کافی نبود.

استاندار اصفهان تصریح کرد: این مردان هم نظریه‌پرداز و هم عمل کننده به حق بودند که خداوند درک شناخت این بزرگواران به ما بدهد تا اندکی آلام ما کاهش پیدا کند.

وی عنوان کرد: بیش از ۱۴۸ پایان‌نامه در دانشگاه علوم پزشکی را سرپرستی کردم که همه آن‌ها مواردی بودند که موردی را برای جامعه به دنبال داشت؛ توسعه پایدار بدون تحول در نظام آموزشی بی معنا است و نمی توان با روش های سنتی، آن را دنبال کردو نظام آموزشی باید همراه با قافله علم پیش رود.

رضایی عنوان کرد: برخی از وزارت‌خانه‌ها اقدامات خوبی در بحث آموزش و پژوهش انجام داده‌اند و در موضوع وزارت بهداشت پیشگام بوده ولی سایر بخش‌ها هنوز مشکل داریم؛ در شورای آموزش و پرورش استان یکی از مباحثی که مطرح کردم این بود که این استان باید مدل‌های جدید در این حوزه داشته باشد و کارآفرینی یکی از این محورهااست.

استاندار اصفهان گفت: یکی از مصیبت‌های بزرگی که در نظام آموزشی داریم تعداد زیاد دانش‌آموختگان در یک رشته است و این‌ها حلقه‌های گم شده در نظام آموزشی مااست و این حتی در دانشگاه‌ها و رشته‌های تخصصی ما وجود دارد.

وی بیان داشت: انتظار از این پانل‌ها و کنفرانس‌ها این است که به سیاست‌مداران بگوید باید بدانند نیاز امروز کشور ما چیست؛ بزرگترین مشکل بافندگان فرش ما سرمایه و تسهیلات نیست و می‌گویند بزرگترین مشکل ما نبود بافنده است.

رضایی اذعان کرد: در پژوهش هم شرایط همین‌گونه است؛ با فارغ‌التحصیلان هم مشکل داریم و ۱۴ سال پیش افتخار ما این بود که نخستین کریدور علم و فناوری را تشکیل داده بودیم ولی هیچ ساختاری و زیرساختی نداشت ولی با پیگیری‌هایی که انجام دادیم از کریدور خارج شدیم و امروز منطقه علم و فناوری داریم.

رضایی مطرح کرد: در کنار این سخنرانی‌ها اصلاحاتی را باید در نظام آموزش ایجاد کنیم و در مورد آن بحث کنیم تا بتوانیم صحبت از توسعه و به خصوص توسعه پایدار بحث کنیم.

استاندار اصفهان گفت: در ابعاد مختلف مثل موضوع فرش که گفتم مشکلات داریم که می‌توانیم روی همه این موضوعات بحث کنیم؛ در برخی از رشته‌ها آنقدر خروجی داریم که نمی‌دانیم با فارغ التحصیلان آن چه کنیم و در برخی از رشته‌ها مشکل نیرو داریم.

وی در پایان بیان داشت: مدارس کارآفرینی یکی از مواردی است که می‌توانیم از آن استفاده کنیم و از نگرش مثبت ملااحمدی تشکر می‌کنم که به عنوان یک تولید کننده در استان با این دغدغه به این زمینه ورود کرده است ولی به او می‌گویم که تغییر همیشه سخت است و لازمه انسان بودن این است که با سختی همراه باشد و اگر همه چیز فراهم باشد و مدارس کارآفرینی ایجاد شود، کار سختی انجام نشده و این کار زمانی ارزش پیدا می‌کند با مشکلات موجود اقدامات انجام شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا