شهر و جامعهعناوین اخبار

بازدید دبیران آموزش و پرورش بخش فولادشهر از ذوب آهن اصفهان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از ذوب آهن اصفهان ، همزمان با فرارسیدن ۱۲بهمن ماه آغاز دهه فجر پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی جمعی از دبیران آموزش و پرورش منطقه فولادشهر با حضور در ذوب آهن اصفهان ضمن بازدید از خط تولید ، با توانمندی ها ، دستاوردها و پروژه های شرکت به خصوص پروژه زیست محیطی ساخت و نصب درب های فلکسیبل باتری شماره ۳ کک سازی آشنا شدند. خبرنگار ما در حاشیه این بازدید با تعدادی از بازدید کنندگان گفتگو نموده که حاصل آن در پی می آید :

فریبا سلیمی مسئول گروه های آموزشی اداره آموزش و پرورش منطقه فولادشهر با اشاره به کاهش چشمگیر آلایندگی های ذوب آهن گفت: با این بازدید ذهنیت ما نسبت به ذوب آهن در خصوص آلودگی هوا تغییر کرد. امروز از نزدیک شاهد اقدامات قابل توجه و شایسته ذوب آهن در زمینه کاهش آلایندگی های زیست محیطی بودیم و این مهم به وضوح قابل مشاهده است.

فریبا سلیمی با تقدیر از ذوب آهن جهت ساخت و نصب درب های فلکسیبل در باتری شماره ۳ کک سازی در راستای کاهش آلودگی هوا افزود: اطلاع رسانی در این خصوص باید بیشتر شود تا ضمن آگاهی جامعه دغدغه مردم منطقه نیز کاهش یابد.

زهرا صدریان دبیر علوم تجربی دوره متوسطه اول ضمن ابراز خرسندی از این بازدید گفت: امروز از نزدیک شاهد تلاش سخت کوشان ذوب آهن بودیم که تجربه بسیار ارزشمند و هیجان انگیزی بود.بومی سازی پروژه های زیست محیطی و ایجاد فضای سبز گسترده در ذوب آهن جالب و قابل توجه بود.

وی افزود: بازدید از خطوط تولید و آشنایی با فرآیندهای این مجتمع عظیم صنعتی باعث درک بهتر آموزگاران شده که به دانش آموزان انتقال خواهد یافت. با توجه به پویایی و کنجکاوی دانش آموزان دوره متوسطه اول و آمادگی ذهنی ایشان در ایده پردازی ، خلاقیت و طرح مسئله توصیه می کنم بازدید دانش آموزان این مقطع از کارخانه توسعه یابد، تا باعث شناخت، رشد و شکوفایی و ایجاد تفکر در ایشان شود .

کوروش عصاری دبیر علوم تجربی دوره متوسطه اول نیز گفت: تا قبل از این بازدید تصور بر این بود که همه آلودگی هوای منطقه در اثر فعالیت های صنایع از جمله ذوب آهن بوده است، اما آشنایی با پروژه های زیست محیطی ذوب آهن و اقداماتی صورت گرفته ، تصور ما را دگرگون ساخت . این بازدید نشان داد ذوب آهن اقدامات بسیار ارزشمندی انجام داده و درحال انجام دارد که قابل تقدیر است.

زینب داودی دبیر کار و فن آوری نیز گفت: هجمه هایی که در مورد آلایندگی ذوب آهن در منطقه وجود دارد اشتباه است و این شرکت گام های بلند و موثری جهت جلوگیری از آلودگی محیط زیست برداشته که شایسته تقدیر است و این موضوع را به دانش آموزان و خانواده ایشان انتقال خواهیم داد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا