شهر و جامعهعناوین اخبار

کشف ۲۷دستگاه ماینر قاچاق در”خمینی شهر”/انبار کالای قاچاق در اصفهان لو رفت/کشف ۱۵ فقره سرقت منزل در اصفهان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان ، سرهنگ “علی جعفری نژاد ”  اظهار داشت: ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان خمینی شهر با اشرافیت اطلاعاتی اطلاع پیدا کردند، فردی بدون داشتن مجوز اقدام به استخراج ارز دیجیتال بوسیله تعدادی دستگاه ماینر قاچاق در یک کارخانه متروکه  می کند که بلافاصله بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از انجام تحقیقات و کسب اطمینان از درستی موضوع  با هماهنگی قضائی از محل مذکور بازدید کردند که  در نتیجه ۲۷ دستگاه ماینر خارجی قاچاق  که به صورت قفسه بندی با تجهیز کابل های شبکه برق، جاسازی شده بودند، کشف شدند.

سرهنگ “جعفری نژاد” ارزش این دستگاه ها را برابر اعلام نظر کارشناسان مربوطه ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال اعلام کرده و گفت: در این رابطه یک نفر دستگیر و با تشکیل پرونده  برای اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر  در پایان خاطر نشان کرد: استفاده از دستگاه های استخراج ارز دیجیتال نیاز به مصرف برق زیادی دارد و استفاده از آن ها باعث اخلال در شبکه توزیع برق شهری شده که به همین دلیل متهمان با استفاده از برق یارانه ای واحدهای صنعتی تعطیل ونیمه تعطیل ویا به صورت غیر مجاز از پشت کنتور برق اقدام به فعالیت غیرقانونی با این دستگاه ها می کنند که پلیس برخورد قانونی با این گونه افراد را به طور ویژه در دستور کار خود قرار داده است.

انبار کالای قاچاق در اصفهان لو رفت

گروه استان ها _ اصفهان_ سرپرست پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان از شناسایی انبار حاوی مواد خوراکی و لوازم آرایشی و بهداشتی خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ” کامران ریاحی” با اعلام این مطلب به خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالای پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با تیزهوشی و اشرافیت بالای خود از دپوی محموله ای از اقلام خوراکی و لوازم آرایشی و بهداشتی خارجی قاچاق در یکی از انبارها مطلع و بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از تکمیل تحقیقات خود طی یک عملیات ضربتی با هماهنگی مقام قضائی از انبار مذکور بازدید به عمل آوردند که در نتیجه ۴ هزار و ۶۳۷ قلم انواع مواد خوراکی، شامل روغن زیتون، آدامس و شکلات، بیسکویت و کمپوت، یک هزار و ۵۰۰ کیلوگرم نشاسته و ۳ هزار و ۳۷۲ قلم انواع لوازم آرایشی و بهداشتی خارجی که همگی فاقد هرگونه مدارک معتبر گمرکی بوده و به صورت قاچاق تهیه شده بودند کشف شد.

سرپرست پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان ارزش این محموله مکشوفه را برابر اعلام کارشناسان مربوطه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: در این رابطه ۵ نفر که اقلام مربوطه متعلق به آنان بودند شناسایی و با تشکیل پرونده جهت اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

سرهنگ ریاحی از استمرار و تشدید طرح ها و برنامه های مبارزه با قاچاق کالا خبر داد و گفت: رسیدگی به پرونده های کلان و به اصطلاح دانه درشت های قاچاق در دستور کار جدی پلیس امنیت اقتصادی استان اصفهان قرار دارد و ماموران این پلیس با کسانی که به صورت عمده و گسترده اقدام به تهیه و توزیع کالاهای قاچاق در بازار کرده و باعث ایجاد مانع بر سر رونق تولید در جامعه شوند برابر با قانون برخورد می کنند.#

کشف ۱۵ فقره سرقت منزل در اصفهان

گروه استان ها_اصفهان_رئیس پلیس آگاهی استان از شناسایی و دستگیری یک سارق منزل و کشف ۱۵ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ “حسین ترکیان ” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر سرقت از منزل او در منطقه جنوبی شهر اصفهان،بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان تحقیقات خود را دراین زمینه آغاز و با انجام یک سری اقدامات تخصصی موفق به شناسایی یک سارق در این رابطه شدند.

سرهنگ ترکیان با اشاره به دستگیری سارق اظهار داشت: متهم هنگامی که با مستندات پلیس روبرو شد به ۱۵فقره سرقت منزل در منطقه جنوبی شهر اصفهان اعتراف کرد .

این مقام انتظامی بیان داشت: سارق دستگیر شده پس از تکمیل پرونده و برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

رئیس پلیس آگاهی اصفهان خاطر نشان کرد: منازل خود را به تجهیزات ایمنی پیشگیری از سرقت مجهز کنید و از نگهداری وجوه نقد ، زیورآلات و طلا در منزل خودداری و آنها را صندوق امانات بانک ها بسپارید.

کشف ۲ کیلو و ۸۰۰گرم تریاک در “بویین ومیاندشت

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان “بویین و میاندشت” از کشف ۲ کیلو و ۸۰۰ گرم تریاک و دستگیری ۲ نفر در این رابطه خبر داد.

سرهنگ “علی مرشد فریدنی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان “بویین و میاندشت” با اشراف اطلاعاتی و عملیاتی بالایی که داشتند از فعالیت ۲ توزیع کننده مواد افیونی در این شهرستان مطلع و وارد عمل شدند.

وی افزود: پس از انجام هماهنگی های لازم از مخفیگاه متهمان بازرسی شد که ۲ کیلو و ۸۰۰ گرم تریاک کشف شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: دراین خصوص پرونده تشکیل و ۲ خرده فروش مواد افیونی نیز به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان بویین و میاندشت تاکید کرد: نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان افیونی برخورد قاطع و قانونی می کند و اجازه جولان به آنان داده نخواهد شد.

کشف ۸۰۰ میلیون ریال پارچه قاچاق در اصفهان

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از توقیف خودروی پراید و کشف پارچه قاچاق به ارزش ۸۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “محمدرضا خدادوست” فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: در راستای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز یک دستگاه خودروی پراید توسط ماموران کلانتری ۱۲ این فرماندهی توقیف شد.

وی افزود: این خودرو حامل ۸۰ ثوب پارچه های مجلسی خارجی بود که راننده مدارک گمرکی را ارائه نداد و خودرو و محموله توقیف شدند.

این مقام انتظامی با اشاره به دستگیری راننده در این رابطه، ادامه داد: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان۸۰۰ ریال اعلام شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان در پایان از تحویل متهم به مراجع قضائی خبر داد و خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با قاچاقچیان کالا و برهم زنندگان نظم اقتصادی کشور برخورد قاطع و قانونی می کند و اجازه جولان به آنان نخواهد داد.

مرگ خانم ۴۴ ساله اصفهانی در اثر گاز گرفتگی

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از مرگ یک خانم ۴۴ ساله بر اثر گاز گرفتگی در یکی از مناطق شمالی شهر اصفهان خبر داد.

سرهنگ “محمدرضا خدادوست” در تشریح این خبر اظهار داشت: بامداد امروز گزارشی از فوت یک نفر به علت گازگرفتگی در یکی از محله های شمال شهر اصفهان به مرکز فوریت های پلیس ۱۱۰ اعلام شد و بلافاصله تیم های امدادی و انتظامی برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

وی افزود: با حضور تیم های امدادی و انتظامی کلانتری ۲۶ در محل مشاهده شد، زنی ۴۴ ساله در منزلش فوت شده که بررسی های اولیه نشان از گازگرفتگی بود.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه علت اصلی وقوع این حادثه در دست بررسی است اضافه کرد: در این خصوص پرونده ای تشکیل و به مراجع قانونی ارسال شد.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به برودت هوا و استفاده از وسایل گرمایشی در زمستان ، آمار تلفات مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در این مدت با رشد قابل توجهی همراه است، اگر چـه این روز‌ها استفاده از پکیج‌های گرمایی و سیستم‌های حرارت مرکزی زیاد شده ، اما باز هم تعداد زیادی از افراد برای گرم کردن اماکن خود در فصل سرما از بخاری‌های گاز سوز استفاده می‌کنند که در صورت عدم رعایت نکات ایمنی، استفاده از این وسایل گاز سوز منجر بـه مشکلات تنفسی و گازگرفتگی خواهد شد، در همین راستا از شهروندان عزیز در خواست می کنم در هنگام استفاده از سیستم های گرمایشی، اصول ایمنی استفاده از این وسایل را مورد توجه قرار دهند تا هیچ گاه شاهد چنین حوادث ناگواری نباشیم.

 

کشف محموله میلیونی کالای قاچاق در نایین

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان نایین از کشف محموله ای کالای قاچاق به ارزش ۱۶۰ میلیون ریال خبرداد.

سرهنگ “ایرج کاکاوند” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: ماموران انتظامی ایستگاه ایست و بازرسی شهید شرافت نایین حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون و یک دستگاه اتوبوس اسکانیا مشکوک و آنها را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از کامیون که حامل گندم بود، تعدادی دوک خارجی نخ و در بازرسی از اتوبوس یک دستگاه تلوزیون ال ای دی و ۲۴ جفت کفش خارجی فاقد مدارک گمرکی کشف شدند.

این مقام انتظامی افزود: ارزش محموله های کشف شده توسط کارشناسان ۱۶۰ میلیون ریال اعلام شده است.

سرهنگ کاکاوند بیان داشت: در این خصوص ۲ نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان نایین خاطر نشان کرد: قاچاق کالا به تولیدات داخلی کشور ضربه مستقیم می زند که از تمام مردم تقاضا می شود هر گونه اخبار در خصوص کالای قاچاق ، را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

ناکامی مسافر هوایی اصفهان در خروج ۵۰۰ قرص متادون

گروه استان ها _ اصفهان _ رئیس پلیس فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان، از کشف ۵۰۰ عدد قرصف متادون در بازرسی از وسایل بار یکی از مسافران پرواز خروجی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ ذبیح الله دلاور با اعلام این مطلب اظهار داشت: ماموران پلیس فرودگاه شهید بهشتی اصفهان مستقر در گیت بازرسی با هوشیاری بالای خود حین کنترل وسایل بار مسافران یکی از پرواز های خروجی متوجه وجود اشیایی مشکوک شده و موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران در بازرسی دقیق از وسایل بار این مسافر، موفق شدد ۵۰۰ عدد قرص متادون، یک عدد وافور زینتی، ۲عدد حقه وافور به همراه انبر و سوزن مربوطه که به شکلی ماهرانه در زیر وسایل همراه جاسازی شده بود را کشف کنند.

پلیس فروگاه شهید بهشتی اصفهان با بیان اینکه ماموران با هوشیاری بالای خود این قاچاقچی را در عملی کردن نقشه خود ناکام گذاشتند گفت: در این رابطه پرونده تشکیل و متهم جهت اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سارق احشام در محل سرقت، توسط گشت انتظامی تیران و کرون دستگیر شد

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان تیران و کرون از دستگیری یک سارق احشام حین سرقت خبر داد.

سرهنگ “علی صادقی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی تماس یکی ز شهروندان مبنی بر تردد مشکوک فردی در نیمه شب و در خارج از شهر، سریعا واحد گشت انتظامی بصورت نامحسوس به محل اعزام شد.

وی افزود: ماموران متوجه شدند یک قلعه قدیمی در آنجا است که محل نگهداری احشام می باشد و سارق که متوجه حضور ماموران نشده بودند وارد قلعه می شود.

این مقام انتظامی بیان داشت: سارق در حال ضرب و شتم نگهبان بوده و قصد سرقت و بارگیری احشام را داشت که ماموران وارد عمل شدند و او را دستگیر کردند.

سرهنگ صادقی اظهار داشت: نگهبان دامداری به بیمارستان منتقل و سارق نیز در این رابطه دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان تیران و کرون خاطر نشان کرد: تماس به موقع شهروندان با پلیس و هوشمندی گشت انتظامی از وقوع یک سرقت پیشگیری کرد که امید است عموم مردم مشارکت مردمی با پلیس داشته باشند و هر گونه اخبار و موضوع مشکوک را در اسرع وقت به پلیس اطلاع دهند.

 

جان باختن راکب دوچرخه براثر تصادف با پراید در “خمینی شهر

گروه استان ها _ اصفهان _ فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر از جان باختن راکب یک دستگاه دوچرخه بر اثر تصادف شدید با یک دستگاه خودروی سواری پراید خبر داد.

سرهنگ “علی جعفری نژاد” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت : ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی شهرستان خمینی شهر در پی اطلاع از وقوع تصادف بین یک دستگاه خودروی سواری پراید با یکدستگاه دوچرخه در منطقه “جوی آباد” بلافاصله به منظور بررسی حادثه در محل حاضر شدند.

وی افزود: در بررسی صورت گرفته مشخص شد براثر شدت تصادف، راکب دوچرخه جان خود را از دست داده است و تلاش نیروهای امدادی در سر صحنه نیز نتیجه ای دربر نداشته است.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر،  علت وقوع این حادثه را عدم رعایت حق تقدم و سرعت غیر مجاز توسط راننده خودروی پراید اعلام کرد و از کلیه رانندگان وسایل نقلیه خواست ، با سرعت مجاز و مطمئنه رانندگی کنند تا شاهد وقوع حوادث مرگبار و جبران ناپذیر رانندگی نباشیم.

 

کشف ۳۹ کیلو تریاک در اصفهان

گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان از کشف ۳۹ کیلو و ۲۶۸ گرم تریاک و ۳ گرم حشیش در بازرسی از یک سواری پژو خبر داد.

 

سرهنگ “غلامحسین صفری” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر اصفهان حین کنترل خودروهای عبوری به یک سواری پژو مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو ۳۹ کیلو و ۲۶۸ گرم تریاک و ۳ گرم حشیش که در صندوق عقب جاساز شده بود کشف شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: در این خصوص ۲ سوداگر مرگ دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر اصفهان تاکید کرد: نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان افیونی برخورد قاطع و قانونی می کند و اجازه جولان به آنان نخواهد داد.

 

نگاهی به وصیت نامه شهدای پلیس اصفهان- قسمت ۳۷ ، وصیت نامه شهید ” عباسعلی سبزیان

گروه استان ها _ اصفهان _ وصیت من به مردم این است که ، شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل را هرگز فراموش نکنید. مساجد را خالی نگذارید چون همانطور که امام گفتند مسجد سنگر است و شما باید سنگرها را حفظ کنید.

« …اما پیامی که برای ملت شریف و شهید پرور ایران خصوصاً مردم شهید پرور فین کاشان دارم این است که از گوهری چون مکتب اسلام این چراغی که منزلگاه و مدینه طیبه می باشد که با نور خود همه جان ها را روشن می سازد دوری نکنید و از رهبری دست بر ندارید و حضور خود را کاملاً در صحنه حفظ کنید و به طور کلی مطیع امر امام باشید که ما هر چه داریم از امام است، تا اینکه به مسئولیت عظیم و خطیری که برشما محول شده است انجام وظیفه نمائید. تا اینکه خداوند تبارک و تعالی و امام زمان (عج) را از خود خشنود کرده  و خود را در تمامی دنیا ملتی شریف و شرافتمند و با حیثیت معرفی نمائید.

وصیت دیگر من به مردم این است که ، شعار مرگ بر آمریکا  و مرگ بر اسرائیل را هرگز فراموش نکنید. مساجد را خالی نگذارید چون همانطور  که امام گفتند مسجد سنگر است و شما باید سنگرها را حفظ کنید.»

بخشی از وصیت نامه شهید عباسعلی سبزیان ، محل شهادت: مهاباد سال شهادت: ۱۳۶۲

تهیه و تنظیم: اداره امور ایثارگران فرماندهی انتظامی استان اصفهان

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا