تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

کشف ۳۰۰ میلیاردی کالای ساختمانی احتکار شده در اصفهان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان، سردار” مهدی معصوم بیگی”، اظهار داشت: کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشراف اطلاعاتی و نظارت دقیق بر فعالیت انبارها، از احتکار محموله سنگینی از کالا و لوازم ساختمانی توسط یکی از عمده فروشان تأسیسات ساختمانی اطلاع پیدا کرده و بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد متهم طی هفته های گذشته به بهانه نامعلوم بودن قیمت کارخانجات از فروش کالا خودداری کرده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه متهم، محموله سنگینی از کالا و لوازم ساختمانی را در ۶ سوله و یک منزل ۳ طبقه نگهداری می کرد،گفت: در همین رابطه ماموران پس از اخذ مجوز از مقام قضائی به همراه کارشناسان اداره صنعت،معدن و تجارت طی یک عملیات هوشمندانه و ضربتی انبارهای نگهداری کالا را مورد بازرسی قرار دادند.

این مقام ارشد انتظامی بیان کرد: در بررسی های صورت گرفته مشخص شد اطلاعات سوله ها و موجودی آنها در سامانه ثبت انبارها درج نشده در حالی که تمام انبارها حاوی مقادیر بسیار زیادی کالا و اجناس تأسیساتی و ساختمانی از انواع مختلف بوده است.

وی از کشف مقادیر زیادی پکیج و رادیاتور در بازرسی از این  انبارها خبر داد و اظهار داشت: با توجه به اینکه در فصل زمستان قرار داریم و این گونه اقلام در بازار نیز با کمبود مواجه شده موضوع احتکار کالا توسط متهم محرز و با حکم مقام قضائی نسبت به پلمب تمامی انبارهای متعلق به وی اقدام شد.

سردار معصوم بیگی، ارزش محموله کالاهای ساختمانی احتکار شده را برابر اعلام کارشناسان اداره صنعت، معدن و تجارت ۳۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در این رابطه پرونده تشکیل و متهم به اداره تعزیرات حکومتی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان، تامین امنیت در تمام ابعاد زندگی مردم را وظیفه ذاتی نیروی انتظامی دانست و تصریح کرد: به اخلالگران نظام ارزی، مفسدان اقتصادی و محتکران کالاهای اساسی هشدار می دهیم که مطمئن باشند پلیس با آن ها برخورد قاطع و قانونی می کند و اجازه نمی دهد به طمع دست یابی به منافع شخصی از شرایط اقتصادی کشور سوء استفاده کرده و مردم را در تنگنا قرار دهند.*

توقیف ۱۰۰ کیلو تریاک در اصفهان

گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان از کشف ۱۰۰ کیلو تریاک در عملیات ماموران یگان تکاوری پلیس اصفهان خبر داد.

سرهنگ “غلامحسین صفری” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران یگان تکاوری پلیس اصفهان حین کنترل یکی از محورهای فرعی جنوبی استان اصفهان به یک وانت پیکان که در تاریکی شب از این محور حرکت می کرد مشکوک و وارد عمل شدند.

وی افزود:این خودرو در عملیاتی ضربتی و سنجیده متوقف و در بازرسی از آن ۱۰۰ کیلو تریاک کشف شد.

سرهنگ صفری اظهار داشت: در این خصوص یک سوداگر مرگ دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر اصفهان تاکید کرد: نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان افیونی برخورد قاطع و قانونی می کند و اجازه جولان و سرکشی به آنان داده نخواهد شد.

دستگیری اعضای باند سارقان اماکن خصوصی با ۵۳ فقره سرقت در ” کاشان

گروه استان ها- اصفهان _سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان کاشان از دستگیری اعضای باند۳ نفره سارقان اماکن خصوصی و اعتراف آنان به ۵۳ فقره سرقت در عملیات ویژه ماموران این فرماندهی خبر داد .

سرهنگ “علی قربانی”  با اعلام این خبر به خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در پی اعلام وقوع چندین فقره سرقت از منازل نیمه ساز و باغ های حاشیه ای شهر کاشان ، مراتب به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان کاشان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ماموران در تحقیقات خود دریافتند سارقان با شناسایی منازل نیمه ساز و باغات و اطلاع از خالی بودن آن ها ، اقدام به سرقت اموال درون آن ها کردند اظهار داشت: ماموران با انجام یک سری اقدامات فنی و پلیسی موفق شدند هویت ۳ نفر از کسانی که در این سرقت ها دست داشتند را به دست آورده و طی هماهنگی با مقام قضائی و در یک عملیات غافلگیرانه و ضربتی متهمان رادر مخفیگاهشان دستگیر کردند .

سرهنگ ” قربانی ” تصریح کرد : سارقان که در ابتدا منکر هرگونه سرقتی بودند اما در مواجهه با مدارک و مستندات ماموران ، به بزه ارتکابی خود اعتراف کرده و به ۴۹ فقره سرقت از منازل نیمه ساز و ۴ فقره سرقت سیم برق در سطح شهر کاشان اقرار کردند.

وی  با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهان مقادیر زیادی لوازم سرقتی منزل کشف و ضبط شده است اظهار داشت: با اقرار صریح متهمان پرونده تشکیل و دستگیر شدگان جهت اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شدند .

سرپرست فرماندهی انتظامی کاشان در پایان خاطرنشان کرد : به شهروندان توصیه می کنیم برای پیشگیری از سرقت اماکن خصوصی و منازل نیمه ساز خود را به تجهیزات ایمنی پیشگیری از سرقت مجهز کرده و حتما نگهبانان مطمئن و قابل اعتماد را بکارگیری و هرگونه موارد مشکوک را در اسرع وقت از طریق تماس با سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند .

آتش سوزی منزلی در اصفهان

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از آتش گرفتن یک منزل مسکونی در یکی از مناطق شمالی شهر اصفهان خبر داد.

سرهنگ “محمدرضا خدادوست” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی تماس مردمی با سامانه ۱۱۰ پلیس و اعلام یک مورد حریق منزل مسکونی در یکی از محلات شهرستان اصفهان، بلافاصله گشت انتظامی به محل اعزام شد.

وی افزود: ماموران هنگامی که به محل اعزام شدند مشاهده کردند یک منزل مسکونی آتش گرفته و بحمدلله این حادثه خسارت جانی نداشت.

این مقام انتظامی با اشاره به مهار آتش سوزی توسط عوامل آتش نشانی بیان داشت: علت کارشناسی وقوع این حادثه توسط کارشناسان مربوطه در دست بررسی است و اعلام خواهد شد.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان خاطر نشان کرد: بحمدالله این حادثه آتش سوزی خسارت جانی نداشت ولی اکیدا توصیه می شود اصول و نکات ایمنی درهمه حال رعایت شود تا از وقوع اینگونه حوادث پیشگیری شود.

۷ واحد صنفی نت سرای متخلف در اصفهان پلمپ شدند

گروه استان ها _ اصفهان _ رئیس پلیس امنیت عمومی استان از پلمپ ۷ واحد صنفی نت سرای متخلف در راستای اجرای طرح بازدید و کنترل واحد های صنفی نت سرا و کافی نت ها در شهر اصفهان خبر داد.

سرهنگ “محمد حسن اسماعیلی” در تشریح این خبر به خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی، طرح بازدید و کنترل واحد های صنفی نت سراها و کافی نت ها را در شهر اصفهان به اجرا گذاشتند.

وی اظهار داشت: ماموران در این طرح از ۲۶۵ واحد صنفی بازدید کردند که در نهایت تعداد ۷ واحد صنفی به علت عدم رعایت قوانین و مقررات مربوطه متخلف شناخته شده و با حکم مقام قضائی نسبت به پلمپ و جلوگیری از ادامه فعالیت آن ها اقدام شد.

رئیس پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از صدور اخطاریه پلمپ برای ۴۳ واحد صنفی دیگر خبر داد و گفت: در همین رابطه از متصدیان ۵۴ واحد صنفی دیگر نیز تعهد کتبی اخذ شد که در صورت عدم اجرای موارد مربوطه در موعد مقرر با آنان برابر قانون برخورد خواهد شد.

این مقام انتظامی بیان کرد: این گونه برنامه ها و اقدامات کنترلی و نظارتی، به صورت مستمر در دستور کار ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان قرار دارد و از عموم شهروندان نیز می خواهیم، در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی متصدیان واحدهای صنفی، موضوع را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ مرکز فوریت های پلیسی به کارشناسان ما اطلاع دهند.

کشف محموله میلیونی کالای قاچاق در”نائین

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان نائین از کشف محموله ای کالای قاچاق به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال خبرداد.

سرهنگ “ایرج کاکاوند” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: عوامل مستقر در ایستگاه بازرسی شهید شرافت نایین حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده که حامل محموله قانونی تن ماهی بود مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو ۶ حلقه لاستیک خارجی و ۳ دستگاه ماشین لباسشویی خارجی که زیر بار جاساز شده بودند کشف شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان مربوطه ۳۰۰ میلیون ریال اعلام شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان نائین تاکید کرد: قاچاق ضربات جبران ناپذیری به بدنه اقتصادی کشور وارد می کند که نیروی انتظامی همواره با مفسدان اقتصادی برخورد قاطع و قانونی می کند و اجازه جولان به آنان را نخواهد داد.

اجرای طرح ساماندهی و سالم سازی پارک ناژوان اصفهان

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از اجرای طرح ساماندهی پارک ناژوان خبر داد وافزود: اجرای این طرح ها در سرلوحه و دستور کار قرار دارد و هدف پلیس از اجرای این طرح ها ثبات امنیت و رضایتمندی شهروندان و برخورد قاطع با مجرمان می باشد .

سرهنگ “محمدرضا خدادوست” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: روز گذشته طرح ساماندهی پارک ناژوان با حضور عوامل تخصصی این فرماندهی ،یگان امداد و پلیس راهور به اجرا گذاشته شد.

وی پیشگیری از وقوع ناهنجاری‌های اجتماعی به ویژه مظاهر علنی فساد، بدپوششی و آلودگی صوتی را از مصادیق ناهنجاری‌های اخلاقی عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه رسالت پلیس برخورد با هنجارشکنان و ایجاد امنیت مطلوب در جامعه است ،در اجرای این طرح با روان سازی ترافیک خیابان باغ فردوس، ورودی های اصلی پارک ناژوان ، صنوف متخلف اعمال منافی عفت مانند کشف حجاب ، خودروهای متخلف و هنجارشکن و آتش زدن های بی مورد پارک تفریحی ناژوان برخورد شد.

خدادوست ادامه داد: از نتایج اجرای این طرح توقیف ۳ دستگاه خودرو متخلف ، ۵ مورد تذکر لسانی، چند مورد تعهد کتبی و تذکر و صدور ۴۰ قبض جریمه بوده است.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان با اشاره به استمرار این طرح افزود: نیروی انتظامی طبق وظیفه ذاتی خود برای تامین امنیت وآرامش شهروندان تمام تلاش خود را به کار می گیرد و از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک موضوع را ازطریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

ممنوعیت نصب هر نوع تبلیغات و آگهی روی بدنه خارجی وسایل نقلیه

گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پیلس راهور استان گفت: نصب هر نوع علائم و پلاک های متفرقه و همچنین الصاق یا نصب یا نقش هر نوع آگهی، نوشته، عکس و نوشتن عبارات و ترسیم نقوش روی شیشه ها یا بدنه درونی یا بیرونی وسایل نقلیه ممنوع است.

 

سرهنگ “محمدرضا محمدی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: : طبق ماده ۲۰۷ آیین راهور نصب هر نوع علائم و پلاک های متفرقه و همچنین الصاق یا نصب یا نقش هر نوع آگهی، نوشته، عکس و نوشتن عبارات و ترسیم نقوش روی شیشه ها یا بدنه درونی یا بیرونی وسایل نقلیه به منظور تجارت، تبلیغ، نمایش و مانند آن ممنوع است.

رئیس پلیس راهور اصفهان تاکیدکرد: تنها مرجع رسمی صدور مجوز در این رابطه صرفا پلیس راهنمایی و رانندگی می باشد.

سرهنگ محمدی خاطر نشان کرد: خودروهایی که هر نوع علائم و پلاک متفرقه یا آگهی ، نوشته ، عکس و نقوش و دیگر علایم روی شیشه ها یا بدنه درونی یا بیرونی آنها نصب و ترسیم شده باشد مورد اعمال قانونی قرار می گیرند.

 

نگاهی به وصیت نامه شهدای پلیس اصفهان- قسمت ۳۲ ، وصیت نامه شهید ” حسین جان نثاری

گروه استان ها _ اصفهان _ برادران و خواهران مسلمان از حمایت و دفاع از اسلام و انقلاب و کشورتان و اطاعت از فرمان حسین زمان دریغ نکنید، دنبال روحانیون بروند و خط امام را دنبال کنند.

« با درود و سلام بر امام امت خمینی کبیر ، این پیر جماران، مردی که از همه جهان بریده و در عشق حق فانی شده و با آرزوی موفقیت برای همه رزمندگان جبهه های حق علیه باطل، اینجانب آماده فرمان حمله به قلب مزدوران بعثی می باشم لحظاتی را که فرصت دارم بنوشتن این وصیت نامه می پردازم.

برادران و خواهران مسلمان از حمایت و دفاع از اسلام و انقلاب و کشورتان و اطاعت از فرمان حسین زمان دریغ نکنید و بدانید که سرانجام کار هر انسانی دیر یا زود مرگ است پس چه بهتر که اکنون که زمینه انتخاب مرگ شرافتمندانه فراهم گردیده در نبرد حق علیه باطل شرکت کنید.

بدانید که پیروزی و افتخار در سایه جهاد فی سبیل اله است که حضرت علی (ع) فرمود با دشمن بجنگید تا برای فرزندان خود عزت به ارث گذارید و کسی که در راه حق شهید شود ناکام نخواهد بود. از امت اسلامی می خواهم که دنبال روحانیون بروند و خط امام را دنبال کنند که اگر روحانیون نبودند ما هیچ نداشتیم ضمناً راضی نیستم کسانیکه ولایت فقیه را قبول ندارند در تشییع جنازه من شرکت کنند.»

بخشی از وصیت نامه شهید حسین جان نثاری ، محل شهادت: کردستان – روستای کردکلان سال شهادت: ۱۴/۸/۱۳۶۱

تهیه و تنظیم: اداره امور ایثارگران فرماندهی انتظامی استان اصفهان

 

رانندگی در شب

کارشناسان راهنمایی و رانندگی معتقدند که قدرت بینایی رانندگان در شب، به علت محدود شدن میدان دید به شدت کاهش می یابد و تشخیص اشیا از یکدیگر، به میزان قابل توجهی با مشکل روبرو می‌شود. بنابراین، برای کاهش خطرات و سوانح رانندگی، باید خودرو خود را برای رانندگی در شب آماده کنید و با رعایت سایر موارد ایمنی، سلامت خود و دیگر سرنشینان خودرو را تضمین کنید.

  • لازم است تمام چراغ‌ها، اعم از چراغ‌های ترمز، دنده عقب، راهنما، دینام، چراغ‌های کوچک جلو و عقب و نور بالا و پایین را از نظر سالم بودن بررسی کنید.
  • در هنگام طلوع و غروب خورشید نیز چراغ های جلو را با نور پایین روشن کنید.
  • چراغ‌های جلو، عقب و راهنما و شیشه‌ها را به طور مرتب تمیز کنید.
  • هنگام رانندگی در شب از سرعت خود بکاهید و فاصله خود را با خودرو جلویی بیشتر کنید، چون در شب، تخمین سرعت و فاصله با خودروهای دیگر چندان آسان نیست.
  • راننده عزیز برای دید وسیع تر و بهتر در شب، شما مجاز هستید با نور بالا حرکت کنید، اما وقتی پشت سر خودرو دیگری قرار می‌گیرید و یا وسیله نقلیه دیگری از طرف مقابل به شما نزدیک می‌شود، یا در خیابان‌ها و بزرگراه هایی که روشنایی کافی وجود دارد حرکت می‌کنید، چراغهای جلو خودرو خود را در حالت نور پایین قرار دهید تا دید راننده مقابل مختل نشود. احتمال دارد، راننده مقابل نتواند در نور خیره کننده خودرو شما جاده را درست تشخیص دهد و به سمت خارج جاده یا حتی به سمت شما متقابل شود و موجب تصادف یا واژگونی شود.
  • هنگام رانندگی در شب سعی کنید از نور پایین خودرو استفاده کنید.
  • از یک تعمیرکار ماهر بخواهید نور پایین و بالای خودرو شما را به صورت استاندارد تنظیم کند.
  • هرگز به نور بالای خودروهایی که از روبه رو می‌آیند، خیره نشوید. بلکه حاشیه سمت راست و یا خط سفید میان جاده را نگاه کنید، در عین حال، آگاهانه و هوشیارانه خودرو مقابل را زیر نظر بگیرید که مبادا به دلیل خستگی، خواب آلودگی و نقص فنی به طرف شما منحرف شود. هوشیاری شما موجب می‌شود در این وضعیت بتوانید، سریع عکس العمل نشان دهید.
  • در مسیرهای طولانی، برای خوردن یک غذای سبک و انجام چند حرکت کششی، بایستید و اگر بیش از اندازه خسته هستید، به اندازه کافی استراحت کنید.
  • اگر خودرو شما نقص فنی پیدا کرد تا حد امکان از جاده خارج شوید و با روشن کردن چراغ های چشمک زن و استفاده از مثلث های شب نما و یا روشن کردن چراغ های درون خودرو، رانندگان را از جایگاه خود آگاه سازید.
  • چنانچه در مسیری که از آن می گذرید نور کافی وجود ندارد، مراقب رهگذرانی باشید که لباس تیره پوشیده اند.
  • همه نکات ایمنی مربوط به رانندگی در شب را بلافاصله بعد از غروب خورشید اجرا کنید.
  • همیشه، بویژه پس از تاریک شدن هوا و هنگام تغییر خط عبور و گردش‌ها، استفاده از چراغ های راهنما، کاملا ضروری و مهم است.
  • موتورسواران و دوچرخه سواران در هنگام غروب آفتاب در شب، به سختی دیده می شوند، به خصوص وقتی لباس تیره پوشیده اند و نور خودرو مقابل هم، دید شما را محدود می کند، پس بسیار دقت کنید.

در حین رانندگی به خصوص در شب از استعمال دخانیات بپرهیزید، زیرا نیکوتین و منواکسیدکربن به دید شبانه آسیب می رساند.

سرهنگ محمد رضا محمدی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان اصفهان

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا