اقتصادیشهر و جامعهعناوین اخبارمسکن و عمران

انجام خدمات شهرسازی و معماری با استفاده از سامانه الکترونیک در سطح استان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از  اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه وشهرسازی استان اصفهان، استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات به منظور توزیع خدمات دولتی به صورت مستقیم و ۲۴ ساعته به مردم می باشد. در ارائه خدمات عمومی به شهروندان دیگر نیاز به مراجعه حضوری برای انجام کارها و خدمات دولتی نیست و البته این خدمات با سرعت و اطمینان بیشتری به مردم ارائه می شود.

علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه وشهرسازی استان اصفهان با توجه به اینکه حجم بسیار زیاد ارباب رجوع به این اداره کل مربوط به حوزه معماری و شهرسازی است، با اعلام این خبر گفت: با استفاده از سامانه ایجاد شده، پاسخگویی و ایجاد ارتباط الکترونیکی در تمامی فرایندهای حوزه شهرسازی و معماری می تواند با کمترین هزینه ، سریع ترین شیوه و بالاترین کیفیت انجام پذیرد .

وی با توجه به اهمیت الکترونیکی نمودن فرایندها در سیستم اداری، اظهار داشت : با نظر به رشد فناوری اطلاعات، رشد استفاده از اینترنت بین مردم و به منظور صرفه جویی در وقت و انرژی، حرکت به سمت الکترونیکی نمودن فرایندها بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: سامانه امور زیربنایی و شهرسازی پس از یکسال کار مطالعاتی و فنی انجام و نسخه اولیه (دمو) این سامانه به عنوان اولین سامانه در حوزه معماری و شهرسازی وزارت راه وشهرسازی در کشور آماده شده که خوشبختانه مورد استقبال مسئولین استانی نیز قرار گرفته است.

قاری قرآن ابراز امیدواری کرد : در صورت پیاده سازی و اجرای کامل این فرایند از لحظه شروع به اقدام توسط متقاضی تا ارجاع به شهرداری یا فرمانداری و انجام کلیه استعلامات بین دستگاهی آن بصورت کاملا الکترونیکی است و شهروندان و دستگاههای متولی از امکانات آن بهره برده و بدون حضور فیزیکی، متقاضی می تواند از صفر تا صد فرایند را در سامانه انجام دهد.

گفتنی است این سامانه الکترونیکی با همت و پیگیری حوزه شهرسازی و معماری و اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات این اداره کل ایجاد شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا