اخبار استان ها

افزایش ۱۰ درصدی آلودگی صوتی در ایام نوروز

علی نجفی در گفتگویی، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰ ایستگاه سنجش صوت در شهر مشهد فعال است که به صورت ۲۴ ساعته میزان اصوات موجود در نقاط مختلف شهر را ثبت می‌کند.

وی افزود: بررسی داده‌های ثبت شده توسط این ایستگاه‌ها حاکی از آن است که در این ایام آلودگی صوتی در شهر مشهد ۱۰ درصد افزایش داشته است، این میزان ارتباط مستقیمی با افزایش تعداد زائران ورودی به مشهد و به تبع آن افزایش ترددهای شهری دارد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار مشهد با اشاره به فعالیت شبانه‌روزی گشت‌های سمام به منظور شناسایی خودروهای آلاینده در سطح شهر خاطرنشان کرد: در بازه زمانی پانزدهم اسفند ۱۴۰۱ تا سیزدهم فروردین‌ماه ۱۴۰۲ در مجموع ۲۱۰ خودروی آلاینده در سطح شهر شناسایی شد و بررسی‌ها نشان می‌دهد از این تعداد، ۸۳ درصد از خودروهای آلاینده، معاینه فنی ندارد.

نجفی تصریح کرد: آلودگی صوتی و آلودگی هوا در حال حاضر یکی از مهم‌ترین معضلات کلان‌شهرهای دنیا است و کنترل و مدیریت آنها تنها با همکاری شهروندان میسر خواهد بود؛ لذا از همه شهروندان تقاضا می‌شود در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند تا شهری پاک، زیبا و زیست‌پذیر در اختیار همه زائران و مجاوران امام مهربانی‌ها قرار گیرد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا