پیشخوانعناوین اخبار

لیگ برتر فوتبال؛ رستگاری پرسپولیس در مرداب انزلی

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران ، در یکی از دیدارهای حساس هفته بیست و پنجم لیگ برتر باشگاه های ایران، عصر دیروز (شنبه) ملوان و پرسپولیس به مصاف هم رفتند که شاگردان برانکو با گل ثانیه های پایانی خود به یک پیروزی شیرین دست یافتند.
پرسپولیس با کسب این پیروزی با ۴۵ امتیاز به رتبه دوم جدول رده بندی صعود کرد و ملوان ۲۳ امتیازی باقی ماند.
پرسپولیس که از مدعیان قهرمانی پانزدهمین دوره لیگ برتر محسوب می شود در این دیدار، سوشا مکانی و علی علیپور را به دلیل محرومیت و امید عالیشاه مصدوم را در اختیار نداشت.
بازیکنان ملوان که از حمایت حدود ۱۵ هزار تماشاگر متعصب خودی سود می بردند، این دیدار را تهاجمی آغاز کرده تا به سیزده هفته ناکامی در کسب برتری پایان دهند.
در دقیقه ششم و در ضد حمله ای سریع، مهدی طارمی با خطای سیدحسین حسینی دروازه بان ملوان انزلی متوقف شد تا داور نقطه پنالتی را به سود پرسپولیس نشان دهد.
جری بنگستون مهاجم هندوراسی سرخپوشان این ضربه پنالتی را برخلاف حرکت دروازه بان ملوان تبدیل به گل نخست این دیدار کرد.
سه دقیقه بعد، محسن بنگر با تکل خود، پژمان نوری بازیکن ملوان را متوقف کرد تا این بار ضربه پنالتی به سود ملوان اعلام شود.
رافخایی که یکی از بهترین پنالتی زن های فوتبال ایران محسوب می شود، گل تساوی را برای میزبان به ارمغان آورد.
در دقیقه بیست و هشتم، کمال کامیابی نیا هافبک دفاعی پرسپولیس پس از تکل خطرناک روی مازیار زارع با کارت زرد جریمه شد تا با ۳ اخطاره شدن، شهرآورد پایتخت در هفته بیست و ششم را از دست بدهد.
در دقیقه ۳۸، پاس مناسب محسن مسلمان سبب شد تا رامین رضائیان در موقعیت گلزنی قرار بگیرد که ضربه او با واکنش خوب دروازه بان ملوان روبرو شد.
در آخرین ثانیه های نیمه نخست، جری بنگستون در فرصتی طلایی برای گلزنی قرار گرفت که کمک داور اول در تصمیمی بحث برانگیز خطای مهاجم میهمان را اعلام کرد که این تصمیم با واکنش شدید بازیکنان و همچنین نیمکت نشینان پرسپولیس مواجه شد.
در نهایت سوت داور به نشان تساوی یک بر یک این دیدار حساس در پایان ۴۵ دقیقه نخست به صدا درآمد.
در آغاز نیمه دوم، بازیکنان دو تیم با احتیاط فراوانی کار را دنبال کردند تا فرصت چندانی برای گلزنی روی دروازه ها ایجاد نشود.
هرچند بازیکنان پرسپولیس توپ و میدان را بیشتر از میزبان در اختیار داشتند، اما فرصتی برای گلزنی به دست نمی آوردند و از سوی دیگر به نظر می رسید که ملوانی ها به یک امتیاز راضی هستند.
در دقیقه ۸۵ اشتباه مدافعان ملوان سبب شد تا مهدی طارمی در مصاف تک به تک با دروازه بان میزبان قرار بگیرد که این مهاجم بخت مسلم گلزنی را از دست داد.
در دقیقه ۹۴، پرسپولیس مزد حملات خود در دقایق پایانی گرفت و ارسال رامین رضائیان با اشتباه دروازه بان ملوان روبرو شد تا کمال کامیابی نیا گل برتری شاگردان برانکو را به ثمر برساند.
* ترکیب ملوان انزلی:
سیدحسین حسینی، محمد ستاری، عزت‌الله پورقاز، حسین کنعانی، حسین ماهینی، مازیار زارع، سعید یوسف‌زاده(شهاب کرمی)، پژمان نوری(محمد آبشک)، محمد رضی پور(محمد درویشی)، صادق محرمی و سیدجلال رافخایی.
* ترکیب پرسپولیس:
الکساندر لوبانوف، محسن بنگر، لوکا ماریچ، محمد انصاری، رامین رضائیان، کمال کامیابی‌نیا، محسن مسلمان، احمد نوراللهی(مهرداد کفشگری)، فرشاد احمدزاده(مایکل اومانیا)، مهدی طارمی و جری بنگستون.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا