اقتصادیشهر و جامعهعناوین اخبارنفت،گازو پتروپالایش

اجرای بیش از ۸ هزار انشعاب گاز در استان اصفهان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی، سید مصطفی علوی، مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با اعلام این مطلب افزود: با وجود بهره مندی بیش از ۹۹٫۵ درصد از خانوارهای استان از نعمت گاز طبیعی، این شرکت تمام تلاش خود را برای گازرسانی به متقاضیان جدید به کار بسته است.
وی، اظهار داشت: از مجموع انشعابات نصب شده درسال ۹۸، بالغ بر ۷هزار و ۶۲انشعاب شهری و یک هزار و ۷۴۹ انشعاب به مشترکین روستایی واگذار شده است.
علوی، تصریح کرد: با اجرای این عملیات، مجموع انشعابات نصب شده در استان در حال حاضر به بیش از یک میلیون ۱۰۰ هزار انشعاب رسیده است.
مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، با بیان این مطلب که هم اکنون ۹۵درصد جمعیت شهری و ۹۰ درصد روستاهای واجد شرایط استان از گاز طبیعی استفاده می کنند، افزود: به طور میانگین سالانه حدود ۲۱ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی در سطح استان در بخش های خانگی، صنعتی و عمومی به مصرف می رسد.
مهندس علوی،با بیان اینکه تمهیدات لازم برای تعمیرات اساسی ایستگاه ها، نگهداری مناسب تاسیسات و خطوط شبکه گازرسانی استان به طور کامل انجام شده افزود: امیدواریم با مشارکت و همکاری مردم در موضوع مصرف صحیح و بهینه گاز طبیعی از روزهای باقی مانده فصل زمستان به گرمی عبور کنیم.
وی ادامه داد: مشترکین می‌توانند با بکارگیری نکات بسیار ساده همانند استفاه از لباس گرم در منزل، نصب پرده های ضخیم، رعایت دمای رفاه و خاموش کردن وسایل گرمایشی اتاق های بدون استفاده، با رعایت نکات ایمنی سهم قابل توجهی در مدیریت مصرف گاز کشور داشته باشند.
علوی، گفت: همچنین مسئولان انرژی ادارات دولتی نیز می بایست پیرو بخشنامه ابلاغی دولت مبنی بر مصرف بهینه و ایمن گاز، نسبت به روشن کردن وسایل گرمایشی یک ساعت قبل از آغاز کار و خاموش کردن آنها یک ساعت پیش از پایان کار و همچنین خاموش کردن وسایل گرمایشی در روزهای تعطیل، استفاده از دستگاه‌های گازسوز استاندارد با برچسب انرژی بالا، انجام معاینه فنی همه موتورخانه‌ها از طریق شرکت‌های تایید صلاحیت‌شده، سرویس و تعمیر دوره‌ای تجهیزات گازسوز و نصب سامانه پایش هوشمند موتورخانه به‌منظور افزایش ضریب ایمنی و بازدهی وسایل گازسوز توجه و دقت لازم را داشته باشند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا