اخبار صنعت، معدن و تجارتاقتصادیشهر و جامعهعناوین اخبارنفت،گازو پتروپالایش

مصرف بیش از ۵میلیارد متر مکعب گاز در نیروگاه های استان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی، سید مصطفی علوی، درباره سوخت رسانی به نیروگاه های استان، گفت: تمامی نیروگاه های استان از گاز استفاده می‌کنند، بر این اساس میزان سوختی که پنج نیروگاه از ابتدای سال تا کنون دریافت و مصرف کرده اند،۵میلیارد و ۸۷۰میلیون مترمکعب بوده است.
وی، افزود: با گازرسانی صحیح و به‌ موقع به نیروگاه‌های استان و تامین گاز آنها، مصرف سوخت مایع به صفر رسیده است.
علوی، با تاکید بر اینکه مصرف گاز سبب کاهش میزان آلودگی هوا می‌شود، اظهار کرد: مصرف سوخت مایع آلایندگی زیادی به همراه دارد اما جایگزین شدن گاز آثار زیست محیطی مطلوبی در پی دارد که کاهش میزان آلاینده ها از جمله همین اثرات است.
وی، ادامه داد: امیدواریم مصرف گاز در نیروگاه ها بدون اعمال محدودیت مصرف، تا پایان سالجاری استمرار داشته باشد.
مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، درباره گازرسانی به صنایع در استان توضیح داد: صنایع عمده و فوق عمده استان از مصرف کنندگان گاز هستند به صورتی که میانگین مصرف روزانه آنها۴۲میلیون مترمکعب است، که از این میزان؛ میانگین مصرف روزانه گاز در صنایع سیمان برابر یک میلیون و ۷۹۹ هزار مترمکعب، صنایع فولاد برابر ۱۱میلیون و ۶۸۲ هزارمترمکعب، و نیروگاه ها برابر ۱۶میلیون و ۸۵۰هزار مترمکعب است.
مهندس علوی، با بیان اینکه هم اکنون حجم قابل توجهی گاز معادل ۶۵میلیون متر مکعب در روز، در استان مصرف می شود، گفت: این حجم گاز صنایع را از مصرف سوخت مایع بی نیاز کرده در حالی که اگر صنایع و نیروگاه ها به جای استفاده از گاز از سوخت مایع استفاده کنند یک فاجعه زیست محیطی شدید به وجود می‌آید.
مدیر عامل شرکت گاز استان اصفهان، تصریح کرد: با اقدام‌های انجام شده، این شرکت توانسته در برنامه‌ریزی‌های مربوط به گازرسانی به بخش‌های صنایع، تجاری، نیروگاه‌ها و بخش خانگی به اهداف تعیین شده خود دست یابد.
گفتنی است،سهم گاز در سبد انرژی استان رو به افزایش می باشد به طوری که هم اکنون ۷۰ درصد سبد انرژی به گاز اختصاص دارد.
لازم به ذکر است، اصولاً استفاده از سوخت های فسیلی مشکلات زیادی را برای محیط زیست فراهم می کند، که اگر در مصرف آن برنامه ریزی نگردد و همچنین وسایل مورد استفاده از راندمان خوبی برخوردار نباشند سطح آلودگی محیط زیست بسیار زیادتر خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا