شهر و جامعهعناوین اخبار

اعلام محدودیت های ترافیکی تشییع شهدای سانحه سقوط هواپیمای “تهران-کیف”/جاساز ۲۶۱ کیلو تریاک زیر بار لاستیک/برگزاری اولین همایش بانوان فرهنگ یار ترافیک در اصفهان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان،  سرهنگ “محمدرضا محمدی”  اظهار داشت:از ساعت ۱۱ روز پنج شنبه مورخه ۲۶ دی ماه ۹۸ توقف هر نوع وسیله نقلیه در ضلع جنوبی پل خواجو، میدان فیض، طول خیابان فیض و در خیابان سجاد شمالی ممنوع است.

این مقام انتظامی بیان داشت: همچنین از ساعت ۱۳ تردد هر نوع وسایل نقلیه در مسیر های “جنوب پل فردوسی به سمت جنوب پل خواجو” ، “جنوب پل خواجو به سمت میدان فیض” ، “چهار راه آبشار به سمت میدان فیض” ، “چهار راه آپادانا و چهار راه جهانگیر خان قشقایی به سمت میدان فیض” ، “تقاطع آیت الله رحیم ارباب و تقاطع آب ۲۵۰ به سمت میدان فیض” ، “میدان بسیج به سمت میدان فیض و بر عکس” و “میدان شهید لاوی به سمت گلستان شهدا” ممنوع است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی اصفهان تاکید کرد: با توجه به محدودیت و کمبود ظرفیت پارکینگ ها و در نظر گرفتن شرکت اتوبوسرانی برای ایاب و ذهاب شهروندان حتی المقدور ضمن استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی از تردد غیر ضروری در محدوده های مذکور خودداری و در خواست می شود پلیس راهنمایی و رانندگی را در اجرای ماموریت یاری و از مسیرهای جایگزین استفاده کنید.

 

توقیف دانگ فنگ با کالای قاچاق در “سمیرم

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم از کشف محموله کالای قاچاق در بازرسی از یک کامیون کشنده دانگ فنگ خبر داد.

سرهنگ “سهراب قرقانی” درگفت وگو باخبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه بازرسی شهید “رئیسیان” شهرستان “سمیرم” حین کنترل خودروهای عبوری به یک کامیون دانگ فنگ مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو ۲۳۰ عدد تیوپ کامیون ؛ ۱۱ حلقه لاستیک خودرو، ۸ هزار و ۲۵۶ خط کش فلزی و یک هزار و ۹۰۸ ماژیک وایت برد همگی خارجی کشف شد که راننده مدارک گمرکی مربوطه را ارائه نداد.

سرهنگ قرقانی بیان داشت: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان یک میلیارد و ۵۰ میلیون ریال اعلام شده و یک نفر نیز در این رابطه دستگیر شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم تاکید کرد: مبارزه با قاچاق کالا و افرادی که نظم اقتصادی جامعه را برهم بزنند به صورت ویژه در دستور کار نیروی انتظامی است و پلیس اجازه فعالیت به آنان را نخواهد داد.#

استرداد ۱۵ دستگاه وسیله نقلیه مسروقه به مالکان در اصفهان

گروه استان ها_اصفهان_رئیس پلیس آگاهی استان از شناسایی و دستگیری ۶ سارق حرفه ای خودرو و تحویل ۱۵ دستگاه وسیله نقلیه مسروقه به مالکان آنها خبر داد.

سرهنگ “حسین ترکیان” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی وصول اخباری مبنی بر سرقت خودرو در شهر اصفهان،بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان تحقیقات خود را دراین زمینه آغاز و با انجام یک سری اقدامات تخصصی موفق به شناسایی ۶سارق حرفه ای شدند.

این مقام انتظامی بیان داشت: پس از هماهنگی های لازم و در یک عملیات غافلگیرانه همه سارقان طی عملیات های جداگانه ای دستگیر و ۱۵ دستگاه وسیله نقلیه سرقتی کشف شد.

سرهنگ ترکیان با اشاره به اینکه خودروهای سرقتی ۶ وانت و ۹ پراید بودند ادامه داد: متهمان پس از تشکیل پرونده و برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

رئیس پلیس آگاهی اصفهان در پایان از استرداد خودروهای مسروقه به مالکان آنها خبر داد و از شهروندان خواست، خودروی خود را به تجهیزات ایمنی پیشگیری از سرقت مجهز کنند و هر گونه موضوع مشکوک را از طریق تماس با سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

پرونده قاچاقچی حرفه ای در اصفهان بسته شد

گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدراستان از دستگیری یک قاچاقچی حرفه ای مواد مخدر و کشف ۳۱کیلو تریاک خبر داد.

 

سرهنگ”غلامحسین صفری” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر اصفهان مطلع شدند فردی به صورت گسترده اقدام به توزیع مواد افیونی در شهر اصفهان می کند که وارد عمل شدند.

وی افزود: پس از انجام یکسری کارهای تخصصی و هماهنگی های لازم این سوداگر مرگ را در یکی از محورهای ورودی شهر اصفهان شناسایی و دستگیر کردند.

این مقام انتظامی بیان داشت: در بازرسی از خودروی او مقدار ۳۱ کیلو تریاک که زیر صندلی های جاساز شده بود کشف شد.

سرهنگ صفری ادامه داد: دراین رابطه پرونده تشکیل و متهم برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر اصفهان تاکید کرد: نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان افیونی برخورد قاطع و قانونی می کند و اجازه جولان به آنان داده نخواهد شد.

دستگیری عاملان برهم زننده نظم و امنیت عمومی در برخوار

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان برخوار از دستگیری ۳ نفر از عاملان برهم زننده نظم و امنیت عمومی و نزاع و درگیری خبر داد.

 

سرهنگ”غلامرضا براتی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در پی نزاع جرحی انجام گرفته در یکی از شهرهای شهرستان برخوار ، ماموران کلانتری ۱۴ این شهرستان وارد عمل شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان برخوار تصریح کرد: ماموران ۳ نفر از عاملان نزاع و درگیری و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی را شناسایی و با هماهنگی قضائی دستگیر کردند.

وی تصریح کرد: پرونده مقدماتی متهمان در این خصوص تشکیل و به مقام قضائی ارجاع داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان برخوار در پایان اظهار داشت: پلیس با جدیت و در راستای قانون با برهم زنندگان امنیت و آرامش شهروندان برخورد قانونی می کند.

جاساز ۲۶۱ کیلو تریاک زیر بار لاستیک

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان نائین از کشف ۲۶۱ کیلو و ۳۹۷ گرم تریاک که زیر بار قانونی لاستیک خودرو جاساز شده بود خبر داد.

سرهنگ “ایرج کاکاوند”در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان داشت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر و ماموران مستقر در ایستگاه بازرسی شهید شرافت شهرستان “نائین” حین کنترل خودروهای عبوری به یک کامیونت ایسوز مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی با اشاره به اینکه این خودرو از شرق کشور به مقصد تهران درحرکت بود بیان داشت: محموله قانونی کامیونت لاستیک خودرو بود که در بازرسی به عمل آمده مشخص شد ۲۶۱ کیلو و ۳۹۷ گرم تریاک زیر محموله جاساز شده است.

این مقام انتظامی با اشاره به توقیف کامیونت و محموله بیان داشت: در این رابطه یک سوداگر مرگ نیز دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نائین در پایان تاکید کرد: مبارزه با ابر آسیب اعتیاد و سوداگران مرگ به صورت ویژه در دستور کار پلیس است و نیروی انتظامی اجازه جولان و سرکشی به آنان را نخواهد داد.#

سهم تقصیر آموزشگاه های رانندگی در تصادفات تعیین می شود

گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پلیس راهور استان گفت: آموزشگاه های رانندگی در تصادفات جرحی و فوتی حق السهم دارند که حق السهم آنها توسط کارشناسان پلیس راهنمایی و رانندگی تعیین می شود.

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس سرهنگ “محمدرضا محمدی” در همایش سالیانه مدیران آموزشگاه های رانندگی اصفهان اظهار داشت: براساس تبصره ۳ ماده ۴(قانون رسیدگی به تخلفات) پلیس موظف شده نسبت به تعیین حق السهم آموزشگاه های رانندگی که در امر آموزش نظری و عملی دریافت کنندگان گواهینامه رانندگی مختلف کوتاهی و از لحاظ کمی و کیفی سطح قابل قبولی در تصادف رانندگی نداشته باشند اقدام کند.

وی افزود: براساس این تبصره آموزشگاه های رانندگی در تصادفات جرحی و فوتی که توسط هنرجویی آنها اتفاق می افتد حق السهم دارند که این حق السهم توسط کارشناسان پلیس راهنمایی و رانندگی تعیین می شود.

رئیس پلیس راهور اصفهان ضمن تشکر از زحمات و فعالیت های مدیران آموزشگاه ها از آنان خواست، در امر آموزش دقت بیشتری داشته تا انشاءالله بتوانیم میزان وقوع تصادفات فوتی و جرحی را در استان اصفهان تا حد چشمگیری کاهش دهیم.

برگزاری اولین همایش بانوان فرهنگ یار ترافیک در اصفهان

گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پلیس راهور استان از برگزاری اولین همایش بانوان فرهنگ یار پلیس راهنمایی و رانندگی در اصفهان و اعطای حکم انتصاب به آنان خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “محمدرضا محمدی” در همایش بانوان فرهنگ یار ترافیک اظهار داشت: با عنایت به اهمیت و ضرورت آموزش در آگاهی بخشی، ارتقاء انضباط ترافیکی و کاهش تخلفات و تصادفات رانندگی و با عنایت به نقش تاثیرگذار زنان در تربیت و فرهنگ سازی طرح بانوان فرهنگ یار پلیس برای اولین بار در اصفهان اجرایی شد.

وی افزود: در این طرح آموزش های لازم توسط کارشناسان پلیس راهنمایی و رانندگی به بانوان ارایه و با جلب مشارکت های عمومی از حضور موثر بانوان در امر ترویج فرهنگ صحیح عبور و مرور و پیشگیری از تخلفات و تصادفات رانندگی استفاده می شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی اصفهان در پایان تاکید کرد: مشارکت مردمی با پلیس و نهادینه سازی قوانین راهنمایی و رانندگی نقش بسزایی درکاهش تخلفات رانندگی و وقوع حوادث جاده ای دارد که مردم فهیم استان اصفهان در این خصوص همکاری خوبی با پلیس داشته اند و بحمدلله میزان وقوع بسیاری از حوادث رانندگی منجر به جرح و فوت را تا حد زیادی کاهش یافته است.

نگاهی به وصیت نامه شهدای پلیس اصفهان- قسمت ۳۰، وصیت نامه شهید ” علی اصغر یزدانی

گروه استان ها _ اصفهان _ تنها وصیت من این است که به مردم انقلابی و مسلمان ایران توصیه کنم که از خون پاسداران پاسداری کرده و نگذارند وجبی از خاک کشور به دست بیگانگان بیافتد.

« خانواده عزیزم! از اینکه نتوانستم با شما خداحافظی کنم مرا ببخشید و این وصیت را الآن در میان نخل های خرمای آبادان در حالی که رگبار مسلسل ها لحظه ای قطع نمی شود و صدای خمپاره و توپ و موشک سکوت را می شکند می نویسنم.

کلیه اموالی که به من تعلق دارد به جنگ اختصاص دهید و فقط برایم دعا کنید و مرا ببخشید. تنها وصیت من این است که به مردم انقلابی و مسلمان ایران توصیه کنم که از خون پاسداران پاسداری کرده و نگذارند وجبی از خاک کشور به دست بیگانگان بیافتد.»

بخشی از وصیت نامه شهید علی اصغر یزدانی ، محل شهادت: اروند رود  سال شهادت: ۱۳۵۹/۹/۹

تهیه و تنظیم: اداره امور ایثارگران فرماندهی انتظامی استان اصفهان

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا