اخبار صنعت، معدن و تجارتتيتر يكصنایع و شرکت هاعناوین اخبار

سنگ آهن ارزان می‌شود و زغال سنگ بهبود می‌یابد

در بازار جهانی سنگ آهن، اختلالات بخش عرضه مربوط به شرایط آب و هوایی در استرالیا دیگر رفع شده و صادرات برزیل هم پس از پاندمی کرونا به تدریج رو به بهبود بوده است. در این بین تقاضای چینی ها به سنگ آهن اجازه سقوط شدیدی مشابه سال ۲۰۱۹ را نمی دهد و بیشتر یک افت قیمت تدریجی با توجه به کمرنگ تر شدن سیاست های حمایتی چین برای بهبود تقاضای فولاد آن، در انتظار این ماده اولیه است.
طبق تحلیل بانک CBA استرالیا انتظار می رود قیمت سنگ آهن در سه ماهه پایانی سال جاری میلادی ۱۱۰ دلار هر تن سی اف آر باشد و تا پایان سال ۲۰۲۱ به ۹۰ دلار هم خواهد رسید. تحلیلگران گروه بانکی استرالیا و نیوزلند (ANZ ) نیز ۹۵ دلار را برای سه ماهه اکتبر تا دسامبر جاری و ۶۵ دلار را برای مدت مشابه سال آینده برآورد کرده اند. بانک مرکزی استرالیا نیز در این مدت مشابه افت قیمت از ۱۱۰ دلار به ۸۵ دلار را برآورد نموده است.
برای زغال سنگ نیز ANZ 140 دلار هر تن فوب را برای سه ماهه آخر سال جاری میلادی و ۱۴۴ دلار را برای مدت مشابه سال آینده برآورد نموده است. بانک مرکزی استرالیا نیز ۱۱۸ دلار و ۱۳۸ دلار را برای فصل پایانی سال های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ برآورد نموده است.

منبع : فولاد ایران

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا