اخبار صنعت، معدن و تجارتشهر و جامعهعناوین اخبار

شرکت مهندسی و پویش ساخت ذوب آهن اصفهان پاتیل حمل سرباره فولاد مبارکه را ساخت

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از ذوب آهن اصفهان، امیر ایرانپور، مدیرعامل شرکت مهندسی و پویش ساخت ذوب آهن اصفهان با اعلام این خبر گفت : با توجه به نیاز کارخانه به قطعات استراتژیک پاتیل های سرباره (کنورتور و کوره بلند) با مساعدت مدیرعامل ذوب آهن اصفهان و پیگیری های صورت گرفته، کارگاه ریخته گری سنگین شرکت مهندسی و پویش ساخت در بخش شمالی کارگاه ریخته گری فولادسازی از فروردین ماه سال جاری آغاز به کار نمود.

وی افزود : اولین پاتیل سرباره کنورتور ذوب آهن در این کارگاه در تاریخ ۳۱ فروردین به وزن ۳۰ تن چدن مذاب با مارک های RST372A به همت تلاشگران این شرکت و همکاری مدیریت های فولادسازی و کارگاه های ساخت و تولید، ریخته گری شد.

مدیرعامل شرکت مهندسی و پویش ساخت ذوب آهن تصریح کرد : این واحد قابلیت تولید انواع قطعات سنگین و فوق سنگین جهت صنایع فولادسازی، سیمان، مس و نیروگاه ها را در کل کشور دارا است که علاوه بر صرفه جویی اقتصادی برای ذوب آهن اصفهان، رونق تولید و بهره گیری از توان نیروی داخلی را در پی دارد.

در ادامه علی دشتستانی، مسئول کارگاه ریخته گری شرکت مهندسی و پویش ساخت ذوب آهن نیز گفت : پاتیل ۱۲ متر مکعبی شرکت فولاد مبارکه به سفارش آن شرکت ساخته شد و یکم بهمن ماه ۹۸ پس از انجام کلیه تست های لازم و تایید کارشناسان ساخت و بهره برداری شرکت فوق، از محل کارگاه ریخته گری شرکت پویش ساخت بارگیری و به فولاد مبارکه حمل و تحویل گردید.

وی خاطر نشان کرد : فرم گیری قالب و ریخته گری این پاتیل به مدت ۲۰ روز و پس از ریخته گری با صرف حدود ۸۰۰ نفر ساعت شامل مراحل تمیز کاری و عملیات حرارتی در کارگاه ریخته گری شرکت پویش به انجام رسید. از ویژگی های این پاتیل می توان به تغییر طرح ظاهری، اصلاح محل ثقل آن جهت بهبود در بهره برداری و استقرار پاتیل بر روی سرباره بر و نیز مقاومت پاتیل در برابر دفرمگی اشاره کرد.

مسئول کارگاه ریخته گری شرکت مهندسی و پویش ساخت ذوب آهن بیان کرد : تاکنون تعداد ۱۰ عدد پاتیل سرباره کنورتور و یک عدد پاتیل سرباره کوره بلند ذوب آهن در این کارگاه از ابتدای سال جاری با موفقیت ساخته شده است و تعداد دو عدد پاتیل سرباره نیز در دست ساخت قرار دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا