اقتصادیشهر و جامعهعناوین اخبارمسکن و عمران

اجرای طرح زوج و فرد از درب منازل تا پایان سالجاری

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، داریوش امانی در آیین بهره برداری رسمی از سامانه ‌های هوشمند و تجهیزات زیرساختی ترافیکی شهر اصفهان، شهر اصفهان را دارای جایگاهی جهانی با تعداد زیاد گردشگر دانست و اظهار کرد: اصفهان شهری خلاق و در آستانه ورود به جمع شهرهای دوستدار کودک است که می طلبد حمل و نقلی روان و سریع برای آن در نظر گرفته شود.
وی با اشاره به آلودگی هوای شهر اصفهان، تاکید کرد: در این موضوع با حمایت شهردار اصفهان و شورای شهر ‌قرار است برنامه ای عملیاتی تدوین شود تا سال آینده شهر اصفهان روزهای پاک بیشتری داشته باشد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با بیان اینکه بازسازی و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی در دستور کار قرار گرفته است، تصریح کرد: در زمینه خرید ناوگان جدید با مشکلاتی مواجه هستیم، تا پایان سال جاری ۲۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای توسعه زیرساخت های خطوط بی آر تی و همچنین خرید ناوگان جدید در نظر گرفته شده که در این راستا ۴۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی شهر اضافه می شود. همچنین یک هزار دستگاه تاکسی نوسازی و هزار دستگاه نیز بازسازی می شود.
وی اصفهان را پس از تهران دومین شهر کشور در موضوع ثبت تخلفات و سامانه های تصویری ذکر کرد و افزود: اصفهان در حال حرکت به سمت حمل و نقل هوشمند است، از سال ۹۴ دوربین های ثبت تخلف و نظارت تصویری به مرور در معابر شهر اصفهان نصب و مورد بهره برداری قرار گرفته است.
امانی همچنین آمار جانباختگان تصادفات درون شهری اصفهان در سال ۹۵ را ۱۶۸ نفر عنوان کرد و گفت: این آمار در سال ۹۶، ۱۴۸ نفر و در سال گذشته ۱۶۳ نفر بوده است که با افزایش تجهیزات هوشمند می‌ توان این آمار را کاهش داد. امیدوارم سال آینده و در چنین روزهایی با کاهش تعداد کشته شده ها مواجه باشیم.
وی تاکید کرد: طبق یک پروژه تحقیقاتی که در سال ۸۵ در وزارت راه انجام گرفت مشخص شد هزینه مادی کشته شدن هر فرد یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان است چرا که بیشتر متوفیان نیروهای مولد جامعه بوده و سرپرست خانواده و افراد متوسط رو به پایین جامعه محسوب می ‌شوند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به برنامه سیاح (سامانه یکپارچه اطلاعات حمل و نقل)، افزود: این سامانه تمام اطلاعات حمل و نقلی مرکز کنترل ترافیک را جمع آوری و تولید داده می ‌کند تا مورد استفاده مدیران ارشد استان برای برنامه ریزی ها قرار گیرد.
وی با بیان اینکه سامانه‌ های هوشمند در رینگ سوم شهر توسعه پیدا می‌ کند، افزود: همچنین تا پایان سال جاری با تعداد دوربین ‌های موجود اجرای طرح زوج و فرد از درب منازل عملیاتی می ‌شود.
دوربین‌های ثبت تخلف نصب شده در شهر بدون خطا اعمال قانون می کند
همچنین در این مراسم، سرهنگ محمدرضا محمدی اظهار کرد: با توجه به تجربه ای که از کار کردن در دیگر شهرهای کشور دارم اصفهان در مقایسه با سایر شهرهای کشور اتفاقات خوبی را در حوزه حمل و نقل رقم زده است، هر چند این اتفاقات و کارهای صورت گرفته در شان مردم خوب و شهر اصفهان نیست.
وی با بیان اینکه اصفهان در حوزه تجهیزات هوشمند در کشور پیشگام بوده و قدم های بزرگی برداشته است، افزود: رونمایی از ۱۳ خودروی مکانیزه اتفاق بی نظیری است که در شهر اصفهان رقم خورده است.
محمدی با بیان اینکه در ۹ ماهه امسال آمار تصادفات درون شهری کاهش داشته است، افزود: بر این باور هستیم که امروزه یک دوربین ثبت تخلف و نظارت تصویری با توجه به قابلیت ‌هایی که دارد موثرتر از فعالیت چندین مأمور راهنمایی و رانندگی است؛ هرچند حضور مأموران در شهر ضروری است و مردم باید پلیس را در معابر شهر ببینند.
وی با اشاره به کارایی سیستم‌ های هوشمند شهر گفت: از ۲۰ آذرماه دوربین ‌های محدوده زوج و فرد برای اعمال قانون خودروهای فاقد معاینه فنی نیز فعال شده‌ اند و روزانه بیش از پنج هزار خودروی فاقد معاینه فنی در شهر اصفهان اعمال قانون می‌شود؛ حتی بعضی از خودروها در یک هفته تا پنج مرتبه جریمه شده ‌اند، بنابراین تاکید می شود شهروندان نسبت به مراجعه به مراکز معاینه فنی و دریافت کارت مربوطه اقدام کنند. دوربین‌های ثبت تخلف نصب شده در معابر شهر با دقت و بدون خطا اعمال قانون می کنند.
رئیس پلیس راهور استان اصفهان با بیان اینکه روزانه بیش از سه هزار خودرو در محدوده زوج و فرد شهر اصفهان اعمال قانون می‌شود، افزود: باید محدوده زوج و فرد توسعه پیدا کند از این رو بیش از ۱۰۰ دستگاه دوربین در مرحله تست قرار دارد تا پس از حصول اطمینان مورد استفاده قرار گیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا